Simen1 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Nei, men det går rykter om lansering av en K-60, 18-70mm f/2,8-4,5 WR, 135-380 f/4-5,6 WR og en 1,4x telekonverter ganske snart. Det har i lang tid gått rykter om en arvtaker til speilløse K-01, men den ser ikke ut til å være rett rundt hjørnet. Det speilløse Q-systemet kommer med nye modeller i ny og ne, samt noen Q objektiver. Endret 3. februar 2014 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det vil bli et treff i Tromsø 12-14 September , som arrangeres av Pentaxianere i Norge (Facebook) . Innhold i treffet blir det jobbet med. For de som ikke er på FB og kanskje ønsker å delta, så kan de sende meg en melding her for mere nøyaktige opplysninger om hvilket hotell, priser mm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Tusen takk for tips. Jeg sender deg en PM nå. Og siste fra ryktefronten er vist en ny Pentax 645D med 50 Mp CMOS-sensor som forventes lansert allerede til helga. 2 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Det der er ikkje berre eit rykte: www.pentaxforums.com/news/pentax-ricoh-at-cp-in-japan.html Endret 11. februar 2014 av Asbjeurn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) http://www.pentaxforums.com/news/pentax-ricoh-at-cp-in-japan.html Gøy! Den film-kopiereren kunne jeg tenkt meg, men den ser dyr ut. Finnes det noen lignende 3.parts varianter som kan gi et hint om prisleie? Endret 11. februar 2014 av Simen1 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg har en belg som jeg fikk av en filleonkel som gjør det samme. Belgen er antageligvis eldre enn meg så jeg har ikke peiling på hva slikt koster. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Den film-kopiereren kunne jeg tenkt meg, men den ser dyr ut. Finnes det noen lignende 3.parts varianter som kan gi et hint om prisleie? Den var snasen. Er spent på prisen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Her er en som har undersøkt digitaliseringsmulighetene og fraråder duplikator på grunn av manglende kontroll over skarphet. Han anbefaler scanner for best bildekvalitet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Her er en som har undersøkt digitaliseringsmulighetene og fraråder duplikator på grunn av manglende kontroll over skarphet. Han anbefaler scanner for best bildekvalitet. Litt gammel artikkel, synes jeg. Jeg har lest et annet sted at det er andre som får bedre resultat med denne teknikken enn med scanner ... Jeg mistenker slurv under prosessen, dårlig objektiv og/eller slarkete mekanikk i duplikatoren. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 det skal vel ikke mye slark til før det blir dårlig kvalitet på bildene. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hvorfor er det ikke noe aktivitet blant Pentaxianere på Foto.no? Det er faktisk noen som ikke er på Facebook av forskjellige grunner. Det hadde vært fint med litt oppdateringer og info der og. Vi er faktisk en del entusiastiske Pentaxianere på Dotn og.... Pande Diagnose: Pentaxianer (uhelbredelig) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg er registrert der men ikke aktiv på forumet. Jeg er mer eller mindre aktiv på 5 forskjellige forum og er ikke så lysten på å være aktiv på enda et. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg kan godt skjønne dem som ikke ønsker å være så veldig aktiv på foto.no, ved å lese gjennom en del av trådene der så vil nok de fleste skjønne hvorfor jeg mener det. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 "Take the fight, and collect the victory!" Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hvorfor er det ikke noe aktivitet blant Pentaxianere på Foto.no? Det er faktisk noen som ikke er på Facebook av forskjellige grunner. Det hadde vært fint med litt oppdateringer og info der og. Vi er faktisk en del entusiastiske Pentaxianere på Dotn og.... Pande Diagnose: Pentaxianer (uhelbredelig) Den korte versjonen av en mulig forklaring : Man legger ut et spørsmål, info eller hva som helst angående Pentax på dottn. 2 timer etterpå så er det en canonist og en Pentaxmann som slår hverandre i hodet med gamle argumenter, og de holder gjerne på i 50 innlegg hver. Det er mitt, satt på spissen og veldig subjektive, inntrykk. Jeg for min del holder meg til å lese en og annen tråd, som er interessant , har slutta å kommentere noe som helst der inne. Vi er nesten 450 medlemmer på Faceboka nå, flere som har facebokkonto kun for å være medlem der, noe som er trivelig. Som nevnt i denne tråden også , så er et landstreff i September på kartet. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har et lite problem som jeg ikke helt finner ut av: Jeg får skarpe og uskarpe bilder om hverandre med samme konstanter. Ganske stor forskjell også. Ligger vel på 3-4 av 10 bilder som er ok. -Bruker stativ -Bruker remote -Har nøyaktig samme lysforhold, iso, lukketid osv (en serie bilder tatt samme minutt) -Har samme fokus (dvs at fokus er overført til bacbutton og blir ikke rørt fra bilde til bilde) Har også prøvd AF fine tune helt fra -10 og oppover til +10 Utstyret det er snakk om er K-3 og 55-300WR. Mulig RMA? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har et lite problem som jeg ikke helt finner ut av: Jeg får skarpe og uskarpe bilder om hverandre med samme konstanter. Ganske stor forskjell også. Ligger vel på 3-4 av 10 bilder som er ok. -Bruker stativ -Bruker remote -Har nøyaktig samme lysforhold, iso, lukketid osv (en serie bilder tatt samme minutt) -Har samme fokus (dvs at fokus er overført til bacbutton og blir ikke rørt fra bilde til bilde) Har også prøvd AF fine tune helt fra -10 og oppover til +10 Utstyret det er snakk om er K-3 og 55-300WR. Mulig RMA? Eksempelbilder? Prøv med motiv hvor det er noe som kan vise hvor fokus er. Er autofokus skrudd av på objektivet hvis det er bryter for det? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Skal finne ut av hvordan man laster opp bilder i fullstørrelse. "2" sek Har ikke skrudd av autofokus. Fokuserer med backbutton (AF2 i button cust.) Første bildet er helt OK, og deretter er det kun random deretter. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Ok, det var visst fjernet sperre på max filstørrelse her på forumet:) Glem komposisjon etc, dette var kun for fokustest.. Fokuspunktet er satt på samme sted, tok bildene som sagt med nøyaktig samme parametre. Har ikke en gang pustet på kameraet. Edit: fokus er satt på taket av båten mellom lykta og den "phonedingsen" Endret 17. februar 2014 av gammalerik Lenke til kommentar
tow Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Skrudd av VR? VR på stativ kan gi uskarphet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå