Snirfle Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det har ikke betydd noe i praksis ennå, men greit å få bekreftet at jeg ikke er blind. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Forresten, noen som har sett på Pentax 17-70?(...) Kan vel si noen ord her, så får det bli brukertest i Prisguiden etterpå. Etter å ha vært innom Japan Photo og siklet på objektivet, ble det kjøp for noen dager siden. Ble litt forelsket selv om det ikke virket så interessant på papiret. Uten at jeg har sittet og studert resultatene, leverer det i hvertfall fine bilder. Skarp, med godt kontrastnivå allerede vidåpent. SDM er heller ikke dumt. Innbiller meg at hastigheten er omtrent samme som skruefokus, men slipper å høre på bråket. Kanskje mer presis, men det kan være et resultat av at objektivet er godt rent optisk, og ikke nødvendigvis på grunn av SDM. Om det er interessant med fokushastighet uendelig-nærgrense-uendelig: Sammenlign videoen nær midten av denne siden med lyden jeg tok opp selv. Lyden midt i opptaket kommer ikke fra kamera eller objektiv. inf_to_28_to_inf_17_70sdm.mp3 (Mikrofonen var for ordens skyld klipset fast til filterringen, så det høres litt mer brutalt ut enn det egentlig er.) Endret 1. januar 2009 av Aiki Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som har kjennskap til en feil på K10D som gjør at bildet blir skjevt e.l.? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som har noen anbefalinger til batterier til Pentax K-m? De jeg har nå (oppladbare 2500 mah) varer maks til 100-130 bilder om jeg er heldig og lades merkelig nok ut mens kameraet er avskrudd. Noen tips til andre batterier? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg bruker Duracell 2000mah og synes de varer veldig lenge. Jeg hadde under halve batterisafta igjen og den ville ikke oppdatere FW, da satt jeg K-m'en på slideshow modus, det tok mange timer før den sloknet. Ha skjermen avslått når du ikke bruker den. Sitter du å fikler med menyene vil levetiden gå ned. Samme med blitsbruk. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 NiMh-batterier mister kraft til og med under lagring i skuffen, og du har kanskje et sett som taper seg raskere enn normalt, eller kanskje et kamera som suger når det ikke skal ... Lenke til kommentar
Fordsexcort Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har gjort litt research på området i dag, og har funnet at Sanyos eneloop-batterier skal være meget bra. Bestilte forøvrig nettopp 4x nevnte batterier med lader for 30 Amerikanske på ebay. Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som har kjennskap til en feil på K10D som gjør at bildet blir skjevt e.l.? Det er nok sansyligvis ramma som mattskiva står i som er skjeiv i følge div. forum. http://www.fotosidan.se/forum/showthread.p...9662#post999662 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har gjort litt research på området i dag, og har funnet at Sanyos eneloop-batterier skal være meget bra. Bestilte forøvrig nettopp 4x nevnte batterier med lader for 30 Amerikanske på ebay. De skal være meget bra. Sanyo har faktisk kommet opp med svært gode produkter innimellom alt søppelet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som har kjennskap til en feil på K10D som gjør at bildet blir skjevt e.l.? Det er nok sansyligvis ramma som mattskiva står i som er skjeiv i følge div. forum. http://www.fotosidan.se/forum/showthread.p...9662#post999662 Får håpe det er så enkelt og ikke bildestabiliseringen som er skeiv eller gjort sensoren skeiv. Heldigvis så har dette skjedd etter jeg solgte K10D'en. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Har gjort litt research på området i dag, og har funnet at Sanyos eneloop-batterier skal være meget bra. Bestilte forøvrig nettopp 4x nevnte batterier med lader for 30 Amerikanske på ebay. Du får holde oss oppdatert hvordan de er iforhold til f.eks duracell. På reklamen virka de jo svært gode, synd at det ikke finnes noen forhandlere i Norge(?). Har egentlig falt på valget om å bare bruke engangs lithium (energizer), de tar jo trossalt over 1000 bilder (k200d) selv med mange blitsbilder og mye fikling på skjermen. Samt at de yter mye bedre i kulde (hevdes det generelt) . Men om det finnes noen batterier som er både gode og rimerlige er jeg klar for å skifte. Edit: Kan ikke noen få ræva ut av gir og lage noen oppladbare-lithium-AA batterier!!?? Endret 3. januar 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kan ikke noen få ræva ut av gir og lage noen oppladbare-lithium-AA batterier!!?? Det har i alle fall hvert tilgj. en variant av de 2-AA-celler-som-er-limt-sammen (gidder ikke sjekke hva de het), men de leverer for høy spenning. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det har i alle fall hvert tilgj. en variant av de 2-AA-celler-som-er-limt-sammen (gidder ikke sjekke hva de het), men de leverer for høy spenning. CR-V3. Men som du selv sier er vel ikke det noe å satse på. Btw: I forbindelse med at Aronsen tar over agenturet står følgende på fovi sine sider: Pentax-importør i Norge fra 1. januar 2009 er firmaet Aronsen as. Fovi AS, som har hatt www.pentax.no vil derfor bytte adresse til www.fovi.no. Vi vil fortsette som før med service og salg av Pentax-produkter. Det blir lager/ryddesalg fra 12. januar på www.fovi.no Kan vi forvente oss noe snadder på billigsalg nå tro Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Byttet av importør er ingen tragedie for kundene, selv om det er trist at et firma som har importert Pentax i så mange år ikke lenger gjør det. Men Aronsen A/S er også et firma med gode skussmål, så jeg tror ikke dere vil oppleve noen dårligere service eller kompetanse. Og det at det nå blir lagersalg på Pentax er jo bare fint for dere. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Faen, og jeg som "skyndte" meg å få en K20D i hus før dollaren påvirket prisen negativt i Norge. På toppen ser det ut som jeg har fått et hus som har fokus-issues, hvor telleren står på 2.891 - hvor maks 200-250 av disse er tatt av meg, mest for å teste hva som feiler huset ... Lenke til kommentar
Fordsexcort Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Angående lagersalg av pentax, er det noen her som aner hvilke priser vi kan se for oss? Har tenkt å kjøpe japanfotos tilbud på k200d med kitlinse til 4000 på mandag, men kan selvsagt vente et par dager dersom k20d plutselig kommer på billigsalg:) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Faen, og jeg som "skyndte" meg å få en K20D i hus før dollaren påvirket prisen negativt i Norge. På toppen ser det ut som jeg har fått et hus som har fokus-issues, hvor telleren står på 2.891 - hvor maks 200-250 av disse er tatt av meg, mest for å teste hva som feiler huset ... Det er sikkert de polske husmalerne du hyret for en tid tilbake som er skyldige i det... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det har i alle fall hvert tilgj. en variant av de 2-AA-celler-som-er-limt-sammen (gidder ikke sjekke hva de het), men de leverer for høy spenning. CR-V3. Men som du selv sier er vel ikke det noe å satse på. I bruksanvisningen til fruen sitt K100d stod disse batteriene under valg. Og var jo de som ga mest, bang fore the buks, i følge den og. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det har vært en del diskusjoner tidligere på Digital Photo Review ang. bruk av oppladbare CR-V3 batterier, og konklusjonen min var at jeg ikke gadd ta risikoen. Vanliger CR-V3 batterier er forøvrig gode greier, men de koster for mye. Polakker ja ... De la lapp i postkassen vår i fjor også; "Erfaring fra Haugesund" - som om det gjør dem noe bedre å male. Tror faktisk jeg ville stolt mer på å hatt en avtale (stoff for maling) med en narkoman. Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Angående lagersalg av pentax, er det noen her som aner hvilke priser vi kan se for oss? Har tenkt å kjøpe japanfotos tilbud på k200d med kitlinse til 4000 på mandag, men kan selvsagt vente et par dager dersom k20d plutselig kommer på billigsalg:) Sidan Fovi skal forsette med salg av Pentax utstyr, vil ikkje eg tru at det blir noko storsalg på kurrante modellar. Reknar med at det blir eldre objektiver, adapter, 645 kamera/objektiver og diverse duppedittar som skal vekk. Ser at dei forsatt har K10D på lager, så det kan no vere at der blir nokre gode tilbod der, men eg trur ikkje vi kan håpe på noko kjempepriser på eksisterande modellar. Men det kan no hende eg tar feil. Endret 4. januar 2009 av Kaffilars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå