anbar Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) da har jeg lekt meg med en maurinvasjon i leiligheten... Makrolinse add-on er rått... Dog er det fryktelig vanskelig å skyte noe bra med maur på kokain (eller sukker). jeg skal laste opp noen bilder om jeg får tid nu. Endret 20. juni 2011 av anbar Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte K5 i mars; min syvende linse er på vei, hvor skal dette ende ? Bekymret. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte K5 i mars; min syvende linse er på vei, hvor skal dette ende ? Bekymret. Har du planer om å sette sammen linsene til et objektiv, eller skal du bare ha de løst? 1 Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte K5 i mars; min syvende linse er på vei, hvor skal dette ende ? Bekymret. Har du planer om å sette sammen linsene til et objektiv, eller skal du bare ha de løst? He he, jeg har vært for mye på engelske sider skjønner jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Herp: hehe Boff: Det gjelder å selge unna de objektivene man ikke bruker noe særlig. Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 "kjøper jeg dette objektivet så har jeg komplett utstyr, som dekker det meste" En uke etter! "hmm det der ser jo ikke dumt ut..." Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte K5 i mars; min syvende linse er på vei, hvor skal dette ende ? Bekymret. Velkommen i Foreningen for kronisk lidende av LBA . Du finner flere av oss på Facebook ; Pentaxianere i Norge Du blir kanskje ikke bedre av å være der, muligens verre, men du får forståelse og oppbacking for å utvikle avhengigheten Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Fikk en idé lenger oppe i tråden. Har vært ute og testa litt med deaktivert autofokus på utløserknappen. Brukt af knappen. Dæven at jeg ikke har tenkt på det før. :-/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte boken Adobe Photoshop CS5 for Photographers: The Ultimate Workshop i dag. tror den kan være lovende. Lenke til kommentar
Oladal Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Men har hørt det skal være bedre i raw . For meg blir det litt vanskelig å tro siden jeg kan løfte skyggene sinnsykt mye selv bare med jpeg . Har skrevet litt om Raw vs jpeg i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311119&view=findpost&p=17112175 Takker for svar Trondster , selv om det tok litt tid før jeg fikk lest det . I disse tider har man ikke så mye tid til å være på nett . Ja jeg vet godt hva raw er , jeg bruker det ofte . Det jeg mente var om det er ett spesielt raw progamm som er bedre enn de andre for K5 . Siden jeg klarer å få så lite ut av raw filene med de progammene jeg bruker nå . Jpeg filene er mer enn gode nok så langt . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Pentax Q lansert med objektiver og forhåndstestet. Pris: 800 $ med kitobjektiv (8,5mm tilsvarende 47mm i 135-format). Bilder: K mount = King Q mount = Queen Lurer på om C-mount eller CS-mount blir kompatibelt eller det lages adaptere? Endret 23. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ja, de drar "en sigma" og setter prisen 10 ganger høyere enn de burde.. spennende å se hvor mange av de de får solgt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ja, de drar "en sigma" og setter prisen 10 ganger høyere enn de burde.. spennende å se hvor mange av de de får solgt begge to Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Bildet med nøkkelringen var simpelthen genialt!!! :D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Spennende å se hvor fort prisen stuper. Ut fra bildene virker det som de satser på gjennomført design og kvalitetsfølelse. En slags luksusutgave av Leica V-lux med solblenderen til Leica Summarit-M f2,5/35 mm. Jeg tipper utsalgsprisen kommer ned på det halve av "veiledende" innen et halvt år. Retrodesignen minner litt om den hvite utgaven av olympus ep-1 også. ISO 125 redusert til kvart oppløsning ISO 6400 redusert til kvart oppløsning Jeg er imponert over hva de klarer å presse ut av en så liten sensor, men nå har jeg ikke sammenlignet med noe heller. Endret 23. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg er imponert over hva de klarer å presse ut av en så liten sensor, men nå har jeg ikke sammenlignet med noe heller. Blir vel naturlig å sammenligne med LX5/S95/XZ-1, antar jeg - markedet er vel "de som vil ha et kompaktkamera men med utskiftbar optikk"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Ja, noe sånt. Gjerne Leica V-lux også siden den spiller på litt av det samme designet og har samme sensorstørrelse. Jeg ser i hvert fall på Pentax Q som et kompaktkamera med utskiftbar optikk, og ikke et speilreflekskamera uten speil. Så det bør nok sammenlignes mer med andre kompaktkamera enn med speilløse systemkamera. De må absolutt få ros for plasseringen av den innebygde blitsen. En foldearm fører det lengst mulig unna objektivet. Endret 23. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ja, noe sånt. Gjerne Leica V-lux også siden den spiller på litt av det samme designet og har samme sensorstørrelse. Jeg ser i hvert fall på Pentax Q som et kompaktkamera med utskiftbar optikk, og ikke et speilreflekskamera uten speil. Så det bør nok sammenlignes mer med andre kompaktkamera enn med speilløse systemkamera. Så da blir prisen på 800$ enda mer utrolig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Til sammenligning var veiledende pris ved lansering på følgende kameraer: Canon Powershot G12 499$ / 539£ Leica V-lux 30 699-747$ Begge koster nå fra ca 4000 kr i Norge. Jeg tror ikke 800 $ (~4400 kr i Japan) er helt på bærtur, men prisen må nok falle noe for å få fart på salget. Når Q faller til under 3000 kr i Norge tror jeg salget vil flyte bra. Jeg regner med at produksjonskostnadene er såpass mye lavere at 3000 kr vil gi svært gode marginer, noe Pentax/Hoya trenger. Endret 23. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Tror den prisen vil bidra til at de får melket de som må ha det tidlig tilstrekkelig til å holde leveringsdyktighet mens de bygger produksjonskapasitet. Melke de som må ha først er viktig for å få dekket inn kostnader og gjøre produktet lønnsomt. Jeg vil ha, men ikke mens det koster 800. Dette ser ut som et suverent komplement til mitt kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå