melkis Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hallo! Er det noen som vet hvilke fysiske krav som må oppfylles for å bli jeger i garden? Tenker på push ups, sit ups, kondis osv. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Garden har ikke jegere. Garden har gardister. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Garden har en Rekognoseringstropp i 2. Gardekompani som driver med oppklaring, overvåkning og rekognosering. Dette blir det nærmeste du kommer en jegertjeneste. Ta også en titt på hjemmesidene til garden: www.garden.no Lenke til kommentar
melkis Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Kanskje de ikke har jegere i ordets rette forstand, men noen jeg kjenner som er inne nå omtaler de hvertfall som jegere. Der har man mulighet til å bli skarpskytter osv. Da mente de nok Rekognoseringstroppen Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kanskje de ikke har jegere i ordets rette forstand, men noen jeg kjenner som er inne nå omtaler de hvertfall som jegere. Der har man mulighet til å bli skarpskytter osv. Da mente de nok Rekognoseringstroppen Da er det rektroppen de tenker på ja. Jeg kjenner ikke til om man har "lov" til å kalle seg jeger eller ikke, men er hvertfall det nærmeste du kommer en jegerutdanning i Garden Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Rektrop 2 blir omdøpt til jegertroppen fra og med snart. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Rektropp har vært jegertropp ihvertfall en måned nå. Det finnes ingen spesielle krav for å komme inn i jegertroppen, alt du trenger å gjøre er å søke det hvis du får muligheten, (ikke alle kompaniene tilbyr dette) for så å krysse fingrene. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Et tips er å utmerke deg på rekruttskolen. De som klager minst, motiverer de andre rekruttene, er flinke til å gå med tung sekk og alltid er positive havner etter min erfaring i jegertroppen. Er du heldig får du søke deg til troppen du ønsker i slutten av rekrutten og da har befalets oppfatning av deg som soldat alt å si. Generelt sett havner de i jegertroppen. EDIT: Forøvig HAR HMKG jegere og de KAN kalle seg jegere. Hilsen en som fikk gardelua si i går. Endret 13. november 2008 av dannybatov Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Men er du lur så kommer du deg i kp.5.. Lykke til Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Stemmer at det er en jegertropp i kompaniene. Der lærer man samme ting som jegere generelt og har det en del tyngre enn de andre troppene så her er det mulig å få kjørt seg litt Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Når jeg var i garden ble en tilfeldig tropp med garderekrutter gjort til rektropp når den gamle rektroppen dimma. Med andre ord må du være ganske heldig, og passe på at din tjeneste som garderekrutt starter når den gamle rektroppen skal dimme. Jeg vil nok ikke si at dette er en jegertropp i ordets rette forstand. Greit at de øver på ting andre jegere gjør, men gardister er først og fremst vaktsoldater og får dermed alt for liten trening i typisk "felt" til at man kan kalles en jeger (er min personlige mening). *trykkleif Endret 2. desember 2008 av KeYhOle Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 KeYhOle: Din personlige mening er ganske irrelevant, all den tid forsvaret har bestemt at Garden fra og med den kontingenten som hadde innrykk nå sist skal ha en jegertropp, hvor de som tjenestegjør er jegere. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Og i tillegg dannes det nå en jegertropp for hvert innrykk, med andre ord kan du ignorere det med at du må være heldig. Normalt får du også søke deg dit. Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Da skjer det faktisk noe nytt i forsvaret ja, skulle man tro... Lenke til kommentar
1410Gausdal Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Tjuhu, Vognfører Oppklaringslag Delta 1 Alfa i 2008 KP1 her.... ufattelig herlig tid.. savner Rek-tropp stort ! Lenke til kommentar
Grasulf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 KP1 sier du? Jeg er i jegertroppen i KP 1 nå (mjau?). For oss virket det som om det var tilfeldige folk som kom inn, men bare de motiverte som fikk bli. Hvis du er motivert og søker, kommer du nok inn. Lenke til kommentar
Pepsicola Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg ser at det er lenge siden noen har skrevet noe her. Jeg kom også inn i garden, finnes det fortsatt jegere der? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg ser at det er lenge siden noen har skrevet noe her. Jeg kom også inn i garden, finnes det fortsatt jegere der? Ja. Les på forsvarets hjemmesider. Det står litt om det der. Lenke til kommentar
Pepsicola Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Forsvartets hjemmesider har elendig informasjon om garden, eneste som man kan lese om er parade gardister drill gardister og vakt gardister forran slottet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå