TrondSvendsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har nettopp mottatt en HD PVR fra Canal Digital, og koblet denne til TV via HDMI. Så langt så bra. Men, for å slippe unne skifte mellom EXT1, EXT2, PC og HDMI på TV, kan jeg koble min DVD spiller til én av SCART tilkoblingene bak på HD PVR, og få dette ut gjennom HDMI til TV? Altså: DVD -> HD PVR -> TV (via HDMI) Når jeg kobler DVD spilleren til VCR porten, og trykke PLAY, så kommer det 'Au' (aux) opp i display på HD PVR, men ingen lyd/bilde fra DVD til TV. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Dette har eg ikkje greie på, men eg tvilar på at PVRen kan gjere om eit analogt signal (Scart) til digitalt (Hdmi). Dersom PVRen har Scartutgang, ville det sikkert virke dersom du kopla denne til TVen, i staden for Hdmi. Men dersom du koplar Scarten på DVDen direkte til TVen, slår av PVRen og deretter slår på DVDen (eller omvendt), så skulle ein jo tru at TVen skifta inngang automatisk. Endret 10. november 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Nei det går ikke. Da må du enten kjøre begge enhetene via scart, eller så ka ndu kjøpe en HDMI splitter å kjøre begge enhetene via HDMI. Sistnevnte krever dog en dvd- spiller med HDMI utgang. Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Hva med skjermoppløsning, har HD Ready TV, og skulle jo da klare 720p, men jeg ser at noen programmer på NRK1 kommer i fullskjerm, mens andre kommer i 4:3 med sort bård på siden. Løste dette ved å endre den til 526p, men det er jo litt teit når jeg kan kjøre i full 720p. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Dette er fortsatt ikke mulig? Altså koble dvd via scart eller komponent til pvr, og videre med hdmi til tv? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Dette er fortsatt ikke mulig? Altså koble dvd via scart eller komponent til pvr, og videre med hdmi til tv? Nei, dekoderen har scart utganger. De er ikke ment for å videreformidle bilde fra en annen kilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå