Gå til innhold

Stortingsrepresentant beskyldt for sexkjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regelen er nød og tvang. Det må vi være ærlige nok til å se i hvitøyet og innrømme.

Det er slike som deg som gjør livet til et helvete for prostituerte. Maken til menneskesyn.

Tror ikke akkurat det "yrket" var den store drømmen eller førstevalget.. Kanskje de ikke har noe valg og dermed tvinger seg til å si de valgte det? Omtrent som en røyker som sier han velger å røyke fordi han ikke vil innrømme at han prøver å slutte uten å klare det.

For å unngå å virke svak.

Lenke til kommentar
Ja, og din personlige standard er direkte nedverdigende.

Kan du forklare eksakt hva med hans syn du finner nedverdigende?

Hans syn på at prostitusjon er "skittent". At man er en "taper" fordi man ikke har eller gir sex på hans premisser.

Nå forstår jeg lite.

Jeg går jo ikke rundt og peker på folk og sier at "fy faen.. ". Hva gjør jeg galt da i at jeg har holdninger? Ja, jeg ser litt ned på prostitusjon. Særlig familiefedre som kjøper sex. At single karer som meg selv kan kjøpe seg et sikkert nummer fremfor å sponse fin middag og prate bullshit er jeg ikke like mye imot. Faktisk. Kroppen har behov den også. Og jeg forstår til-og-med at noen jenter velger å selge kroppen fremfor å bli kriminelle når listen over valg blir kort. Det finnes også et mindretall av jenter som er helt cool med hva de driver med. Og jaggu finnes det også noen jenter som selger sex for få ting til å gå rundt under utdanningen... Og jentene med hallik blir altså ofte truet eller tvunget til å bli i faget.. Faen for en tulling jeg må være. Jeg ønsker heller at man ikke skal være naivisistisk rundt hva som driver flertallet av jentene til å selge kroppen sin. Er dette så galt?

Akk. Å runde 30 var kanskje en bommert. Her er så underlig. Og jeg er OT så det suser.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker heller at man ikke skal være naivisistisk rundt hva som driver flertallet av jentene til å selge kroppen sin. Er dette så galt?

Det som er galt er menneskesynet ditt. Rakke ned på folk som tar andre valg enn deg.

Jøss. Er du helt sosialist eller? Såklart skal vi ha variasjon i både holdninger og verdier. Jeg ønsker ikke å bo i Nord-Korea der alle må mene det samme som Kim Jong-Il!

Lenke til kommentar
Hva mener dere? Skal vi akseptere at folkevalgte kjøper sex på utenlandsturer fram til lovforslaget om forbud av sexsalg blir innført?

Ja. Man trenger ikke være enig i valget han tok, men man har da ikke mye annet valg enn å akseptere det.

Tror ikke akkurat det "yrket" var den store drømmen eller førstevalget.. Kanskje de ikke har noe valg og dermed tvinger seg til å si de valgte det? Omtrent som en røyker som sier han velger å røyke fordi han ikke vil innrømme at han prøver å slutte uten å klare det.

For å unngå å virke svak.

Samfunnet er fullt av mennesker som misliker jobben sin og som under ideelle omstendigheter hadde gjort helt andre ting. Hvor mange drømte om å bli dovaskere da de vokste opp? Det at noen misliker yrket sitt er da ikke en relevant faktor i en debatt om hvorvidt det skal være legalt eller ei.

Men jeg mener man burde også se på hvorfor mange horer ikke liker yrket sitt. Kan det være fordi store deler av samfunnet betrakter yrket deres som skittent og mindreverdig? At de ikke kan være ærlige om hva de driver med til daglig og forvente at folk godtar dem for dette?

Kanskje de som fremstiller alle prostituerte (selv de som ikke gjør det pga tvang) som offere faktisk er med på å gjøre det verre for de som har dette yrket? Jeg tviler ikke på at de som gjør dette er velmenende og bare ønsker å bedre deres situasjon i samfunnet, men at denne intensjonen samsvarer med de reelle konsekvensene av denne forenklingen av prostituerte og deres motivasjoner er vel heller tvilsomt. De aller fleste misliker å bli betraktet som offere og fortalt at de ikke er istand til å ta sine egne valg. De færreste liker å bli umyndiggjort av mennesker som mener at de vet det beste for dem, uten at det engang er sikkert at de har nok innsikt i livssituasjonen til den det gjelder.

Lenke til kommentar
Såklart skal vi ha variasjon i både holdninger og verdier.

Selvsagt. Men det betyr ikke at ingen kan motsi råtne holdninger som dine.

Jeg ønsker ikke å bo i Nord-Korea der alle må mene det samme som Kim Jong-Il!

Det høres jo ut som du ønsker det, siden du tydeligvis mener at ytringsfrihet bare er tull fordi holdninger ikke kan kritiseres ;)

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som du ønsker det, siden du tydeligvis mener at ytringsfrihet bare er tull fordi holdninger ikke kan kritiseres ;)

Det finnes normer i samfunnet, de som går imot normene får gjerne pepper for det.

Lenke til kommentar
Det kan være at han syns at det er greit å kritisere, men da må man grunngi kritikken også.

Det har jeg også gjort, hvorpå vedkommende svarte ved å bable i vei om Nord-Korea.

Pricks, hvordan kan du si at han har en råtten holdning, når din er minst like råtten?

På hvilken måte er min like råtten? Jeg har aldri sagt at han ikke kan få ha meningene sine. Jeg har bare kritisert dem, noe jeg har full rett til i et fritt og demokratisk samfunn.

At du ikke tillater andre å ha sin mening er litt forkastelig, synes nå jeg.

Når har jeg ikke tillatt andre å ha sin mening? Fratar jeg andre retten til å ha en mening ved å kritisere meningen deres? Ja, da er vi tilbake til Nord-Korea, og det at du tydeligvis mener at de som har meninger om dine meninger ikke skal få lov til å ha meninger :D

Lenke til kommentar
At du ikke tillater andre å ha sin mening er litt forkastelig, synes nå jeg.

Når har jeg ikke tillatt andre å ha sin mening? Fratar jeg andre retten til å ha en mening ved å kritisere meningen deres? Ja, da er vi tilbake til Nord-Korea, og det at du tydeligvis mener at de som har meninger om dine meninger ikke skal få lov til å ha meninger :D

Jeg tillater folk å ha meninger om mine meninger, men du kaster dritt på en uskyldig meddebattant bare fordi han ikke er så keen på hele sexkjøp-greia. Foreldrene mine er veldig konservative og dømmer folk i øst og i vest, men jeg hopper ikke på dem med kniv for det.

Alle skal få ha en mening, og du har nå fått pepper fordi du i utgangspunktet ikke ville tillate fyren å ha sin egen mening.

Om alle hadde lik mening, hadde det vært utrolig kjedelig å være politiker.

Lenke til kommentar

Brick: Meet wall.

Jeg har ikke noe problem med at du mener at jeg har råtne holdninger - sålenge du kan forklare hva du mener. Noe du ikke gjorde.

Problemet mitt er at du absolutt skal hyle ut om det på en ubegrunnet måte. Om de krever at den frie ytring skal begrunnes i Nord-Korea, så har de iallefall fått til én bra ting..

Lenke til kommentar
Jeg tillater folk å ha meninger om mine meninger, men du kaster dritt på en uskyldig meddebattant bare fordi han ikke er så keen på hele sexkjøp-greia.

Ah, så denne meddebattanten har rett til å slenge dritt så mye han bare vil, men hvis noen "slenger dritt" til ham så er det plutselig galt? :lol:

Foreldrene mine er veldig konservative og dømmer folk i øst og i vest, men jeg hopper ikke på dem med kniv for det.

Hvem har hoppet på noen med kniv?

Alle skal få ha en mening, og du har nå fått pepper fordi du i utgangspunktet ikke ville tillate fyren å ha sin egen mening.

Jeg har aldri sagt noe om at han ikke får ha sin egen mening. Tvert imot, jeg har gang på gang gjort det klart at det må han bare få ha. Det er heller du som mener at jeg ikke skal kritisere andres meninger.

Jeg har ikke noe problem med at du mener at jeg har råtne holdninger - sålenge du kan forklare hva du mener. Noe du ikke gjorde.

Jo, det gjorde jeg. Du må følge med.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...