Gå til innhold

Dramatisk solnedgang og en fin dag

Iceyas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På det første så blir den utbrente delen oppe til høyre litt for dominerende etter min mening, det drar litt for mye oppmerksomhet samtidig som det er litt slitsomt å se på. Jeg ville i hvert fall prøvd å justere highlights litt nedover.

Ellers så vet jeg ikke helt hva jeg mener om komposisjonen og innholdet. Du får en ganske fin inndeling i tredjedeler med treet på venstre side som skiller den lyse og den mørke delen av bildet på en måte.

Det blir veldig naturlig å la blikket følge bekken innover i bildet, men så blir det ledet ut mot høyre og opp mot den overeksponerte biten, som jo er den minst heldige delen av bildet etter min mening. Det blir litt slitsomt for øynene å se på, uten at jeg har noen umiddelbare forslag til hvordan du kunne gjort det annerledes.

Det andre bildet er veldig behagelig, og jeg liker fargespillet. Men har egentlig ikke noen flere kommentarer.

Lenke til kommentar

Det første bildet er et utrolig vanskelig motiv, hva skal en ha med, det er vanskelig å begrense seg. Jeg undrer meg over hva som egentlig er motivet i bildet, er det vannet som sildrer bortover, isåfall hva gjør den ekle gresstusten (som imotsetning til resten av skogen er lys og går altfor langt ut i vannet) og den ensomme bjørkestammen der, de stjeler blikket. At Bildet har til de grader utbrent himmel og skogen i bakgrunnen er mye lysere enn den i forgrunnen hjelper heller ikke. Og den gården(?) i bakgrunnen blir for liten og malplassert til å gjøre noe i bildet.

Det andre bildet derimot syns jeg ble stilig, virkerlig dommedagshimmel og lysinferno av de sjeldene, Det er bare to ørsmå ting som jeg vil pirke på, og det er gården(?) som lyser opp midt i det mørke, også ville jeg hatt litt mer jord/land/bakgrunn slik at det kommer mot 1/4->1/3 av bildet.

:)

Lenke til kommentar

Hva som egentlig er motivet på det første bildet, er vel elven, men jeg syns det var såppas fint rundt også, så tok med det. Har redigert litt på det nå, justert fargen litt.

Også det andre da, det som lyser er noe veiarbeid oppe ved slalom bakken, som ikke var åpen enda ;) Og er tatt fra verandaen min, så er vanskelig og få med nåe mer land, men er enig i det du sier der :)

Takk for svar og tips begge to :)

post-146159-1226340567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Og er tatt fra verandaen min, så er vanskelig og få med nåe mer land, men er enig i det du sier der :)

Har du flytta? :p

Likte det første bildet og den første versjonen. Den rolige stemningen funket bra. Den redigerte versjonen blei ikke så bra... Se for eksempel på trærne i bakgrunnen. Detaljene har blitt "smeltet" sammen. Det gjelder forøvrig det første bildet også. Kan sikkert bli bra etter litt (mer) redigering ;)

Savner forøvrig Exif

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Var vel det andre bilde han ville ha mer land på, og det er fra verandaen. Det første er fra lurdalen ;) Skal legge til noen filter når jeg kommer hjem idag.

Kan se om jeg får lagt inn Exif senere idag å .

Endret av Chriissii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...