Asbjeurn Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Fremtidige kamera er ikke bekreftet, men det spekuleres en del. Personlig tror jeg det kommer enK-3 fullformat før sommeren eller i løpet av sommeren [...] På ryktebørsen på Pentaxforums er dei vel stort sett einige om at K-3 vert namnet på den neste toppmodellen i APS-C, og at ein eventuell fullformatmodell får ein ny bokstav-/talkomninasjon. KF-[x], K-[partal], LX-D, DLX er variantar som har vore spekulert i. Den første ser mest logisk ut for meg, men det er lite som har vore logisk i namnsettinga på Pentax--modellar opp gjennom historia. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Noen fine tips for oss ferskinger i denne videoen http://www.youtube.com/watch?v=gJ-NJto9Ev8&feature=em-uploademail Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Poentax fortsetter med fargene sine: Pentax K 30 gets added visual appeal Each of the new colors is available only in a kit with DA-L 18-55mm lens, and cannot be purchased body-only. The customized K-30 kits can be preordered immediately on Pentax's official web store. Pricing for the new colors is set at US$800 or thereabouts, some US$50 more than kit pricing for the standard three colors, and US$100 above body-only pricing. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Noen går i front, andre følger etter. Valgfrihet er bare bra. Å bli inspirert av andre er også bra. Endret 11. april 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Noen fine tips for oss ferskinger i denne videoen Mykje fint sagt om Pentax også. Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hei Ser det er endel kunnskap omkring pentax her Så da tenkte eg at dette må være plassen og spørre. Skulle hatt en telezoom til et K-5. Men klarer ikke helt finne ut hva som er tingen på pentax. Budsjettet ligger rundt 3-4000kr. Må ihvertfall gå til 200mm om ikke lenger. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Et par raske forslag: Pentax 55-300 f/4-5,8 Sigma 70-200 f/2,8 macro II (hvis den er å få tak i lengre) Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Støtter Simen på det med Pentax 55-300 . Har hatt et selv, rimelig og leverer mye for pengene .. Det koster vel 2900,- hos Fovi.no hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 DA 55-300mm kan jeg anbefale, har det objektivet og synes det leverer bra. Spesiellt med tanke på prisen som er under 3000,- Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Da har jeg vært innom JP og rasket med meg et Pentax K-30 kit med 18-55 WR. Jeg fotograferer hovedsakelig med et Nikon D800, men trengte et tur/uværskamera som jeg ikke trenger å bekymre meg for. Etter en del Googling fant jeg ut at K-30 må være helt perfekt til formålet. Det ligger på lading nå, men jeg skal definitivt ut å teste litt senere i kveld. Det er alltid gøy med noe nytt, og Pentax er noe jeg har lenge har hatt lyst til å prøve. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Lykke til :-) Bekymrer du deg for D800 i regnvær? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Nei, litt regnvær går bra. Har aldri hatt problemer med noen av mine kamera eller objektiver i lett regnvær. Det er når det skikkelige drittværet setter inn at jeg begynner å bli bekymret. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Har hatt med meg K-30 ute i skikkelig Bergensvær uten problemer, så værtettingen trenger du ikke bekymre deg for Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Lurer på hvor grensen går av hva K-30 tåler og hva forhandler/importør gjør hvis noen reklamerer. De markedsfører jo dette kamera som om det tåler å bli spylt. Men jeg tviler på at det tåler det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Korleis er K-30 i høve til K10D, med tanke på å tåle vatn? Eg tok ein svømmetur, ufrivillig sådan, med eit K10D, og etter ein runde i steikeomnen virka det fint. Det hadde for den saks skuld eit gjenteipa hol i huset og, like ved batteriluka, etter at det datt i golvet ein gong tidlegare ... Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Dere som har K30, K5II eller K5IIs, skiller det noe av betydning? Er ute etter et kamera som har 2 hjul for lett tilgang til lukkerhastighet, blender og ISO og ser at alle disse nevnte over har dette. Da jeg har Powershot fra før vurderer jeg nå sterkt et Pentax kamera pga. mye kamera for krona. Vurderer også Nikon D7100 men tror Pentax har mere å by på. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 K-5 II og K-5 IIs har hus i metall som sine fordeler. K-30 har hus i plast, men den har muligens bedre videofunksjon. K-5 II og K-5 IIs har også mulighet for vertikalgrep. Viktigst fordel med K-30 er vel kanskje prisen. En får mye for pengene med den modellen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 En lang liste med prisendringer hos Pentax. Noe opp, noe ned, noe forvirrende angående prisoppgang kombinert med rabatter. Pentax increases lens prices, reduces camera prices, introduces new instant savings Ringvirkningene når sikkert Norge etter hvert. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Har nettopp sett noen testvideoer av Pentax K5 IIs mot endel andre crop og FF kameraer. Kan godt si at de ødela min nattesøvn! For meg i positiv forstand. For diverse eiere av Canon å Nikon blir det vel kanskje ikke så positivt? Anbefaler alle å se videoen, å er veldig interesert i å høre hva de som har endel erfaring mener om denne videoen og andre som samme karen har lagt ut. Det er merkelig få som har den testa Nikonen som har komentert. Dvs, det er INGEN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå