Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Jeg tror Kjell75 etterlyser en forside-artikkel på Akam.

Det gjør forsåvidt jeg og.

 

Men jeg orker ikke å hisse meg opp over det her. Har vendt meg til at det er sånn det er, akam artikler kommer tre til fem dager for seint.

 

Spesielt når pressemedlingene som har gått ut, ikke inneholder ferdig journalistisk vinkling ;-)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Kjell75 etterlyser en forside-artikkel på Akam.

Det gjør forsåvidt jeg og.

 

Men jeg orker ikke å hisse meg opp over det her. Har vendt meg til at det er sånn det er, akam artikler kommer tre til fem dager for seint.

 

Spesielt når pressemedlingene som har gått ut, ikke inneholder ferdig journalistisk vinkling ;-)

 

He he he Tim, du hadde ikke hissa deg opp om så noen hadde pissa i skoen din å tørka seg i rattata med gardinene dine!!! :D:tease:

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

He he he Tim, du hadde ikke hissa deg opp om så noen hadde pissa i skoen din å tørka seg i rattata med gardinene dine!!! :D:tease:

Å la seg hisse opp over slikt er passelig pervo spør du meg ;)

Det verste er vel at det finnes folk som liker slikt. Og det finnes sikkert en facebook gruppe for sånt også :)

Lenke til kommentar

For å bringa tråden tilbake i sømmelige former: Det vert sagt at Ricoh kjøpte Pentax Imaging for 124 mill USD, noko som vel må vera eit røvarkjøp. Hoya beheld divisjonen for medisinsk utstyr, og begge fortset å bruka merkenamnet Pentax. Kan det tenkast at det var viktigare for Hoya å selga til ein kjøpar som ville føra Pentax-systemet vidare, enn å få mest muleg pengar for det?

Lenke til kommentar

For å bringa tråden tilbake i sømmelige former: Det vert sagt at Ricoh kjøpte Pentax Imaging for 124 mill USD, noko som vel må vera eit røvarkjøp. Hoya beheld divisjonen for medisinsk utstyr, og begge fortset å bruka merkenamnet Pentax. Kan det tenkast at det var viktigare for Hoya å selga til ein kjøpar som ville føra Pentax-systemet vidare, enn å få mest muleg pengar for det?

Jeg tror du har rett i at Hoya solgte til en kjøper som er interessert i videreføre merkenavnet Pentax. Pentax er et merkenavn med lange tradisjoner, og det vil være dumt å kaste bort det. Hadde Canon eller Nikon kjøpt Pentax; så hadde nok vært for å legge merket ned. Men nå har jeg ikke føellsen av at japanerene tenker slikt.

 

Apropos Pentax som merke, hvem eier brilleglass-produksjonen deres?

Lenke til kommentar

Eventuelt en "stopp loss"-aksjon fra Hoya sin side. Ricoh sier opp 10% av de ansatte i Pentax Imaging så det kan se ut som Ricoh har ambisjoner om å trimme selskapets økonomiske kondisjon.

 

Jeg er fortsatt usikker på om Ricoh er spesielt godt egnet til den jobben. Pentax trenger bedre markedsføring og et bredere leverandørnettverk. Noe jeg ikke ser helt for meg at Ricoh kan bidra med. Å si opp 10% høres ut som Ricoh ikke helt har forstått pasientens behov.

Lenke til kommentar

Eventuelt en "stopp loss"-aksjon fra Hoya sin side. Ricoh sier opp 10% av de ansatte i Pentax Imaging så det kan se ut som Ricoh har ambisjoner om å trimme selskapets økonomiske kondisjon.

 

Eeeh. Dette kzn vel ikke stemme? Ricoh er vel ikke i posisjon til å si opp noen i "Pentax" ennå? (Pentax i hermetegn fordi det ikke er et selskap lenger, kun et merkenavn)

 

Ricoh overtar ikke før i september en gang. Foreløpig er det bare en intensjonsavtale som er inngått.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Riktig, Tim. Det er visst i Ricoh dei seier opp 10 prosent av arbeidsstokken. Psykologisk riktig då å kjøpa opp ei anna merkevare ...

Hvis jeg hadde vært blant de oppsagte, så hadde jeg vært stolt. For da kunne jeg si "For å erstatte oss som ble sagt opp sit, så måtte de kjøpe Pentax" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...