dabear Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er det slik at alle sata-portene på ps5q pro er SATA 3 Gbit/s? er det noen som er på mindre? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Alle er SATA 3 Gbit/s Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ok, jeg bare syns det er så rart at jeg ved sammenhengende kopiering av filer (filmer, serier etc over 700 MB) får så lave hastigheter. Det går gjerne fra 120 MB/s de første sekundene, til under 40 MB/s etter ei stund. Det er snakk om overføring fra to Seagate Barracuda 7200.11 disker satt i raid 0 til en western digital disk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Det er harddiskene som er begrensningen, ikkje sata interfacet og sataportene. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) *slettet* Endret 10. august 2009 av Caliber Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Har Asus P5Q Deluxe med c2d 8500. Har lyst til å klokke den opp til 4GHz. Trenger jeg da bedre kjøling til prossesoren eller holder det med den cpu-vifta som fulgte med? Endret 10. august 2009 av Jonwm Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Finnes det applikasjoner for Linux som kan lese informasjon fra sensorene på hovedkortet slik som CPU temperatur, viftehastighet, osv. ? Finner masse slik informasjon i BIOS, men vil også ha det tilgjengelig i OSet. Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Var så mange innlegg her at jeg orka ikke lese alle så her kommer mitt P5Q spørsmål: Jeg bestilte et Asus P5Q-E hovedkort fra Komplett. Fikk det over helgen (Torsdag, bestilte fredag) Bestilte også et Aplus kabinett, det med den 250mm vifta i døren. Da jeg monterte hovedkorte glemte jeg selvfølgelig og sette inn avstands skruvene. Det førte til at pcn ikke startet normalt første gangen men den reboota etter noen sekunder? Lot den reboote litt for å teste men til slutt kom det røyk fra strømforskyningen (Jewel 650w) og da slo jeg selvfølgelig av. Tok så ut hovedkortet, monterte inn avstandsskruvene som jeg oppdaga at fulgte med etterpå. Da starta pcn helt greit, ikke noe røyk. Virket som harddisken jobbet normalt osv. Men så kommer spørsmålet. Jeg får ikke noe bildet fra skjermkortet! Klarer og boote uten den 6 pins kontakten som sørger for skjermkortet men ikke med? Har det skjedd noe med strømforskyningen, eller skjermkortet? For hovedkortet kan jo ikke ha kortslutta ettersom at det starter og power og reset lampene lyser. Prøvde med en og to rambrikke, men fortsatt ikke noe bildet. Oppsett: WinXP Pro SP3 Asus P5Q-E Geforce 8600 512mb PCI-E 500gb hd, Western Jewel 650w suppluy 4GB ram 2.40ghz Intel, socket 775 Skjerm: Life, Medion AG (Flatskjerm) Endret 18. august 2009 av w0o0t Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Bumpbump:) Ikke lyst til å være uten mitt nye P5Q lenge Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 EDIT: er 400mhz på DDR2 brikkene mine til info Lenke til kommentar
rbr Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 kom det kun røyk ut av strømforsyningen? Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Ja Men det rare er at etter jeg satte inn avstandsskruvene så startet pcn helt greit uten no røyk og rebooting. Kanskje det var kjøleribbene det kom røyk utav? Isåfall kan jeg ha fått fabrikkfeil vare? Endret 19. august 2009 av w0o0t Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Fortsatt ingen som har hatt samme problem eller kan hjelpe? Utålmodig Ringte Komplett support nr, men han jeg prata med virka helt blank selv om jeg forklarte problemet ryddig Endret 19. august 2009 av w0o0t Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Never mind me. Er nok jeg som har knerta hovedkortet Meeen noen som har erfaring med returnering og garanti fra Komplett da? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Et tips; Bruk edit knappen. Dette er ikkje msn Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er ikkeno flink forumer, så får rette på meg om jeg gjør noe feil Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 bestilt et ASUS P5Q WS. hva er forskjell på ws de andre p5q korta var ganske dyrt dette da det kosta 1400 kr men tok bare et siden kjøpte noe annet på komplett som var tilbud på.. hva står ws får? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 bestilt et ASUS P5Q WS. hva er forskjell på ws de andre p5q korta var ganske dyrt dette da det kosta 1400 kr men tok bare et siden kjøpte noe annet på komplett som var tilbud på.. hva står ws får? WS står for Work Station. WS korta har ofte flere pci-e porter eller noen har en eller flere pci-x porter, som er utvidelse av vanlig pci. Bare mere båndbredde. Mange eldre harddiskkontrollere brukte/bruker pci-x. Nyere harddiskkontrollere kjører pci-express Har selv hatt 4 WS kort fra Asus, og alle disse har vært svært stabile og klokkevennlige kort Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 @ Nizzen: Fant ut prob på P5Q-E kortet mitt. Men har et P5Q Pro Turbo kort nå Prob. var at jeg var smart og satte inn en amd prossesor i intel socket :!: Også tror jeg det kunne har vært for at skjermkortet mitt (I signatur) fikk for lite strøm. Men nå har jeg en passe rå gamer rigg Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har lest endel på utenlandske forum og de fleste sier man bør droppe alle sorter av windows baserte bios program og holde seg til selve biosen. De fleste som klokker via AI Suite oppnår ikke det de vil Det som iallefall er viktig hvis det gjøres fra win, er at man ikke tar for store hopp! F.eks, har man bios versjon 1, og det ligger nå ute versjon 10, bør man ikke hoppe rett på versjon 10, men ta det litt gradvis, fra 1 til 3, så til 5, 7, 9 så 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå