Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.

Anbefalte innlegg

Har tenkt det samme i noen sekunder, men så kom jeg til å tenke på at å kjøpe et nytt, dvs. å bytte ut K20D er bare tullete. Jeg vil ikke engang med mye læring de neste årene klare å utnytte det kameraet perfekt en gang. Kommer til å holde meg der jeg er i dag, og heller forhåpentligvis dra nytten av litt billigere dill-dall til kameraet - ikke minst nyte et godt kamera :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pentax-eiere ser dessuten ut til å være flinke til å underby seg selv når de skal selge kamerahus. Jeg så en K100D senest i dag til 1200kr. En K20 er vel knapt verdt 3000kr nå som K7 blir lansert.. :(

K20D skal vell selges ved siden av K-7 en stund framover? Det er K200D som går ut først og er faset ut i enkelte land

dSLR segmentet blir vell noe slikt her til lands en stund framover.

Pentax K-m 3500-4000kr. inkl. kit objektiv.

Pentax K20D 6000-6500kr.

Pentax K-7 12-14000kr.? havner vell på 9999kr. etter noen måneder.

Ringte til han med K100D. Det er ei som kanskje skal ha den, jeg får beskjed i kveld. Er lei av å vente på K20'en.

Lenke til kommentar
Hmmnei får klare meg med K20d ei gooood stund til! :whistle:

Jeg er i ferd med å konkludere det samme. Det jeg har sett så langt kan jeg ikke forsvare å bruke en månedslønn på. Jeg ser til stadighet at en lanseringspris på 1300 euro blir nevnt. Vi kan vel trygt ta en 10x på det for å få norske kroner, om ikke 12x. Og så dette nye batterigrepet og nye batteri.. *grøss*

Pentax-eiere ser dessuten ut til å være flinke til å underby seg selv når de skal selge kamerahus. Jeg så en K100D senest i dag til 1200kr. En K20 er vel knapt verdt 3000kr nå som K7 blir lansert.. :(

Har gått litt i meg "sjæl" og kommet frem til at K20 holde igrunn ei goood stund enda! Er såpass fornøyd med det at det klarer seg veldig godt til jeg evt skulle få råd til oppgradering!

Sånn når prisene er gått ned endel....

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

Er det verdt å kjøpe en 11mnd. gammel K100D til 1300kr.?

Jeg kjøpte den. Gjenstår å se om selger forteller sannheten.

Den skal nesten ikke være brukt, maks 400 eksponeringer!

Hvor mange i Nordfjordeid har Pentax dSLR?!!

Er det jobb der oppe? Kanskje man skal flytte dit og melde seg inn i fotoklubben til Tim :!:

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

1300 for et nesten-nytt er nok ingen dum pris så lenge man vet hva man får. :)

Savner det egentlig litt, var finfin størrelse på det, og god ytelse selv på ISO1600. Men var litt unødvendig, så det fikk oppgaven å glede noen andre.

Lenke til kommentar
Hæ hæ ny 400mm 5.6 ska prøves idag!!!! :dribble:

Hm, er det eit sånt du har fått tak i, eller er det noko tredjeparts?

Redigert: "Noko tredjeparts" høyrest litt nedlatande ut, i grunnen. Det var ikkje meininga, altså! :)

Nei erru gæærn har ikke økonomi før ferien til noe sånt! Det er ei Sigma, har skutt litt med den å den virker ok utenom i motlys da blir den litt soft, kan jo seff være fokusbom! Må prøve litt mere før jeg er helt sikker!

He he er ikke så hårsår uansett så det gå helt fint! :thumbup:

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Er det verdt å kjøpe en 11mnd. gammel K100D til 1300kr.?

Jeg vil si det er et røverkjøp. En K100D er nesten like liten som en K-m og bruker siste generasjonen 6 mpix CCD som gir veldig bra bilder og lite støy. Det var min første DSLR og jeg har så langt vært for sentimental til å selge den.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å teste den ut og endelig få testet ut DA 10-17mm fisheye som jeg fikk etter jeg sendte K20D'en til service.

Har K100D de røde fokuspunkt lysene i søkeren slik K20D? K-m manglet disse, noe jeg ikke likte med K-m.

Regner med jeg kommer til å konvertere K100D'en om til IR etterhvert og kanskje selge Sigma SD-14.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...