medlem-102525 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) En stortingsrepresentant fra FrP er beskyldt for å ha kjøpt sex på en utenlandstur på oppdrag fra stortinget. Han skal tidligere ha fått refs for sexkjøp. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmark...hp?artid=523949 Lederen av de prostituertes interesseorganisasjon (PION), Janni Wintherbauer, skjønner ikke oppstyret dette har skapt. - Jeg har hatt kunder på Stortinget opp gjennom åra. Politikere er vanlige mennesker. Selv om de er valgt av folket, er de pinadø også en del av folket. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de skulle være noe annerledes, sier Wintherbauer til Dagbladet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/09/553342.html Hva mener dere? Skal vi akseptere at folkevalgte kjøper sex på utenlandsturer fram til lovforslaget om forbud av sexsalg blir innført? Endret 14. november 2008 av Fagerhaug2 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Vi hadde en lignende tråd om dette her, den ble stengt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Sålenge det ikke er ulovlig så får han jo gjøre det han vil, men jeg reagerer på at oppførselen har fortsatt etter at han har fått refs for det. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er jo strengt tatt lovlig, men bransjen regnes vel som skitten deluxe. Nesten så han må spørre etter "Fair trade" horer for å ha samvittigheten i behold Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Selv om det er lovlig eller ei så skal ikke navn røpes da det er irrelevant for en eventuell diskusjon. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Skal vi akseptere at folkevalgte kjøper sex på utenlandsturer Så lenge de gjør det i egen fritid og for egne penger - selvsagt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Selv om det er lovlig eller ei så skal ikke navn røpes da det er irrelevant for en eventuell diskusjon. Dessuten er kanskje handlingen hans lovlig, men å nevne navnet hans kan være uilovlig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Sexkjøp, så lenge det ikke er ulovlig, er i mine øyne en privatsak. Det gjelder også stortingspolitikere. Om Stortinget vil ha et forbud mot slikt på reiser i deres regi får være opp til dem, Men dersom angjeldende politiker på tinget hadde stemt for kriminalisering av sexkjøp, hadde jeg ansett det for å være en god grunn for ikke å stemme på vedkommende. En viss sammenheng mellom liv og lære er greit blant de som skal bestemme de lovene vi andre må følge... Geir Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg mener det er helt greit, hva en person gjør på fritiden sin har verken offentligheten eller arbeidsgiver noe med (Så lenge dette ikke går ut over arbeidet så klart). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Man skal ikke se bort ifra at denne saken har kommet frem i media er en "takk for sist" fra Arbeiderpartiet. http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/200669/-+...+horekunde.html Legg også merke til hvor lite media slo saken opp for 2 år siden da det var snakk om en representant fra Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Jeg er for kjøp og salg av sex, og ser ikke noe galt i det denne representanten eventuelt har gjort - så lenge han brukte sine egne penger og sin egen tid. Resten av gjengen på tinget er velkomne til å gjøre det samme uten at jeg skulle bry meg videre. Endret 14. november 2008 av Dauskrott Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har ikke noe prinsipielt problem med kjøp og salg av sex. Det er ikke for meg, men folk får gjøre som de vil. Samtidig vet vi at "den lykkelige hora" er unntaket. Regelen er nød og tvang. Det må vi være ærlige nok til å se i hvitøyet og innrømme. Og denne taperen fra FrP (familiefar visstnok!) kan få drive med sine skitne aktiviteter når han ikke representerer Norge. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Så lenge dette gjøres utenfor arbeidstiden, med egne penger, og denne fyren stemmer mot forslaget om ulovliggjøring av horekjøp, så gir jeg blanke faen. Om det mot formodning gjøres med stortingspenger (heller tvilsomt) eller på jobb (hvilket slettes ikke er utenkelig), så er det alvorlig. Om han stemte for lovforslaget, så sier det litt om han, men forhåpentligvis ikke om partiet han representerer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har ikke noe prinsipielt problem med kjøp og salg av sex. Det er ikke for meg, men folk får gjøre som de vil. Samtidig vet vi at "den lykkelige hora" er unntaket. Regelen er nød og tvang. Det må vi være ærlige nok til å se i hvitøyet og innrømme. Og denne taperen fra FrP (familiefar visstnok!) kan få drive med sine skitne aktiviteter når han ikke representerer Norge. Det er slike som deg som gjør livet til et helvete for prostituerte. Maken til menneskesyn. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg skjønner ikke alt styret med at offentlige personer har privatliv. For min del kan hvem som helst, det være Hvermannsen eller HM Kongen kjøpe sex, så lenge det er lovlig. Den saken er blitt så blåst opp fordi noen fant ut at dette måtte i avisen, og en hel del mennesker synes dette var en uting. Personlig kunne jeg sikkert en eller annen gang i tiden kjøpt sex, så lenge det var lovlig og jeg brukte mine egne hardt opptjente penger. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er slike som deg som gjør livet til et helvete for prostituerte. Maken til menneskesyn. Hvabehager? Jeg har min personlige standard. Det er min rett i et fritt samfunn. Vil du ha et ufritt samfunn der du kan nekte meg min mening så får du kidnappe meg og ta meg med i en tidsmaskin tilbake 200 år i tid, eller evt dra meg med til Nord-Korea. Og du må ikke tro at jeg er en sånn som går opp og belærer de prostituerte. Jeg sier bestemt "no thank you".. Hvordan gjør det livet til et helvete for dem? Er det blitt kjøpeplikt, eller? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvabehager? Jeg har min personlige standard. Ja, og din personlige standard er direkte nedverdigende. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, og din personlige standard er direkte nedverdigende. Kan du forklare eksakt hva med hans syn du finner nedverdigende? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Altså, man kan mene akkurat hva man vil, så lenge man ikke vil holde noe forbudt bare fordi man selv ikke liker det. Det er mye jeg ikke er helt fan av, men så lenge de som holder på med det liker det, er det helt flott for meg. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg forstår ikke helt. Sexkjøp er ikke ulovlig? Men man kan bli beskyldt for det? Er det det samme som å bli beskyldt for utroskap? Kan det plutselig bli forsidestoff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå