Gå til innhold

Jeger i HMKG

melkis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje de ikke har jegere i ordets rette forstand, men noen jeg kjenner som er inne nå omtaler de hvertfall som jegere. Der har man mulighet til å bli skarpskytter osv. Da mente de nok Rekognoseringstroppen

Da er det rektroppen de tenker på ja. Jeg kjenner ikke til om man har "lov" til å kalle seg jeger eller ikke, men er hvertfall det nærmeste du kommer en jegerutdanning i Garden

Lenke til kommentar

Rektropp har vært jegertropp ihvertfall en måned nå. Det finnes ingen spesielle krav for å komme inn i jegertroppen, alt du trenger å gjøre er å søke det hvis du får muligheten, (ikke alle kompaniene tilbyr dette) for så å krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Et tips er å utmerke deg på rekruttskolen. De som klager minst, motiverer de andre rekruttene, er flinke til å gå med tung sekk og alltid er positive havner etter min erfaring i jegertroppen. Er du heldig får du søke deg til troppen du ønsker i slutten av rekrutten og da har befalets oppfatning av deg som soldat alt å si. Generelt sett havner de i jegertroppen.

EDIT: Forøvig HAR HMKG jegere og de KAN kalle seg jegere.

Hilsen en som fikk gardelua si i går. :)

Endret av dannybatov
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg var i garden ble en tilfeldig tropp med garderekrutter gjort til rektropp når den gamle rektroppen dimma. Med andre ord må du være ganske heldig, og passe på at din tjeneste som garderekrutt starter når den gamle rektroppen skal dimme.

Jeg vil nok ikke si at dette er en jegertropp i ordets rette forstand. Greit at de øver på ting andre jegere gjør, men gardister er først og fremst vaktsoldater og får dermed alt for liten trening i typisk "felt" til at man kan kalles en jeger (er min personlige mening).

*trykkleif

Endret av KeYhOle
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...