Euklid Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Om mavefølelsen min er noe å gå etter, ville jeg blitt provosert om jeg hadde laget Pentax' nettside og så denne. Men min mave liker ansjos, så tror ikke den er helt til å stole på. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Mail sendt til Pentax UK. Vi får se... Edit: Like greit at jeg sendte mailen før jeg fortsatte arbeidet med siden. Dear Mr "NorthPentax" Thank you for your recent email on this matter. I’m afraid we would not approve of your proposal to establish a website that looks like pentatx.com. Even though you intend to use different fonts etc., any consumer visiting your site would assume you are representing the PENTAX brand. I of course am not suggesting that you will not operate the site other than in a completely above board and honourable way, but any potential issues you make experience could well put our brand name at risk. We would of course be very happy for your support in promoting PENTAX and our products on your site, as long as our brand does not appear as an element of your website address. Thank you for taking the trouble to contact us. I hope you understand our position in this matter. Over til en ny ide.... Endret 21. april 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Nei lett skal det ikke være.... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 har en k10d som jeg er strålende fornøyd med. Dog har den plutselig begynt å blinke der hvor det er for hvitt (rødt) og svart (rødt). Har jeg plutselig kommet nær en setting eller må jeg sende inn kameraet for slippe "uromomentet". En kamerat med nikon d40 opplever det samme (derfor jeg antar at det er en setting som jeg hittill ikke har funnet)... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 "We would of course be very happy for your support in promoting PENTAX and our products on your site, as long as our brand does not appear as an element of your website address." - Er det egentlig "PENTAX" i adressen du ikke får lov til her? Hmm.. Over til noe som er on topic: Hvis jeg har et objektiv jeg ikke er fornøyd med; kan jeg levere det noe sted for en sjekk? Jeg har, som nevnt mange ganger før, en 18-55 som gladelig gies bort den dagen jeg finner ut hva jeg er best tjent med i stedet for denne. En rep eller justering av denne er jo ikke uaktuelt da, hvis noe slikt er mulig? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 har en k10d som jeg er strålende fornøyd med. Dog har den plutselig begynt å blinke der hvor det er for hvitt (rødt) og svart (rødt).Det er en setting ja, Exposure Warning i Playback-menyen... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 har en k10d som jeg er strålende fornøyd med. Dog har den plutselig begynt å blinke der hvor det er for hvitt (rødt) og svart (rødt).Det er en setting ja, Exposure Warning i Playback-menyen... takk Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 - Er det egentlig "PENTAX" i adressen du ikke får lov til her? Hmm.. Fikk denne mailen etter svaret mitt: If you note my comment in the last line of paragraph one of my email to you; this web address contravenes our brand ownership, as it includes the PENTAX name. I appreciate you do not intend to do so, but this could mislead consumers into believing that you are representative of the Pentax group of companies. You need to remove PENTAX and perhaps instead add some key words to the site for Google that explains the premise of your site. Jeg ba henne å dra dit peppern gror, på en hyggelig måte Skrev at de nesten ikke har merkedsføring avdeling og vi, pentaxanere, tar oss av mye av den biten. Mer enn hun tror. Jeg har klart å få ganske mange til å gå for Pentax, mye p.g.a. denne tråden. Avsluttet med å si at Jeg er NorthPentax og websiden kommer! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det var ikke mer K20 i JP-systemet — fordi det snart kom noe nytt fra Pentax. Uten å eventuelt vite om JP-medarbeidere satt på mer informasjon enn folk flest etter PMA, holdt jeg stort sett kjeft og gikk hjem. Apropos, lite om den Pentax-rykteflommen som foregår på PentaxForums. Det inkluderer to nye kameraer, APS-H, kvadratisk 24x24-sensor med selektiv kutting, K-fatning med blenderkopling (full lysmåling med objektiver uten elektronikk), elektronisk søker etc. Det vi mest sannsynlig får se, blir nok en forbedret utgave av K20D-sensoren, med en form for video og bedre live-view. Antagelig har nok også Pentax et ess i ermet når det gjelder søkeren. De fleste leser nok forumene der og har fått med seg mesteparten, men kan vel være greit å slenge inn noen bilder derfra. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Er det egentlig "PENTAX" i adressen du ikke får lov til her? Hmm.. I så tilfelle burde vel PentaxForums, Macrumors og diverse andre sider slite. Så lenge det går klart frem av siden at det ikke dreier seg om en offisiell side kan jeg ikke se noe problem. Når designet er rimelig likt som Pentax' blir saken en litt annen. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Apropos, lite om den Pentax-rykteflommen som foregår på PentaxForums.Ser det går i K7 rykter på DP nå, så da er det bare å håpe at K20'en kommer tilbake enda en gang med like revva AF - for da er toget gått for JP som får det i retur. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det var ikke mer K20 i JP-systemet — fordi det snart kom noe nytt fra Pentax. Uten å eventuelt vite om JP-medarbeidere satt på mer informasjon enn folk flest etter PMA, holdt jeg stort sett kjeft og gikk hjem. Apropos, lite om den Pentax-rykteflommen som foregår på PentaxForums. Det inkluderer to nye kameraer, APS-H, kvadratisk 24x24-sensor med selektiv kutting, K-fatning med blenderkopling (full lysmåling med objektiver uten elektronikk), elektronisk søker etc. Det vi mest sannsynlig får se, blir nok en forbedret utgave av K20D-sensoren, med en form for video og bedre live-view. Antagelig har nok også Pentax et ess i ermet når det gjelder søkeren. De fleste leser nok forumene der og har fått med seg mesteparten, men kan vel være greit å slenge inn noen bilder derfra. Dårlig gjort Jeg som hadde tenkt å bruke pengene jeg får igjen på skatten til ny Mac, og nå kommer det slike rykter Hvor tror dere prisen på en "k30d" vil ligge? Vil det være omtrent samme som K20D når den kom, eller vil den ligge høyere pga finanskrisen? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 21. mai er den store dagen i følge denne. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) 21. mai er den store dagen i følge denne.*bilde* Det der så jo ut som et klumpete proffhus, med svært prismehus ihvertfall. Så får vi se om det stemmer da. Endret 22. april 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 newK? En ny variant av K-fatningen? Håndstroppfestet på venstre side av bildet og hjulet på høyre side sier meg at huset er lite. At prismehuset ser stort ut kan altså tyde på at det er huset som er lite. Størrelsen på blitsskoen sier meg det samme. Jeg ser ikke bort i fra at de er inspirert av Panasonic/Olympus FT->mFT og prøver noe lignende. Kanskje det er en elektronisk søker skjult i "prismehuset"? Blitsen tar selvsagt også noe plass. Herlig, la spekulasjonene flomme. Jeg gleder meg til hemmeligheten avsløres Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 På det bildet ser det ut som fra venstre: 1. Et nytt minikamera "newK", trolig noe lignende Panasonic GH1 2. Pentax K200D etterfølger. Det er ikke K200D pga formen på prismehuset og ikke k-M pga displayet. Det er ganske få knapper så jeg tror ikke det er etterfølgeren til K20D. Størrelsemessig minner det mye om K200D, men formen på prismehuset har fått samme nye stil som K-m. 3. Pentax K200D 4. Pentax K-m Bildene 2-5 ser ut som bilder av det nye minikameraet. Med tanke på antall bilder av det så virker det som hovedattraksjonen blant de fire kameraene i bilde 1. Senere håper jeg den nevnte K7 dukker opp. K200D fases sikkert ut når etterfølgeren kommer (det på bilde 1?) og K20D fases sikkert ut hvis det kommer noen K7 (senere i år?). Slik at utvalget rundt juletider vil se omtrent slik ut, rangert fra dyrest til billigst: Pentax "K7" Pentax "K300D" Pentax K-m Pentax "newK" Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hum ... Liker jeg dette? Første inntrykk av det Simen1 sier; nei, jeg liker det ikke. Jeg ønsker virkelig en etterfølger til K20D, altså K30D. En K?D vil nok bli for dyr for meg (feil side av 15k), helst ønsker jeg en K30D som lander prismessig rundt der K20D er i dag før jeg kjøper noe nytt. (Fremdeles student i 7 mnd til før jeg kan smykke meg med M.Sc tittelen). Så jeg håper spekulasjonene dine er "off the mark" denne gangen, Simen1. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 På det bildet ser det ut som fra venstre:1. Et nytt minikamera "newK", trolig noe lignende Panasonic GH1 2. Pentax K200D etterfølger. Det er ikke K200D pga formen på prismehuset og ikke k-M pga displayet. Det er ganske få knapper så jeg tror ikke det er etterfølgeren til K20D. Størrelsemessig minner det mye om K200D, men formen på prismehuset har fått samme nye stil som K-m. 3. Pentax K200D 4. Pentax K-m Fra venstre: 1. Nytt dSLR 2. K20D 3. K200D 4. K-m Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Slang innom Pentaxforums, og i denne tråden fann eg denne skissa av ein prismepatent Pentax har skaffa seg i fjor, i følgje brukaren som posta skissa: Som brukaren skriv: "Pentax Patented a new Pentaprism last year and this housing seems to match the shape. Lower and deeper:" Kan ikkje dette opna for ein fullformatsensor der ein fortsatt kan bruka dei "gamle" DA-objektiva? Flyttar ein det fokale punktet (rette uttryket?) framover, betyr det jo at bildet dekkar ei større flate på sensorsida. Endret 22. april 2009 av Asbjeurn Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Glemte det nesten, husk at Pentax har sagt at det ikke blir noe elektronisk søker, og at de holder seg til standard K-fatning. Og heller ikke fullformat. Eller APS-H. Uten mer detaljerte bilder enn det vi har, lar jeg selv være å spekulere, men holde meg til fakta, i noen grad. Dessuten er denne nykommeren, la oss kalle den for K7, ment til å selges ved siden av K20D og ikke egentlig erstatte den, i følge Pentax. Kan tenke meg at utvalget blir stokket litt om på for å tilpasses markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå