Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle tro at minnekapasiteten var problemet, så en økning fra 8 til 20 bilder i serie er overraskende mye. Da strykes vel ett av punktene fra akam-redaksjonens liste over hva K-5 mangler.

Jeg tok og minnekapasiteten for gitt, og håpa derfor på en FW-oppdatering som ga mulighet for et kompromis i form av lavere skuddtakt.

Men de har vel funnet en mer effektiv måte å utnytte det eksisterende minnet.

 

En annen ting er at jeg fortsatt ønsker meg mulighet for å redusere skuddtakta. Foreløpig får vi valget mellom 2 bps og 8 bps. 2 bps er gjerne i minste laget, mens 8 bps gir fort veldig mange overflødige filer.

Lenke til kommentar

Da var endelig Sigma 30mm f/1.4 for Olympus solgt til en pris laaangt under nypris, men da jeg var redd for å kun sitte igjen med et objektiv i 43s og intet hus, ble det gjort.

 

Uansett så vurderer jeg ganske sterkt Pentax K-r m/18-55. Hadde egentlig tenkt på å kjøpe Tamron 17-50 f/2.8, men tror ikke jeg har økonomi til det akkurat nå.

 

Vil denne virke positivt for søkerbildet til K-r? Er det eventuelt noen ulemper med å bytte ut original "eyepiecen"?

 

Og ellers... er det egentlig noen kameraer som kan konkurrere med K-r, spesifikasjonsmessig? Canons 550d er speccet ganske bra, men ser egentlig ikke så mange alternativer i entry-level klassen.

 

Og til sist... tror dere det blir noe prisdropp fram mot jul, evt rett oppunder jul?

Lenke til kommentar

Da var endelig Sigma 30mm f/1.4 for Olympus solgt til en pris laaangt under nypris, men da jeg var redd for å kun sitte igjen med et objektiv i 43s og intet hus, ble det gjort.

 

Uansett så vurderer jeg ganske sterkt Pentax K-r m/18-55. Hadde egentlig tenkt på å kjøpe Tamron 17-50 f/2.8, men tror ikke jeg har økonomi til det akkurat nå.

 

Vil denne virke positivt for søkerbildet til K-r? Er det eventuelt noen ulemper med å bytte ut original "eyepiecen"?

 

Og ellers... er det egentlig noen kameraer som kan konkurrere med K-r, spesifikasjonsmessig? Canons 550d er speccet ganske bra, men ser egentlig ikke så mange alternativer i entry-level klassen.

 

Og til sist... tror dere det blir noe prisdropp fram mot jul, evt rett oppunder jul?

 

Har en sånn Eyepiece, va litt uvant i begynnelsen, man må se seg om rundt i søkeren, men når man blir vant funke det glimrende!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vil denne virke positivt for søkerbildet til K-r? Er det eventuelt noen ulemper med å bytte ut original "eyepiecen"?

Har en sånn Eyepiece, va litt uvant i begynnelsen, man må se seg om rundt i søkeren, men når man blir vant funke det glimrende!

I tillegg til at du ikke ser hele søkeren gjennom ME53 er den utsatt for dugg i ruskevær. Det er ikke værre enn at du må ta den av, men allikevel litt irriterende.

Lenke til kommentar

Vil denne virke positivt for søkerbildet til K-r? Er det eventuelt noen ulemper med å bytte ut original "eyepiecen"?

Har en sånn Eyepiece, va litt uvant i begynnelsen, man må se seg om rundt i søkeren, men når man blir vant funke det glimrende!

I tillegg til at du ikke ser hele søkeren gjennom ME53 er den utsatt for dugg i ruskevær. Det er ikke værre enn at du må ta den av, men allikevel litt irriterende.

 

Har hatt en sånn omentrent like lenge som kamera,sånn ca 2år! Har enda ikke hatt dugg innvendig på den! :w00t::D

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

Jeg for min del har opplevd dugg en gang i løpet av fire fem års bruk. Irriterende den eine gangen joda, men i den store sammenhengen, ... til å leve med.

 

Men spørsmålet blir da: Er ME-053 (Magnifying Eyepiece) verdt pengene i forhold til økning i forstørrelse?

 

Kommer an på hvor mye du betaler. Jeg syntes ikke det fordi jeg ikke liker at en må se rundt i søkeren. Er du opptatt av å fokusere manuelt så har den sikkert en funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...