asdfljkøkdasfjlø Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Du ser på navnet til bildene du tar. 2 Lenke til kommentar
Artikon Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Takk, skulle vel skrevet litt mere hvorfor man lurer , siden man skiftet til Pentax, ble mestparten kjøpt brukt,blir vel muligens også en brukt K3..derfor lurte man bare på om det var mulig å nulle ut anntall eksponeringer? .(har ikke noe mistanke om det !!!)Mitt K5 har funket i allslags vær,men har blitt syk det siste året,hadde et luftig fall på isen der all vekt havnet på fotosekken.Var rimlig sikker på at kamra/objektiv/fatning hadde tatt kvelden.Horrisont/vater funker ikke lenger,og av og til er det helt dødt når man slår det på , sist funket det med å ta ut batteri.Ellers meget fornøyd med Pentax. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 [...],og av og til er det helt dødt når man slår det på , sist funket det med å ta ut batteri.Ellers meget fornøyd med Pentax. Det var ikkje verst! Pentax (Ricoh) burde ha marknadsført litt meir aktivt at kameraet fungerar utan batteri. 1 Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Lumix GM1 vs Pentax Q7: http://www.youtube.com/watch?v=ShVUGNOe2gE&feature=em-uploademail Endret 1. november 2013 av onkelRoar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Lumix GM1 vs Pentax Q7: http://www.youtube.com/watch?v=ShVUGNOe2gE&feature=em-uploademail Blunty strikes agian! Jeg er i huga µ-4/3 fan, men jeg skal være enig i at Q7 har bedre ergonomi. Det jeg savner mest på GM1 er kontrollhjulet. Men jeg kommer nok allikevel til å gå for GM1; da jeg har masse µ-4/3 optikk allerede. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg har den originale Q, men savner søkeren såpass mye at jeg kommer til å selge den. Dvs. at GM1 ikke frister av samme grunn. Hvis det i framtiden kommer etterfølgere med EVF så blir jeg straks mer interessert. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Amund Oksavik, her inne kjent som Mundus,har tatt følgende initiaitiv på Facebookgruppa Pentaxianere i Norge.*************************************************Filippinerne trenger hjelp, vi som organsisajon samler inn penger og gir dette til noen som kan formidle denne støtten. Dette folket er de som lager Pentax..Gi nå, inn på nettbanken og overfør. Rapporter om hvor mye som blir gitt av oss , får dere så snart dette er gjort.Ikke vent , gjør det NÅDette er kontoen du overfører penger til : 3938 10 11074Denne kontoen er eiet av meg, den står i 0 og kontrollperson er Audun Sjøseth her på Pentaxianere i Norge.Jeg vil samtidig oppfordre importør av Pentax i Norden , Focus Nordic med å bidra til denne aksjonen.*******************************************For ordens skyld. Kontoen er Amund sin, ikke min. Endret 11. november 2013 av fototim 1 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har foreløpig bare skumma, men hyggelig lesning ser det absolutt ut til å være http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-3-digital-slr-review-23409 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har foreløpig bare skumma, men hyggelig lesning ser det absolutt ut til å være http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-3-digital-slr-review-23409 Ser absolutt hygelig ut - det virker som om Ricoh er flinkere til å videreutvikle Pentax enn det Hoya var. 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har foreløpig bare skumma, men hyggelig lesning ser det absolutt ut til å være http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-3-digital-slr-review-23409 Det eneste som er dumt med kameraet er at jeg ikke har råd ennå Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ed's latest rant, 26.11 K-5, K-5II, K-3, Canon, Nikon, 4/3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Er det noen andre her som har bestilt Sigma 18-35mm f/1,8 med K-fatning fra Multicom? Jeg har hatt en bestilling på den i bortimot et halvt år nå og helt uten å bli informert ser jeg at de har tatt den ut av sortimentet for flere uker siden. Greit at det tar tid før de får den fra Sigma, men de bør i hvert fall holde oss orientert om leveringsutsettelser. Ordrebekreftelsen er å anse som en bindende kjøpskontrakt og da bør de også levere de eksemplarene som er bestilt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Dårlig kundeservice, men ser ut som de har tatt forbehold om det: "Multicom forbeholder seg rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i feil ved annonsering, prissvingninger og lagersituasjon samt å levere tidligere enn forespeilet dato." (http://www.multicom.no/InfoTerms.aspx) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jepp, ordren var kansellert for lengst. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og følge med på når det blir tilgjengelig igjen til forhåpentligvis samme pris. Endret 9. desember 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Noen som har fått sett noen testbilder fra den kommende 10mm 2.8 fra Sigma Samyang? Spent på om den har samme skarpheten (men forvrengningen også) til 14mm. Edit: Det skulle selvfølgelig stå Samyang der http://www.photographyblog.com/news/samyang_10mm_f_2.8_ed_as_ncs_cs/ Endret 9. desember 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Teknisk interessant objektiv, men til den prisen (430 pund) så skal det mye til før jeg gidder å ofre zoom. AF er ikke ultraviktig på ultravidvinkel, men jeg ville helst hatt det med til den prisen. Hadde det kostet under 2000 kr ville det vært mer økonomisk interessant. Rettegnende ultravidvinkler er vel også noe mer komplisert og dyrere å lage enn fisheye? Og rettegningen har vel også noen konsekvenser for optisk ytelse? Hvis dette stemmer ville jeg heller hatt en 10mm f/2,8 fisheye til en ennå lavere pris og heller de-fisheye i programvare når det er ønskelig. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Enig med at AF ikke trengs til et dedikert nordlys/vista-objektiv. Synes denne [red: 10mm 2.8 Samyang] var ganske interessant. Den rettegnende 14mm til Samyang regnes vel som et av de skarpeste objektivene som finnes.-Men syns du ikke at de-fishing tar vekk for mye av både skarphet og bildeareal da, og dermed forsvinner hele poenget? Endret 9. desember 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
SRD Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det noen andre her som har bestilt Sigma 18-35mm f/1,8 med K-fatning fra Multicom? Jeg har hatt en bestilling på den i bortimot et halvt år nå og helt uten å bli informert ser jeg at de har tatt den ut av sortimentet for flere uker siden. Greit at det tar tid før de får den fra Sigma, men de bør i hvert fall holde oss orientert om leveringsutsettelser. Ordrebekreftelsen er å anse som en bindende kjøpskontrakt og da bør de også levere de eksemplarene som er bestilt. Jeg har bestilt, men jeg har fått oppdateringer underveis hele tiden fra Multicom. Det siste jeg hørte var at de ikke får den inn før over nyåret. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg hørte med de i går og da sa de at leverandøren hadde antatt levering 6. mars. Multicom har inntil videre valgt å markere den som ikke i sortimentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå