Blåbær Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Gikk gjennom finn.no ang IT-jobber. Omtrent alle jobber var presentert gjennom et vikarbyrå, syns det virker ganske urovekkende at IT-firmaene ikke ansetter selv. Samtidig så er jeg ganske skeptisk til jobbannonser der arbeidsgiver ikke blir nevnt. Noen andre som har latt seg irritere av den slags? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er blitt veldig vanlig å outsource rekruttering, særlig i tider da det er vanskelig å ansette folk slik det har vært de siste årene er det en Fin Ting for arbeidsgivere som sliter med å fylle stillingene. Man overlater rett og slett jobben til noen som kan det. Når det er sagt så er det lov å spørre hvem klienten er... Jeg blir oppringt jevnlig av rekrutteringsbyråer og jeg spør alltid om hvem de jobber for. Kan de ikke si det så er jeg ikke interessert. Uansett. Det blir selvsagt annerledes når man er den oppsøkende part, men spør dem, få dem til å forstå at hvem du jobber for utover stillingsbeskrivelsen betyr noe for deg. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Gikk gjennom finn.no ang IT-jobber. Omtrent alle jobber var presentert gjennom et vikarbyrå, syns det virker ganske urovekkende at IT-firmaene ikke ansetter selv. Samtidig så er jeg ganske skeptisk til jobbannonser der arbeidsgiver ikke blir nevnt. Noen andre som har latt seg irritere av den slags? Irriterende, men som forventet av parasittbransjen som vikarbyråene er. IT er vel forresten en bransje der det trengs folk hele tiden siden vanlige ansatte ikke kan noe som helst om datasystemene de bruker på jobb. Fullt kaos er regelen........ Lenke til kommentar
c-naptik Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Helt enig med deg, Blåbær. Så lei av disse jobbannonser... Se min innleg i "Hvor lenge kan en være innleid som konsulent?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå