Mundus Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hm, kva brennvidde må ein ha for å få eit hode-skulder-kne-og-tå-objektiv? På hvilken avstand? Angående stort glis rundt munnen .. Kanskje vi kan greie å få tak i ett demo eksemplar til neste Pentaxianertreff? Det hadde vært no det.. Har det krystallisert seg noe her eller er tid og sted fortsatt i det blå? TID OG STED ! Minitreff på Fotomessa på Lillestrøm i Januar . 645 D til demo!! Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Takker for informasjonen, FOTORALF. Ellers... med "extra sharpness" mener du då å øke innstillingen "sharpness" under f. eks "vibrant", eller er dette noe man gjør i menyen? PentaxForums.com "recommended settings" fra K-5 testen de gjorde. Her kan du se virkningen av de forskjellige innstillingene: http://www.neocamera.com/review.php?id=245&review=samples&seq=4 Men som nevnt - vær sparsommelig med Extra Sharpness. Aller helst setter en kameraet på sharpness 0 og så gjør en oppskarping senere når en vet hva en skal bruke bildet til. Utskrift på papir og bildet på skjerm bør ha forskjellig oppskarping. Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hm, kva brennvidde må ein ha for å få eit hode-skulder-kne-og-tå-objektiv? På hvilken avstand? Ja, det vår det, då. Det må vel definerast. Jeg har tilgang på et M 2000mm og selv om en må svært langt unna gjør tyngden at dette naturlig blir et hode-skulder-kne-og-tå objektiv. Spesielt håndholdt... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hehe, håndholdt 2000mm. Da med bildestabilisering hvor bildebrikkan kan bevege seg 10 cm i hver retning? Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg har tilgang på et M 2000mm og selv om en må svært langt unna gjør tyngden at dette naturlig blir et hode-skulder-kne-og-tå objektiv. Spesielt håndholdt... Det kan vel fort bli hode-skulder-kne-og-tå på deg sjøl om du får eit glepptak på det der. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Da va man en K20 fattigere....... Lenke til kommentar
stejen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Da va man en K20 fattigere....... Som skal erstattes med???? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 En K5, ka ellers!? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 En K5, ka ellers!? Gratulerer så masse, håper erstatningen svarer til forventningene Er vel lite tvil om det egentlig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Dere er ivrige etter å oppgradere om dagen Hvem er neste mann ut? Fototim? Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Dere er ivrige etter å oppgradere om dagen Hvem er neste mann ut? Fototim? FotoTim er Pentaxianerenes alibi for tilbakelent kald og nøktern avveiing av sakens fakta. Men han oppgraderer han også Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 begynner nesten å få inntrykk av at jeg er en av veldig få som sitter igjen med K20. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) begynner nesten å få inntrykk av at jeg er en av veldig få som sitter igjen med K20. Har fortsatt min K20... og skal fortsette med det. I tillegg til K5`n ja ) Endret 11. desember 2010 av Mundus Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 K10... Men har ikke umiddelbart behov for annet enn flere mp. På alt annet er K10 passelig for meg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg kommer ikke til å bytte ut min K20D på en stund, det må i tilfelle bli den dagen jeg føler at jeg bør kunne ta meg råd til en nokså heftig oppgradering; er det snakk om å svi av mindre enn et sekssifret beløp blir oppgraderingen så marginal at jeg bare kan la det være. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei e ikke pga flere mp, men bedre iso,høyere skuddtakt å sånt små snack.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg gleder meg spesielt til bedre søker, AF, skuddtakt, video, DR, og ISO Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 skal kjøpe meg DA* 60-250 før K5 iallefall.... Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har berre LX, så eg er fullstendig i bakleksa. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 FotoTim er Pentaxianerenes alibi for tilbakelent kald og nøktern avveiing av sakens fakta. Men han oppgraderer han også Nøktern? Overhodet ikke. Jeg boycoter f.eks Kjell framover. Pga av smittefare. Den fordømrade kødden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå