tZar Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Kontakt Pål Vangsøy hos Camera&Videoteknik i Oslo. Det er de som reparerer Pentax i Norge. Spør hvordan det er med ferietid akkurat nå. Dumt å sende inn for at det skal ligge urørt til ferien er over. e-post er pal.vangsoy krøllalfa camera.no Takk for bra tips. Da gjør jeg det. Kan liksågodt vente litt med å sende det inn, det er jo ikke ubrukelig sånn det er nå Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Vurderer na hvilke minnekort jeg skal kjope meg til min k5. Og lurer i det oyemed pa hvilke hastighet k5 i hele tatt klarer? Edit: etter narmere ettertanke er kanskje 30MB/s det kjappeste som er? Sa har vel mindre a si hvilke hastighet k5 klarer. Edit2: Er det noe forskjel pa disse: Sandisc extreme III Sandisk Extreme III Video Endret 9. juli 2011 av Akidon Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Kikka på dette :http://fovi.no/productview/20249962/ Det er 45 mb/s , sjøl har jeg 30 mb/s og har ikke hatt problemer med det. Bufferen i kameraet klarer jo ca 30 filer i Raw før den må spytte det inn på kortet. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Men så er det jo det at 30MB/s blir solgt til 350kr. Hvis det stemmer da. Virker som det er mye feil i prisguiden og hos de respektive butikkene når det gjelder hastigheten på kortene. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Men så er det jo det at 30MB/s blir solgt til 350kr. Hvis det stemmer da. Virker som det er mye feil i prisguiden og hos de respektive butikkene når det gjelder hastigheten på kortene. Husker fra den tiden jeg leita etter gode kort sjøl. det var forvirrende med alle forskjellige standarder.. Tunga beint i munnen ! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Havnet på 32GB versjonen av kortet du anbefalte. Men siden fovi var så mye dyrere enn netshop ble det netshop som fikk pengene. Endret 11. juli 2011 av Akidon Lenke til kommentar
Hufsekongen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Noen spørsmål til Pentaxguruene der ute.. Er det 1.10 som er siste firmware for K5? Og hvordan sjekker jeg hvilken firmware kameraet mitt har? Er det vanlig at fokusringen på Pentax 16-50 2.8 ikke stopper, men man kan skru den rundt i det uendelige? Endret 11. juli 2011 av Hufsekongen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Og hvordan sjekker jeg hvilken firmware kameraet mitt har?Hald inne Menu-knappen medan du skrur på kameraet, då står det på skjermen. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Noen spørsmål til Pentaxguruene der ute.. Er det 1.10 som er siste firmware for K5? Og hvordan sjekker jeg hvilken firmware kameraet mitt har? Er det vanlig at fokusringen på Pentax 16-50 2.8 ikke stopper, men man kan skru den rundt i det uendelige? 1.10 er siste versjon. www.pentax.jp har en side med siste versjon. Ja, det er vanlig at fokusringen ikke stopper. Men du skal kjenne litt mer motstand når fokus er kommet til uendelig eller nærgrensen. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Er det bare meg eller er det veldig lite som ble gjort med 1.10 firmwaren? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikkje berre deg, det einaste som er nemnt i endringsloggen er noko for den nye GPS-dingsen Pentax lanserte for ei stund sidan. Kanskje for at dei to skal fungere saman. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 He he skummelt det der, finnes ikke piller eller plaster mot sånt heller! Lenke til kommentar
Oladal Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Etter noen mnd/uker med K5 så virker det som om det er på tide å gå videre . Maken til oppskrytt kamera har jeg ikke prøvd før . Landskaps fotografer som setter kamera på stativ , vil kanskje ha nytte av en K5 . Men hvilket objektiv skal de da bruke . Alle innstillinger er vanskelig å bruke , lysmåling , eksponering , man må bruke så mye tid på enhver situasjon man er i att motivet er borte før man er klar til å ta bilder . K5 er uten tvil ett meget godt kamera , men det er for dem som har god tid . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hvilken firmwareversjon bruker du? Har du tilpasset knappene på bærtur? Synes du ikke 15mm f/4 er et bra objektiv til landskap? Og 16-50 f/2,8? Garantert en hel rekke flere avhengig av så mangt. Landskapssjangeren er stor og jeg har tatt landskapsbilder med alt fra 10 til 300 mm og et vidt spekter av blendertall og lukkertider. Endret 14. juli 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 K5 er uten tvil ett meget godt kamera , men det er for dem som har god tid . Hva er du vant med å bruke? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Ingen flere enn meg som lukter troll/snurt bruker av et annet merke ? Gidder ikke kommentere så veldig mye mer enn at jeg ikke skjønner hvordan vedkommende kan mene at eksponeringsinnstillinger etc er vanskelig / tungvint? Det er ETT av to hjul, for svarte. Der er et og annet objektiv å velge mellom... Oversikt Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Nok om trollet, ble mer fascinert over 35mm Ltd på en MX! Hvordan ble bildene? Endret 14. juli 2011 av Asahi Lenke til kommentar
stejen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Etter noen mnd/uker med K5 så virker det som om det er på tide å gå videre . Maken til oppskrytt kamera har jeg ikke prøvd før . Landskaps fotografer som setter kamera på stativ , vil kanskje ha nytte av en K5 . Men hvilket objektiv skal de da bruke . Alle innstillinger er vanskelig å bruke , lysmåling , eksponering , man må bruke så mye tid på enhver situasjon man er i att motivet er borte før man er klar til å ta bilder . K5 er uten tvil ett meget godt kamera , men det er for dem som har god tid . Skaff deg en kompakt. Pek og trykk. Se på bildet. Fornøyd? Har akkurat kommet hjem etter en dag med fuglefotografering, hovedsklig nøtteskriker i flugt. Synes det er ganske spennende og utfordrende. Har sett igjennom 16gb nå. Fy pokker så mange som er skarpe og bra. Hva jeg har brukt? K5 med 60-250 innstilt på TAV. Selvfølgelig også stativ, ja du leste riktig. Stativet er med om det er fugl i flugt eller landskap. K5 er fantastisk bra til mine behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå