Ciryaher Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Godt å se det er flere som liker denne glugga. Har bare positive kommentarer om denne jeg også Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Pentax oppgraderer Firmware i K20D til 1.03. http://www.pentax.jp/english/support/digital/k20d_s.html Offisielt er det forbetring av SR, men det kan no vere andre ting og som blir forbetra.. Edit: Føler sjølv at AF er betydeleg raskare, andre med same erfaring?? Endret 9. april 2009 av Kaffilars Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Har ikke oppdaget noe etter oppdateringen. Mener du AF på SDM objektiver eller vanlig? Lurer på om det er mulig å ordne det problemet med at kameraet låser seg via FW oppdatering?? Håper det, slipper å være kamera fri i 3-4uker da. Endret 9. april 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg skal prøve bare jeg får igjen kameraet mitt. grrr. Vært borte i 6uker ca. Har fått låne k10d. Hjelper jo på det da. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Føler sjølv at AF er betydeleg raskare, andre med same erfaring?? Har dessverre K10D så jeg får ikke testet selv, men på Pentaxforums har flere meldt om tilsynelatende raskere AF og en del andre udokumenterte forbedringer. PentaxForums.com - Diskusjonstråd Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Da vært det spanande å teste oppgraderingar.... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Re: Firmware Jeg er rimelig sikker på at oppgaderinga har betydning for AF. Etter oppgraderinga låser den lettere på strøm i elva enn det den gjorde i før. I går (i forgårs blir det vel egentlig) ville den ikke låse, uansett hva jeg gjorde. Den var totalt avhengig av et fast punkt i vannet for å låse. I dag, under identiske lysforhold, samme objektiv DA* 300, med stativet på nøyaktig samme sted, låste den uten problemer what so ever. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Re: Firmware Jeg er rimelig sikker på at oppgaderinga har betydning for AF. Etter oppgraderinga låser den lettere på strøm i elva enn det den gjorde i før. I går (i forgårs blir det vel egentlig) ville den ikke låse, uansett hva jeg gjorde. Den var totalt avhengig av et fast punkt i vannet for å låse. I dag, under identiske lysforhold, samme objektiv DA* 300, med stativet på nøyaktig samme sted, låste den uten problemer what so ever. På akkurat samme sted? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Var litt synd med han som fikk øra sprengt av... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) På akkurat samme sted? Ja. Din hel**tes hæst*uk av en .... Ett bein på ei lita rot, og det andre på samme stein som dagen før. Vinkelen på beina var nøyaktig den samme. Så jeg våger den påstanden ja. Give or take en kvaderattomme. PS. Jeg vil ha tilbaka makroen du låner. Og i morgen får du gå i stedet for å sitte på med blikkboksen min. Endret 10. april 2009 av fototim Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) På akkurat samme sted? Ja. Din hel**tes hæst*uk av en .... Ett bein på ei lita rot, og det andre på samme stein som dagen før. Vinkelen på beina var nøyaktig den samme. Så jeg våger den påstanden ja. Give or take en kvaderattomme. PS. Jeg vil ha tilbaka makroen du låner. Og i morgen får du gå i stedet for å sitte på med blikkboksen min. Kan ikke i morra! Ska hjelpe noen å flytte!! Å du må ikke rakke ned på di egen kjerre... Endret 11. april 2009 av Kjell75 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan ikke i morra! Ska hjelpe noen å flytte!! Trodde det var jeg som skulle det Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan ikke i morra! Ska hjelpe noen å flytte!! Trodde det var jeg som skulle det Ja vist du ikke vil ha hjelp kan du jo kjøre meg opp i huken våres først! Lenke til kommentar
SRD Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Nå er prisen på Pentax 15mm Limited klar 5495 kr Lenke til kommentar
SRD Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Noen som vet om O-ME53 passer på Samsung GX-10? Link Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Driver å sjekker forskjellen på DA* 50-135 og DA 55-300mm. Vurderer hva som er vitsen med å ha begge. Tester også ett program som heter DxO Optics Pro. Lurer på om jeg skal bestile Lens Align Lite? Å printe ut ett sånt "Focus Chart" fungerer ikke så bra. Bildene er tatt i jpg med kontrast og skarphet skrudd opp til maks i kamera. DA 55-300 og DA*50-135 er brukt på 135mm. Ett bilde med DA*50-135mm har gått gjennom DxO. ISO 100, f/4.5, EV: +1, 1/40-1/50s. Lenke til kommentar
oarn Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Re: Firmware Jeg er rimelig sikker på at oppgaderinga har betydning for AF. Etter oppgraderinga låser den lettere på strøm i elva enn det den gjorde i før. I går (i forgårs blir det vel egentlig) ville den ikke låse, uansett hva jeg gjorde. Den var totalt avhengig av et fast punkt i vannet for å låse. I dag, under identiske lysforhold, samme objektiv DA* 300, med stativet på nøyaktig samme sted, låste den uten problemer what so ever. Helt klart raskere AF på mitt også. Endret 16. april 2009 av oarn Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Med ny firmware så har fokusering på min k20d blitt betydelig raskere med manuell fokus linsa som jeg har testet med foreløpig Endret 16. april 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hmm.. synes ikke det ble noen bedring i det hele tatt jeg, snarere tvert i mot. Har ikke fått testet så mye da, men kan ikke si det er noe å hoppe i taket for.... enda. Satser på det kommer Lenke til kommentar
fototim Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) For ordens skyld: Jeg har ikke påstått at firmware gir raskere AF. Mine observasjoner går på at den låser bedre der den tidligere sleit. Magefølelsen min sier at dette er mest uttalt ved lengre brennvidder. Det er nærliggende å tro at dette også medfører en økning av hastigheten i enkelte situasjoner, men jeg vil ikke nødvendigvis trekke den konklusjonen. Endret 16. april 2009 av fototim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå