Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.

Anbefalte innlegg

Nei, men det går rykter om lansering av en K-60, 18-70mm f/2,8-4,5 WR, 135-380 f/4-5,6 WR og en 1,4x telekonverter ganske snart.

Det har i lang tid gått rykter om en arvtaker til speilløse K-01, men den ser ikke ut til å være rett rundt hjørnet. Det speilløse Q-systemet kommer med nye modeller i ny og ne, samt noen Q objektiver.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil bli et treff i Tromsø 12-14 September , som arrangeres av Pentaxianere i Norge (Facebook) . Innhold i treffet blir det jobbet med. For de som ikke er på FB og kanskje ønsker å delta, så kan de sende meg en melding her for mere nøyaktige opplysninger om hvilket hotell, priser mm.

Lenke til kommentar

Her er en som har undersøkt digitaliseringsmulighetene og fraråder duplikator på grunn av manglende kontroll over skarphet. Han anbefaler scanner for best bildekvalitet.

Litt gammel artikkel, synes jeg. Jeg har lest et annet sted at det er andre som får bedre resultat med denne teknikken enn med scanner ...

Jeg mistenker slurv under prosessen, dårlig objektiv og/eller slarkete mekanikk i duplikatoren.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hvorfor er det ikke noe aktivitet blant Pentaxianere på Foto.no? Det er faktisk noen som ikke er på Facebook av forskjellige grunner. Det hadde vært fint med litt oppdateringer og info der og. Vi er faktisk en del entusiastiske Pentaxianere på Dotn og....

Pande

Diagnose: Pentaxianer (uhelbredelig)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke noe aktivitet blant Pentaxianere på Foto.no? Det er faktisk noen som ikke er på Facebook av forskjellige grunner. Det hadde vært fint med litt oppdateringer og info der og. Vi er faktisk en del entusiastiske Pentaxianere på Dotn og....

Pande

Diagnose: Pentaxianer (uhelbredelig)

Den korte versjonen av en mulig forklaring : Man legger ut et spørsmål, info eller hva som helst angående Pentax på dottn. 2 timer etterpå så er det en canonist og en Pentaxmann som slår hverandre i hodet med gamle argumenter, og de holder gjerne på i 50 innlegg hver. Det er mitt, satt på spissen og veldig subjektive, inntrykk. Jeg for min del holder meg til å lese en og annen tråd, som er interessant , har slutta å kommentere noe som helst der inne. Vi er nesten 450 medlemmer på Faceboka nå, flere som har facebokkonto kun for å være medlem der, noe som er trivelig. Som nevnt i denne tråden også , så er et landstreff i September på kartet.

Lenke til kommentar

Har et lite problem som jeg ikke helt finner ut av: Jeg får skarpe og uskarpe bilder om hverandre med samme konstanter. Ganske stor forskjell også. Ligger vel på 3-4 av 10 bilder som er ok.

-Bruker stativ

-Bruker remote

-Har nøyaktig samme lysforhold, iso, lukketid osv (en serie bilder tatt samme minutt)

-Har samme fokus (dvs at fokus er overført til bacbutton og blir ikke rørt fra bilde til bilde)

Har også prøvd AF fine tune helt fra -10 og oppover til +10

Utstyret det er snakk om er K-3 og 55-300WR. Mulig RMA?

Lenke til kommentar

Har et lite problem som jeg ikke helt finner ut av: Jeg får skarpe og uskarpe bilder om hverandre med samme konstanter. Ganske stor forskjell også. Ligger vel på 3-4 av 10 bilder som er ok.

-Bruker stativ

-Bruker remote

-Har nøyaktig samme lysforhold, iso, lukketid osv (en serie bilder tatt samme minutt)

-Har samme fokus (dvs at fokus er overført til bacbutton og blir ikke rørt fra bilde til bilde)

Har også prøvd AF fine tune helt fra -10 og oppover til +10

Utstyret det er snakk om er K-3 og 55-300WR. Mulig RMA?

Eksempelbilder? Prøv med motiv hvor det er noe som kan vise hvor fokus er.

Er autofokus skrudd av på objektivet hvis det er bryter for det?

Lenke til kommentar

Ok, det var visst fjernet sperre på max filstørrelse her på forumet:)

Glem komposisjon etc, dette var kun for fokustest.. Fokuspunktet er satt på samme sted, tok bildene som sagt med nøyaktig samme parametre. Har ikke en gang pustet på kameraet.

post-131485-0-52395700-1392642258_thumb.jpg

post-131485-0-11540700-1392642285_thumb.jpg

Edit: fokus er satt på taket av båten mellom lykta og den "phonedingsen"

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...