spaltcha Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvor blir det forresten gx-30 og Nx? Sier ikke ryktene at de skal lanseres idag? Kan en ikke stole på ryktene lenger... He He,kan man stole på bygdesladder GX-20 er vanskelig å få tak i,det tyder jo på at den er et veldig prisverdig og mye for pengene produkt. Blir spendende å se hva evt.GX-30 og NX vil havne på i pris. Sier "bygdesladderen" noe om et evt.K30D,eller var det K-7 som var oppfølgeren. Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvor blir det forresten gx-30 og Nx? Sier ikke ryktene at de skal lanseres idag? Kan en ikke stole på ryktene lenger... He He,kan man stole på bygdesladder GX-20 er vanskelig å få tak i,det tyder jo på at den er et veldig prisverdig og mye for pengene produkt. Blir spendende å se hva evt.GX-30 og NX vil havne på i pris. Sier "bygdesladderen" noe om et evt.K30D,eller var det K-7 som var oppfølgeren. Tror det ryktes på rimi at K-7 er det gamle, mens GX-30 er det nye K30D. Altså at K30D ikke finnes Men hva vet jeg? Jeg vil bare på sikt ha nytt kamera... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg skal ikke. Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg skal ikke. Pokker! Jeg håpet på at du skulle kjøpe K-7 slik at du plutselig hadde et K20D som du ikke visste hva du skulle gjøre med Takk for film, forresten Jeg har et gammelt GX-1L som jeg hadde tenkt å bytte ut med K20D, men som nå kanskje slår seg sammen med et videokamera og blir byttet til K-7/GX-30. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Da var man etter lang tenketid klar for å skulle bestille seg et Pentax K20D med kitobjektiv. Med mindre det er noe annet dere ville anbefale istedenfor. Syns 7k for kamera og kitobjektiv er en grei pris og kommer til å bygge på med andre objektiver littetterhvert. Kommer sikkert tilbake da å spør å graver etter info om hva man bør skaffe seg da Lenke til kommentar
sveinmb Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det virker som det er riktig:http://www.pentaximaging.com/camera-lenses...m_F4-5.6_ED_WR/ Filter Diameter: 49mm Objective Cap: O-LC49 Hood: PH-RBD 49mm Utrolig nok ser det ut som det stemmer. Jeg googlet frem følgende bilde: http://media.photobucket.com/image/pentax%...PentaxK7_01.jpg Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg skal ikke. Jeg har bestilt.. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg skal ikke. Ikke aktuelt med bytte her heller. Liker K20D så godt at å bytte blir bare dumt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg sparte strategisk nok noen tusenlapper på å velge K200D fremfor K20D. Tusenlappene planla jeg skulle gå til en K20D etterfølger allerede før jeg kjøpte K200D. Med andre ord går jeg fra K200D til K-7. Siden K200D er nesten identisk med K10D så kan man godt si at jeg hoppet over K20D. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg skal ikke. Jeg har K20. Når ryktene konkretiserte seg var jeg rimelig gira på at dette ville jeg ha. Etterhvert har en del av kjøpetrangen faktisk dempa seg. Kanskje det er et tegn på at jeg driver å blir voksen Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Me too "Begynner" å bli voksen... Vil bare ha tilbake K20'en. fototim, har Kjell75 fått tilbake eller hørt noe om sin K20? Synes 3mnd. begynner å blir for ille. Endret 8. juli 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kanskje det er et tegn på at jeg driver å blir voksen. Eller har gambla/drukket/___ opp pengene. 8o) Synes 3mnd. begynner å blir for ille. Tell me! Jeg har mitt inne for andre gang (samme feil), og har totalt passert 5 måneder og en uke allerede. Og nå er jeg forbanna lei ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Etterhvert har en del av kjøpetrangen faktisk dempa seg. Kanskje det er et tegn på at jeg driver å blir voksen For meg er det motsatt. Pengene sitter betydelig løsere nå enn under studietida. Naturlig nok når man har mer å rutte med. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvor mange her skal kjøpe K-7 som har K20D fra før? Jeg sparte strategisk nok noen tusenlapper på å velge K200D fremfor K20D. Tusenlappene planla jeg skulle gå til en K20D etterfølger allerede før jeg kjøpte K200D. Med andre ord går jeg fra K200D til K-7. Siden K200D er nesten identisk med K10D så kan man godt si at jeg hoppet over K20D. Skal du da selge k200d? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er planen ja. PS: Ikke noe kjøp og salg i trådene. (Ta evt. kontakt på PM) Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er planen ja. PS: Ikke noe kjøp og salg i trådene. (Ta evt. kontakt på PM) Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt det. Alltid greit å ha to kamerahus Jeg skal i hvertfall beholde GX-10 når K-7 kommer i hus. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Jeg har en reserve: Canon EOS 300D + kit-objektiv. Den får holde som reserve. Hvis jeg skal ta vare på K200D så vil K-7-investeringen straks bli et hakk dyrere enn jeg ønsker. Canon-kameraet har så og si null bruktverdi så det er bortkastet å prøve å selge det. Regigert: Også har jeg et Canon powershot A540 og en filmbasert Pentax MX i reserve. Endret 9. juli 2009 av Simen1 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Det er planen ja. PS: Ikke noe kjøp og salg i trådene. (Ta evt. kontakt på PM) Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt det. Alltid greit å ha to kamerahus Jeg skal i hvertfall beholde GX-10 når K-7 kommer i hus. Du skal ikke vente å se hva Samsung kommer med, det blir en K-7? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er planen ja. PS: Ikke noe kjøp og salg i trådene. (Ta evt. kontakt på PM) Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt det. Alltid greit å ha to kamerahus Jeg skal i hvertfall beholde GX-10 når K-7 kommer i hus. Du skal ikke vente å se hva Samsung kommer med, det blir en K-7? Jo, kommer GX-30 med samme spesifikasjoner som ryktene sier så blir det utentvil den. Jeg kommer uansett til å vente litt med å kjøpe, både fordi at jeg må spare opp penger, og for prisen forhåpentligvis kommer til å gå litt ned. Jeg merket en ting igår som faktisk var veldig praktisk når en bruker bracketing/HDR. Hvis en velger singelshot modus, og bare holder utløseren inne så tar kamera 3 eller 5 bilder (kommer an på hva du har valgt) raskt etter hver andre, for å så ta en pause. Slik at en slipper å får 6 bilder når en egentlig bare skal ha 5 osv Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En Samsung "K-7" kan bli fristende, men hvor lenge skal man gidde å vente når det sannsynligvis er mye av det samme? De ryktene jeg har sett til nå er bare oppgulp av ønskedrømmer fra lenge før K-7 ble lansert. Det virker ikke reellt. Jeg tipper Samsung "K-7" blir ganske så lik Pentax sin. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 De ryktene jeg har sett til nå er bare oppgulp av ønskedrømmer fra lenge før K-7 ble lansert. Det virker ikke reellt. Jeg tipper Samsung "K-7" blir ganske så lik Pentax sin.Svaret på om Samsung sitt alternativ blir en ny klone, avhenger kanskje mye av lanseringstidspunktet. Kommer den før lanseringen av NX-systemet, tipper jeg at det blir nok et "vi også" kamera. Men kommer den etter NX, da tror jeg at deres K-7 blir noe helt annet. Kanskje de til og med faller veslebror i ryggen med å lansere gralen (FF) Som pentaxbruker frykter jeg faktisk det siste scenariet. Før eller senere kommer det til å skje, så sant Samsung mener alvor med sitt DSRL engasjement. Samsung er en industrigigant med enorme ressurser. Med en FF fra Samsung med K-fatning kan det bli tøft for velsebror. Buha Men i utgangspunktet er jeg enig med deg Simen, ryktene er vage, og til nå er det lite som tyder på at det blir noe revolusjonerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå