Euklid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 har nå kjøpt K20D med 18-55 og 55-300. Skal bli spennende å se hvordan det bærer i vei når det kommer. Yes! Endelig hadde jeg tid til å få åpnet eskene og kikket litt. Dette virker meget lovende. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg er spent på å høre hva du synes om forskjellen på 18-55 og 55-300. Mine objektiver er som natt og dag Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har en lei følelse av at jeg kommer til å finne ut hvor gode servicemulighetene er, se vedlagt bilde. Er det noen som helst slags innstilling som kan forklare de rosa stripene på venstre side? Kliss nytt 4GB Sandisk Extreme III minnekort, K20D, har fått det frem både med 18-55 og 55-300, men kun på JPEG-setting. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har du formatert minnekortet? Kommer strekene når du bruker Live view? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har du formatert minnekortet? Nei – ikke før nå, og det løste problemet! Tusen takk for kjapt svar, nå løftet stemningen seg en del hakk her. Live View har jeg ikke prøvd ennå, tviler på om jeg kommer til å bruke det stort. Bare av nysgjerrighet, er slike problemer noe en må regne med med Live View-teknologien? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg tror kanskje at disse stripene ville vist seg på live view dersom det faktisk var kameraet det var noe i veien med, ikke at live view forårsaker det. Kanskje ved overoppheting, men jeg tror ikke det er et kjempeproblem. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 SRD: Are bruker den så sjelden likevel, så jeg aksepterer glatt muligheten til å la være å bruke tusenvis av kroner jeg strengt tatt ikke har.Han har så vidt jeg har skjønt en til på ønskelisten, så kan kan få større bruksnytte av den han har også... :-) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har du formatert minnekortet? det løste problemet! Neida, bare litt tilfeldig korrelasjon der. Stripene dukker opp fra tid til annen, først et lass av bilder etter hverandre, så forsvinner de for en stund. Dukker også opp i LiveView. Får høre med butikken. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Nytt kamera i dag, nå funker galskapen! Cameraworld.co.uk kan med andre ord anbefales – gode priser på det jeg har vært ute etter, og servicen virker helt upåklagelig. Han jeg kjøpte kameraet av klarte ikke å få frem feilen i butikken, men så på de jeg hadde på minnebrikken og gav meg nytt kamerahus uten noen form for diskusjon. Veldig behagelig. Jeg fikk brukt det forrige huset en del både på lørdag og søndag, er veldig happy. Uten at jeg har fått fintestet optikken synes jeg denne duger over forventning, skulle kanskje ønske den var litt lyssterk, men da kan man jo lett femdoble prisen – så får se på noe grom fastoptikk om ikke for lenge. Ergonomien, byggekvaliteten og brukervennligheten på K20D er i min opplevelse helt fantastisk. Bygd som et gjennomtenkt verktøy i alle ledd, gjør akkurat det jeg vil uten at jeg må tenke meg om for mye, og alt jeg vil ha av funksjoner er tilgjengelig umiddelbart. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Er det noen som vet om Hoya/Pentax samarbeidet med Samsung Techwin eksisterer eller ble det slutt da Hoya tok over Pentax? Var K20D og GX-20 det siste samarbeidsprosjektet til Pentax og Samsung Techwin? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Da er det offisielt, X70 til 399$, og DA 15/4 Ltd til 649$. Skjeler vi til DA 17-70 som er 50$ billigere tilsier det en gaterpis rundt 4500 nkr, og kansakje litt lavere når det verste rushet er over. Endret 3. mars 2009 av fototim Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 X70 virker lovende som "suplemang". Håper den har mulighet for RAW og ikke bare jpg Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Må si det var et skufende roadmap, er det en ny strategi (f.eks å bare annonsere ting som rett rundt hjørnet) som gjør at TC og 30mm er fjerna mon tro? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 SLR Gear har allerede testet Pentax 55mm f/1.4 SDM SMC DA* Les testen her Lenke til kommentar
acer290 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 I dag fikk jeg mitt nye objektiv, en 17-70 f4,0 SDM fra Pentax, gleder meg til å prøve den. Satt den på kameraet, og merker stor forskjell fra kit objektivet, mye mere tight å skru på zoomringen. Lydløs zoom, deilig Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen som vet om noen svenske nettbutikker som har stort Pentax utvalg av Objektiver? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Solblenderen på LTD 15mm ser genial ut! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Solblenderen på LTD 15mm ser genial ut! Hm. Fiffig når du skal ha den ned i bagen, men den gir kun(?) beskyttelse mot strølys, og jeg synes det er fint når de beskytter mot alt annet også. Lenke til kommentar
bjordal Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen som vet om noen svenske nettbutikker som har stort Pentax utvalg av Objektiver? Du kan prøve www.scandinavianphoto.no det er norsk/svensk nettbutikk Lenke til kommentar
creaT Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 har en gammel sigma 70-200mm(veit ikke mer?) men er det noen som vet hvordan jeg får til å bruke den på k10d? har hørt at det er noe med SR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå