Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Sommervikarer?

Trolig. Askebegersaka er signert av et navn jeg ikke kjenner.

 

Illustrasjonbildet ble forresten uskarpt i akamversjon.

 

Oversettelsen derimot, den er det ikke noe å utsette på, den er riktig elegant.

 

"If you order a 5D Mark II off eBay from a seller in China in the near future and find that it smells strongly of smoke, this might be why…"

Blir til.

"Dersom du kjøper et kamera fra det kinesiske markedet og du merker at det lukter røyk av det vet du sannsynligvis hvorfor..."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke kjøre Skoda? Lever du på 60 tallet enda? :)Prøv bilen du ...

Vel, om den er veldig bra — på høyde med "det andre" på markedet, burde da kanskje mange flere kjøre Škoda. Men de gjør de/vi ikke, og det er minst en grunn til det; holdningen — styrken til varemerket i markedet.

 

Og det var hele poenget med mine tanker om Richo (ble det rett nå) som varemerke istedenfor Pentax. Jeg og mange andre har holdt ut med mangler og utfordringer/begrensninger som følge av at Pentax er lite utbredt, men jeg har likevel holdt ut. Slenger de nytt navn på det, må jeg innrømme at potensialet for at til og med jeg svikter — blir betraktelig høynet.

Lenke til kommentar

Slenger de nytt navn på det, må jeg innrømme at potensialet for at til og med jeg svikter — blir betraktelig høynet.

Hva er det som får deg til å fable om navnebytte? Jeg har ikke sett noe konkret som tyder på at vi har noe å frykte.

 

Snarere tvert i mot. Ricoh har vært klinkende klare på at de ønsker å bruke merkenavnet i framtida. I hvert fall på deler av produktspekteret. Dette tolker jeg som om DSLR vil forbli Pentax, mens det er mer åpent hva de gjør med EVIL og kompaktmarkedet.

(Orker ikke å leite fram ref. nå i sommervarmen, så du får bare ta meg på mitt ord)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Forøvrig har jeg vært i kontakt med akam red. ang. uteblivelse av omtale av overdragelsen. Erik forteller at han er smertelig klar over mangelen, men at han ligger hjemme sjuk. Så vi bør kanskje gi de litt ekstra slærk.

Det ante meg at det var en gyldig grunn bak dette. Jeg ser også at det er tynt med materiale på nettet rundt saken. Men så har jeg ikke vært innom noen Pentax forum ig sjekket da.

Lenke til kommentar
Hva er det som får deg til å fable om navnebytte?

Ingenting konkret som du sier, men erfaringsmessig med tanke på oppkjøp så er ofte det utfallet. Gjerne ikke i første omgang, men når man bruker masse penger og har følelsene i kjøperselskapet, så er det lett for at sterke interne krefter lobbyerer for slikt ...

 

Vi ser stadig mye dumt ved sammenslåinger, også her i Norge, hvor sterke følelser og interesser presser på.

Lenke til kommentar

Det ville i så fall vært på grensen til genialt. Da får de tyngde bak systemet som gjør at de virkelig kan konkurrere med m43.

Fortsatt skeptisk. Jeg mener sensoren er for liten til at det kan bli noe annet enn et nisjeprodukt.

Tja. Kanskje. Men jeg tror at mange som har digre avanserte systemkameraer kan ønske seg et kompaktkamera med utskiftbar optikk, kvalitet har de. Og at mange som har mobilkamera, men ønsker noe mer fiklete/kreativt/bedre kan ønske å gå til Q men ikke lenger, på grunn av størrelsen og fordi det allerede kan være et tilstrekkelig hopp i kvalitet. Sjansene til Q øker i hvertfall enormt om det er mer enn én produsent til systemet.

 

Men det synes og klart at det etableres for mange fatninger for tiden, ikke alt skal overleve... Q kan kanskje være forskjellig nok fra alt annet til å klare seg?

Lenke til kommentar
Rykter spekulerer i at Nikon hiver seg på Q-fatning for sitt speilløse, men kan det stemme og er det samme kua? :hmm:
Det ville i så fall vært på grensen til genialt. Da får de tyngde bak systemet som gjør at de virkelig kan konkurrere med m43.

Jeg ser ikke på Q som en konkurrent til m43. Det blir som å si at den nye geniale mopeden skal konkurrere med stasjonsvogner. På lik linje med sammenligningen tror jeg det er godt rom for begge deler uten at de konkurrerer mot hverandre i nevneverdig grad.

 

Når det er sagt så tror jeg det er liten sannsynlighet for at ryktet stemmer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...