Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende tråd! Må følge med her.

Noen som har Astrotracer GPS-enheten? Frister meget for å ta bilde av stjernehimmelen. Skal til USA om noen uker så er fristende å kjøpe den. Billigere og lettere å få tak i.

Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe to pakker, så får jeg selge det jeg ikke trenger.

Pakke 1. 5000,-

Pentax K-5

Pentax DA* 16-50/2,8

Pentax af-360fgz ii

Pentax-M 100/4 macro

Pakke 2. 8500,-

Pentax K-3

Pentax BG5(orginalt)

To ekstra orginale batterier

Pentax DA* 16-50/2,8

Kommer til å selge K-5en og en 16-50/2,8. Regner med å få 2000+4000 for det.

Endret av Ibrahimovic
Lenke til kommentar

Ibrahim: Jeg synes begge pakkene ser bra priset ut og har greit innhold, uten at jeg skjønner helt hvorfor du kjøpte begge pakkene.

Lami: Enig i at Astrotraceren er et spennende tilbehør. Jeg har ikke prøvd den selv ennå, men har smått planer om å oppgradere til K-1 som har innebygget Astrotracer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lami: Enig i at Astrotraceren er et spennende tilbehør. Jeg har ikke prøvd den selv ennå, men har smått planer om å oppgradere til K-1 som har innebygget Astrotracer.

Med K-1, koster ikke den over 10k?

Jeg ble først enig med han med K-5en, og han med K-3en ville bare selge samlet. Så da må jeg selge en K-5 og en 16-50. Litt stress, men men

Hadde det ikke vært billigere å bare kjøpe nytt det du trengte, fremfor to pakker der du må selge hus og objektiv?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Brukte Sigma 18-35 f1.8, RØDE stereomic og Pentax K-5 II til å filme en del under São João festivalen i Porto i natt og er veldig fornøyd med å filme og ta bilder om med objektivet om natten. Det ar dog delvis opplyste gater men kan dele noen filmer og bilder når jeg kommer hjem til Norge.

Eneste som irriterer meg er begrensningen og cirka 5.5 minutters videoer med det kameraet.

edit: Her er en av videoene jeg tok opp. Pentax K-5 II, Røde stereomic og som sagt Sigma 18-35 f1.8. 

https://www.youtube.com/watch?v=QA5MqBNj0pI

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ricoh er i økonomisk skvis på grunn av synkende salg av skrivere. Ricoh Imaging "Pentax" går økonomisk helt greit. Ryktene går på at Ricoh skal gjøre drastiske kutt/stopp loss i printerseksjonen, ikke den mindre Imaging-seksjonen. Lite tyder på at de vil ofre noe fra den seksjonen som går greit. Skulle de mot formodning det så blir nok Imaging-delen solgt. Til hvem kan vi bare spekulere i, men Pentax har en sterk merkevare og status i Japan som gjør de attraktive for mange potensielle oppkjøpere. Trist om eierskapet går videre ennå en gang, særlig nå som Ricoh har vist seg å være en god eier, i motsetning til Hoya.

Men for å svare på spørsmålet, hvis Pentax blir lagt ned så kjøper jeg K-1 og lever lykkelig med det i mange år. Hva jeg velger å oppgradere til om f.eks 5-10 år er helt åpent for min del.

Lenke til kommentar

En annen konsekvens som ser ingen snakker om - er at nedgangen i fotobransjen vil påvirke alt på sikt, inkludert tilbehørsprodusenter enten det gjelder minnekort (Lexar selges eller legges helt ned), vesker/bager, reimer og vil også påvirke utvikling av nye kameraer og objektiver, hvor Nikon bla har dratt i bremsene pga tilsvarende økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...