Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har dukket opp en SimonSmyth på pentaxforums og postet en del info/spekulasjoner rundt nye modeller fra Pentax.

http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/106599-time-stop-lurking-tidbits-pro-model.html

Noen som kjenner noe mer til dette?

No FF plans until 2012 as 645D is filling this, Pentax may review this decision Mid - 2011.

Three new models will be announced at Photokina.

1. K7 Super - a. Upgraded AF sensor 2. manual video with 720p60. 3. Same 14mp sensor with major improvements for noise and banding.

2. K5 - Will be model between k-x & k-7. K-x with focus points, top lcd, will replace k-x next year. K-x was a "testing the waters" model it was rushed and suprised everyone for good reason!

3. Pro Model this has finally been pushed towards productions thankyou to early success of 645D. I am salivating at this model.

Jeg tror nok at det her er SimonsMyth som er på ferde. Fetter'n til SimonsAys.

Hvorfor er det ikke mer rykter om en avtager til K7? For meg som sitter og venter er det balsam med litt rykter en gang i blandt. Lengter etter en ny modell med fantastisk følgefokus, 8 bps. og iso egenskaper som gir støyfrie bilder på 3200 iso. Vil gjerne ha det i et hus på størrelse med K20. Kom igjen da folkens...gi meg noen rykter.

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha det i et hus på størrelse med K20. Kom igjen da folkens...gi meg noen rykter.

mye av grunnen til at jeg ikk egår over til K-7 er fordi kamerahuset er for lite.

Da har du valgt feil merke. Gå over til Canon om du syns Pentax lager for små hus. Det er jo det som definerer Pentax. At de lager robuste, små og lette kameraer.

Lenke til kommentar

Da har du valgt feil merke. Gå over til Canon om du syns Pentax lager for små hus. Det er jo det som definerer Pentax. At de lager robuste, små og lette kameraer.

jeg synes alle kamerahusene jeg har holdt fra Canon per idag er veldig små og lette i forhold til K20 m/batterigrep som jeg har idag. K20 er et av de behageligste kamaeraene jeg har holdt rundt.

Lenke til kommentar

mye av grunnen til at jeg ikk egår over til K-7 er fordi kamerahuset er for lite.

Det er vel unødvendig når K20D, er perfekt i mine øyne/hender? Håper neste skudd på stammen kommer i K20D-hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg synes alle kamerahusene jeg har holdt fra Canon per idag er veldig små og lette i forhold til K20 m/batterigrep som jeg har idag. K20 er et av de behageligste kamaeraene jeg har holdt rundt.

Da har du utelukket holdt EOSxxxD regner jeg med? Mine kamerater har enten EOSxxD, EOSxD eller Nikon og alle er større og tyngre enn K20D-en min. Og K20D er forøvrig den største modellen av digitale speilrefleks som Pentax har. Anbefaler deg å lese litt på pentaxforums.com om emnet. Er det én ting de aller fleste er enige om der er det at Pentax aldri kommer til å ta opp kampen med Canikon når det kommer til BPS og ISO-støyreduksjon. Rett og slett fordi Pentax er et nisje-merke som vektlegger kompakte og robuste kameraer med høy bildekvalitet. Altså ikke noe som er bedre enn Canikon på sportsfoto og konsertfoto innendørs.

Lenke til kommentar

Ønsker meg også en oppgradering i et K10 / K20 hus. har forsøkt å holde i Canon xxxd, xxd og Nikon D40, 80, 200, 300 og 3000 og av de så er det ingen (synes jeg) som er like gode å holde i (Kanskje D200).

Lenke til kommentar

Da har du utelukket holdt EOSxxxD regner jeg med? Mine kamerater har enten EOSxxD, EOSxD eller Nikon og alle er større og tyngre enn K20D-en min. Og K20D er forøvrig den største modellen av digitale speilrefleks som Pentax har. Anbefaler deg å lese litt på pentaxforums.com om emnet. Er det én ting de aller fleste er enige om der er det at Pentax aldri kommer til å ta opp kampen med Canikon når det kommer til BPS og ISO-støyreduksjon. Rett og slett fordi Pentax er et nisje-merke som vektlegger kompakte og robuste kameraer med høy bildekvalitet. Altså ikke noe som er bedre enn Canikon på sportsfoto og konsertfoto innendørs.

Hvem i all verden er "de aller fleste" som er enig om at at Pentax aldri kommer til å ta opp kampen med Canon, Nikon om støyreduksjon og bps. Pentax kx er vel eksempel på at de klarer å redusere støyen. 5 bps er ikke langt bak de beste. Hvis det er robuste og kompakte kameraer som skal være fortrinnet blir de nok fort hektet av. Høy bildekvalitet er vel bl.a lite støy, eller?

Lenke til kommentar

Hvem i all verden er "de aller fleste" som er enig om at at Pentax aldri kommer til å ta opp kampen med Canon, Nikon om støyreduksjon og bps. Pentax kx er vel eksempel på at de klarer å redusere støyen. 5 bps er ikke langt bak de beste. Hvis det er robuste og kompakte kameraer som skal være fortrinnet blir de nok fort hektet av. Høy bildekvalitet er vel bl.a lite støy, eller?

Jeg glemte et ord: "der". De aller fleste var ment som de aller fleste på pentaxforums.com.

Ja, de er ikke langt bak, men de kommer aldri til å ta opp kampen der. Jeg sier ikke de kommer til å drite helt i og ikke bry seg i det hele tatt, men Pentax overlever hvertfall ikke i kampen MOT Canikon. De overlever med å fokusere mer på å ha robuste kameraer, fiffige løsninger, høy bildekvalitet(skarpe bilder, gode fargegjengiving osv).

Ja, høy bildekvalitet er bl.a. pga lite ISO-støy, men ISO-støy er ikke så viktig på lavere ISO ettersom den nesten ikke er tilstede fra ISO 400 og nedover på noen kamera. De må jo så klart komme med bedre støyfjerning på høy ISO og også høyere bps, men som sagt, dette er ikke hovedfokus. De kommer nok aldri til å komme med noe som matcher toppmodellene til Canikon på bps og høy-ISO-ytelse. Til gjengjeld har vi med Pentax mulighet til å med oss kameraet i dusjen eller det som jeg har valgt å fokusere på, hengende rundt halsen ute på reise uten å nesten merke noe størrelsesforskjell kontra et bra P&S-kamera. Og det kan jeg gjøre med noen av de beste optiske AF-objektivene i verden som blant mange respekterte testere blir anerkjent blant topp 3 gjennom tidene.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett sammeligninger av støy mellom Kx, D300 og 7D er jeg ikke i tvil om at Pentax kan hamle opp med de beste. Det som hadde gjort susen er bildekvaliteten til Kx sammen med de beste egenskapende til K7 puttet inn i et hus som er på størrelse med K20.

Forbedret bps og sikrere autofokus.

Dette hadde ikke hatt noen problemer med å konkurere med de aller beste til Nikon eller Canon. Vi snakker om samme klasse.

Ikke at jeg er spesielt missfornøyd med det jeg bruker (K20). Har bilder av hønsehauk tatt med iso 2000 i mørk skog. Med litt bildebehandling ble det helt ok resultat skrevet ut i A3. Samtidig vet jeg at resultatet hadde blitt bedre med f.eks Kx.

Et kamera som er så bra værtettet burde ha bedre egenskaper i dårlig lys. Det henger ofte sammen. Derfor, oppgradering av K7 er noe jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar

Alle ønsker seg oppgradering av K-7, og det blir mest sannsynlig annonsert på Photokina. Jeg tror du tar feil i at Pentax kommer til å hevde seg blant Canikon til sportsfoto og low-light foto. Jeg er mektig imponert over hva K-x presterer på HØY ISO.

F.eks. http://www.lismore.net/images/kx/sample-12800iso.jpg ISO 12 800

Men Pentax er altfor små til å hevde seg der. Selv om de i noen måneder kanskje klarer å være like gode eller litt bedre enn Canikon til samme pris, så er det ikke nok for å få så mange til å bytte hele objektivsamlingen. Pentax må satse på sin nisje, hvor de står sterkt og i mine øyne sterkest. De må fortsette å utvikle seg mtp høy-iso-ytelse, BPS og rask autofokus, men jeg elsker at Pentax hellers satser mer på ekselent bildekvalitet som jeg kan ha med meg i lomma om jeg vil. Eller på raftingtur.

Lenke til kommentar

Alle ønsker seg oppgradering av K-7, og det blir mest sannsynlig annonsert på Photokina. Jeg tror du tar feil i at Pentax kommer til å hevde seg blant Canikon til sportsfoto og low-light foto. Jeg er mektig imponert over hva K-x presterer på HØY ISO.

F.eks. http://www.lismore.net/images/kx/sample-12800iso.jpg ISO 12 800

Men Pentax er altfor små til å hevde seg der. Selv om de i noen måneder kanskje klarer å være like gode eller litt bedre enn Canikon til samme pris, så er det ikke nok for å få så mange til å bytte hele objektivsamlingen. Pentax må satse på sin nisje, hvor de står sterkt og i mine øyne sterkest. De må fortsette å utvikle seg mtp høy-iso-ytelse, BPS og rask autofokus, men jeg elsker at Pentax hellers satser mer på ekselent bildekvalitet som jeg kan ha med meg i lomma om jeg vil. Eller på raftingtur.

Nå har jeg vel ikke hevdet at Pentax kommer til å hevde seg innen sportsfoto. Til det er nok utvalget av objektiver for dårlig. Ekselent bildekvalitet er vel det vi alle ønker. Ikke noen motsetninger der.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett sammeligninger av støy mellom Kx, D300 og 7D er jeg ikke i tvil om at Pentax kan hamle opp med de beste. Det som hadde gjort susen er bildekvaliteten til Kx sammen med de beste egenskapende til K7 puttet inn i et hus som er på størrelse med K20.

Forbedret bps og sikrere autofokus.

Dette hadde ikke hatt noen problemer med å konkurere med de aller beste til Nikon eller Canon. Vi snakker om samme klasse.

Ikke at jeg er spesielt missfornøyd med det jeg bruker (K20). Har bilder av hønsehauk tatt med iso 2000 i mørk skog. Med litt bildebehandling ble det helt ok resultat skrevet ut i A3. Samtidig vet jeg at resultatet hadde blitt bedre med f.eks Kx.

Et kamera som er så bra værtettet burde ha bedre egenskaper i dårlig lys. Det henger ofte sammen. Derfor, oppgradering av K7 er noe jeg ønsker meg.

Jeg håper Pentax tar lærdom fra Nikon (D3s vs D3x) og lanserer samme kamera i to utgaver: Ett med høyt pikseltall og ett med høy ISO-ytelse som spesialegenskap. La meg kalle de K-8s og K-8x inntil videre. Håper de gjør det samme med en K-5 også. Det vil øke antallet samtidige Pentax-modeller slik at klagene på lite utvalg stilner litt av. Jeg vil gjerne også ha fargevalg på toppmodellen.

Jeg håper de kommende modellene tilbyr video med 1920x1080 i både 24p, 25p, 30p, 50i og 60i, samt 1280x720 i både 24p, 25p, 30p, 50p og 60p, og gjerne en fungerende autofokus.

Synd at K-7 ble en skuffelse på ISO-ytelse. Jeg håper kommende modeller ligger i front på det området (tilsvarende Nikon D300s eller lignende).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg håper Pentax tar lærdom fra Nikon (D3 og D3s vs D3x) og lanserer samme kamera i to utgaver: Ett med høyt pikseltall og ett med høy ISO-ytelse som spesialegenskap. La meg kalle de K-8s og K-8x inntil videre.

Hvilken hadde du valgt?

Jeg hadde uten tvil gått for høy ISO-ytelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...