Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har lærer rett til å gi to anmerkninger samtidig for en ting?

Anbefalte innlegg

Fikk i dag to anmerkninger med begrunnelsen "Deltar ikke i underv. Forlot klasserommet til fordel for kantinen." da vi selv fikk velge å delta i undervisning eller sitte i ett annet klasserom og begynne et prosjekt. Jeg valgte sistnevnte siden jeg ikke var interissert i undervisninga (kjapp opplæring i et program) og stakk ned i kantina for å få i meg noe mat.

Saken er at jeg ikke bryr meg om at jeg fikk en anmerkning for det, men å få to anmerkninger for en fem minutters matpause blir alt for drøyt. Har læreren rett i å gi meg to anmerkninger for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo idiotisk gjort av læreren da. Hvis det var frivillig og sitte der, eller gå og jobbe en annen plass. Dog, du jobba jo ikke så blir vel skulk :p Altså, en anmerkning hadde vært evig nok.

Skulk blir det vel ikke, men ser ikke problemet i å gå ned i kantina for å få gjøre noe ut av de fem minuttene. Dødtid er det nok av på media.

Aksepterer en anmerkning, men to er som sagt i det drøyeste laget.

Lenke til kommentar

kansje du fikk

1 anmerkning for ikke delta i undervisningen

1 anmerkning for å forlate klasserommet

Burde vell teknisk sett være mulig det da. Om en ikke følger med, og bare sitter å såver under undervisningen får du jo en anmerkning.

Og når du forlater klasserommet får du en anmerkning.

Syns det er litt strengt å gi 2 anmerkninger, men kansje læreren brukte deg for å sette et eksempel for dine medelever..

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men er det da ikke slik att man har ansvaret for egen læring?

Det vil da si:

Så lenge du er i timen kan du ikke få anmerking for å ikke gjøre noe du kan heller ikke få dårligere karakter ut av dette da det er slutt vurderinga på enden av termin 2 (sommern) som teller 100%. Alle karakterer før de siste måneden teller heller ikke. Det de derimot kan gjøre er å sette deg ned i orden og oppførsel for dette.

Lenke til kommentar
Det er jo idiotisk gjort av læreren da. Hvis det var frivillig og sitte der, eller gå og jobbe en annen plass. Dog, du jobba jo ikke så blir vel skulk :p Altså, en anmerkning hadde vært evig nok.

Skulk blir det vel ikke, men ser ikke problemet i å gå ned i kantina for å få gjøre noe ut av de fem minuttene. Dødtid er det nok av på media.

Aksepterer en anmerkning, men to er som sagt i det drøyeste laget.

Oi, sorry.. Tenkte ikke at du gikk videregående, da blir det jo noe helt annet.. :p

På ungdomsskolen er de mye strengere enn videregående når det gjelder sånt. Hvertfall på den linja du går, mener jeg..

Endret av S.Larsen
Lenke til kommentar

Han ble jo ikke straffet 2ganger for 1 ting. Mest sannsynlig ble han straffet for 2 forskjellige hendelser. 1 for ikke å følge med, 2 for å forlate klasserommet.

Er greit det at en selv har ansvar for egen læring. Men kan hende læreren mente det var forstyrrende for seg selv, og for de andre medelevene dine at du ikke fulgte med.

Så om han mente at din holdning var forstyrrende kan du få en anmerkning av det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...