Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. kanskje det var derfor de tok den bort fra roadmappen sin? Hadde passet meg bra om den kom nå og er rask som fy :)
Jeg håper den blir så dyr at Sigma 30mm f/1.4 uansett var det riktige kjøpet for meg :-)

Jepp, har tenkt samme tanken jeg også. Er på utkikk etter en fast i størrelsen 20-30mm. Håper ikke prisen blir så hinsides da. Sigma 30/1.4 er egentlig den som er øverst på lista akkurat nå, men blir usikker når jeg leser endel tester. Har ikke Aetius dømt denne nord-og-ned i en test en gang?

Blir uansett spennende! Når og hvor kommer infoen i morgen?

Lenke til kommentar
Jepp, har tenkt samme tanken jeg også. Er på utkikk etter en fast i størrelsen 20-30mm. Håper ikke prisen blir så hinsides da. Sigma 30/1.4 er egentlig den som er øverst på lista akkurat nå, men blir usikker når jeg leser endel tester. Har ikke Aetius dømt denne nord-og-ned i en test en gang?
Vet ikke det, men det var for stor eksemplarvariasjon til at de kunne bruke den til kameratesting i hvert fall. Jeg har ikke testet mitt skikkelig ennå, bortsett fra at det var frontfokus, så det ble sendt tilbake til kalibrering. Spent på om det har blitt bedre, hentet det på mandag :-)
Lenke til kommentar

Pressemelding om K-7!

Komposisjonsjusteringen er faktisk nettopp det - finjustering av komposisjon ved hjelp av SR-systemet. Dessuten snakkes det om søker med OLED-display. Det står ikke i spesifikasjonslisten og det er usikkert hvordan det fungerer, men blir spennende å se hva dette er. :)

K7_press_1.jpg

K7_press_2.jpg

K7_press_3.jpg

K7_press_4.jpg

K7_press_5.jpg

K7_press_6.jpg

K7_press_7.jpg

Lenke til kommentar
The trade-off is that you now have to press the OK button before you can start moving the AF point when in Select mode.
Da fikk vi det bekreftet, som jeg vil påstå er en utrolig teit avgjørelse jeg håper de har vett til å gjøre noe med i en FW-oppdatering slik at man må OK'e for å bruke "direktevalgene".
Lenke til kommentar

Det er litt forbanna med alt det snacks de putter i, som overskygger stygge ting som gjør effektiv bruk enda mer utfordrende. Hvorfor de har fjernet SR-knappen skjønner jeg foreløpig ikke - med mindre det er like greit at den står på alltid. Men før anbefalte de jo å slp detn av ved bruk av stativ.

Lenke til kommentar

Jeg postet den i saks-tråden.

En liten gem fra videoen er at det har et "kontrollpanel" med enkel tilgang til et utvalg funksjoner som man eller måtte gravd ofte i menyen for å justere;

post-79107-1242837032_thumb.jpg

Det er litt uklart om hvorvidt dette bare var i LiveView-modus, eller (forhåpentligvis) gjenerelt. Kanskje kan man velge hva som skal vises der også ...

Lenke til kommentar
Hvorfor de har fjernet SR-knappen skjønner jeg foreløpig ikke - med mindre det er like greit at den står på alltid. Men før anbefalte de jo å slp detn av ved bruk av stativ.

Ved bruk av stativ så bruker man jo også som regel 2s selvutløser, på k-m slås SR automatisk av når man velger selvutløser, tipper det samme skjer her, så egentlig er det ikke så ille at de fjernet den bryteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...