Asbjeurn Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Du unngår i alle fall at fotoobjekta myser mot sola. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Ser ut som en luring har klart å finne en måte å kontrollere (snarere låse) eksponeringen i videomodus på K-7: http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-video-forum/104903-guide-manually-controlling-video-exposure-k-7-a.html Tilsynelatende fungerer det kun for K-7, ikke for K-x (man er avhengig av 'USER'-mode). Endret 17. juni 2010 av Aiki Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Fotoclick kjører nå sommerkampanje på K-x Et av argumentene er "Velg mellom flere lekre farger" - selv om det eneste avbildete er i standard speilreflekssvart... (selv om slik det er skrevet ser det ut som om man kan velge mellom flere lekre farger på LCD-skjermen...) M. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes den på bildet ser ut som den blå utgaven. Lyssettingen er nok litt uheldig hvis målet var å fremheve fargen. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, jøss, I stand corrected. M. Lenke til kommentar
Atrox1 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Er det bare meg eller er denne kampanjen fra Click egentlig ikke er så veldig mye å skryte av? En sommerkampanje som er 500,- dyrere enn det andre norske netthandel-butikker har som veil-pris var vel ikke så mye å slå i bordet med? Endret 28. juni 2010 av Atrox1 Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Må tilstå at jeg ikke skjekket noen priser før jeg postet det her... Bare det at noen i det hele tatt reklamerer med Pentax som er god nok grunn for feiring M. Lenke til kommentar
Atrox1 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Må tilstå at jeg ikke skjekket noen priser før jeg postet det her... Bare det at noen i det hele tatt reklamerer med Pentax som er god nok grunn for feiring M. Hehe, for all del - det var ikke kritikk av deg, mer ett lite tupp til Click Og enig, det er ikke akkurat overfokus på Pentax i furet værbitt... dessverre Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det har dukket opp en SimonSmyth på pentaxforums og postet en del info/spekulasjoner rundt nye modeller fra Pentax. http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/106599-time-stop-lurking-tidbits-pro-model.html Noen som kjenner noe mer til dette? No FF plans until 2012 as 645D is filling this, Pentax may review this decision Mid - 2011. Three new models will be announced at Photokina. 1. K7 Super - a. Upgraded AF sensor 2. manual video with 720p60. 3. Same 14mp sensor with major improvements for noise and banding. 2. K5 - Will be model between k-x & k-7. K-x with focus points, top lcd, will replace k-x next year. K-x was a "testing the waters" model it was rushed and suprised everyone for good reason! 3. Pro Model this has finally been pushed towards productions thankyou to early success of 645D. I am salivating at this model. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det virker som (oeg jeg håper virkelig sterkt" at alt bare er bullshit. Jeg tror aldri Pentax vil endre på de 2 største styrkene i forhold til de store konkurrentene. Shake reduction i kameraet og støtte for 30-40 års objektivsamling. Hvertfall for de som dette såkalte "proff-kameraet" hadde appellert til, de sitter nok allerede og venter på full format med masse FA Limited objektiv. Og plutselig kommer det et proffkamera som ikke støtter autofokus med disse? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 K7 super og K5 høres sannsynlige ut. Både fordi det er lite nytt og fordi det ligger nært i tid. Pro modellen høres mindre sannsynlig ut. De har kanskje prototyper og planer, men det blir neppe noen lansering før i 2011-2012. Det er mye kontroversielle detaljer der så det kan bli store endringer fra nåværende prototyper til en eventuell lansering. Vi kan vel minnes tiden det tok fra en 645D prototype ble offisielt omtalt og vist frem til den ble lansert. Kalenderen kan godt vise 2013 før en pro-modell blir lansert. Hvis den blir lansert i det hele tatt. Ellers så ser jeg med bekymring på fraværet av prat om et speilløst system fra Pentax. De burde absolutt ha en prototype i laben. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvordan blir en K-7 super da? 720p60 er veldig lite interessant for min del. Føler ikke filming har slått helt an på speilrefleks. Brukbar 3200 ISO til konsertfoto hadde vært fantastisk. Og plis Pentax! Gi oss batterigrep med GPS som automatisk tagger i EXIF! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvorfor skal Pentax i det hele tatt komme med en FF da? I og med at de har 645D, så ser jeg ikke behøv for en FF Pentax. Speilløse systemer derimot, er nok noe de bør titte på. Men så lenge Canon og Nikon ikke har begynt å røre på seg, så er det ingen grunn til stor bekymring. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvorfor FF når de har mellomformat? Fordi de ikke er konkurrenter i det hele tatt? Fordi de appellerer til helt forskjellige målgrupper? Fordi en FF godt kan koste 20-30 000, mens mellomformat koster det tredobbelte? Og fordi en FF støtter mange veldig gode objektiv som mange pentaxianere allerede har i samlingen sin mens en 645D krever at du har spesiallagde til akkurat den eller til gamle mellomformatkamera? 645D blir aldri aktuelt for meg. Men jeg sitter på 4 MEGET kjekke fullformatobjektiv. 31/1.8, 43/1.9, 77/1.8 og 80-200/2.8. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvordan blir en K-7 super da? Jeg "vet" selvsagt ikke mer enn det SimonSmyth skriver: 1. K7 Super - a. Upgraded AF sensor 2. manual video with 720p60. 3. Same 14mp sensor with major improvements for noise and banding. 9. P-TTL remains but has been improved, new WR flash will be announed AF*600FGZ (note *) firmware upgrades will be availble got K10, K20, K-7, k-x etc when is released. 645D also has the appropriate firmware. og noen tidligere rykter om en oppgradert sensor til K-7: Features- Sensor format: APS-C - Pixel size: 5.1um x 5.1 um - Total resolution: 4647(H) x 3096(W), 14.39 mega pixel - Effective resolution: 4615(H) x 3076(W) 14.2 mega pixel - Scan mode: progressive mode and window readout - Maximum operating frequency: 52 MHz - Transfer rate: 10.7 frames/s (14.2 mega pixels) - Output: 8 digital parallel channels - Video mode: 1080 lines progressive scan, 60fps max, selectable og SimonSmyth igjen: 3. Pentax / Samsung relationship very rocky after NX10 all commitment with Samsung will end after K-7s is finished. Jeg synes video er en glimrende egenskap som jeg kommer til å bruke en del. Men video AF burde vært på plass og fungerende. Jeg foretrekker 60 bps progressivt fremfor 30 bps progressivt og 60 bps interleaced selv om det betyr 720 i stedet for 1080. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg foretrekker 1080 med 24 bps Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Det har dukket opp en SimonSmyth på pentaxforums og postet en del info/spekulasjoner rundt nye modeller fra Pentax. http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/106599-time-stop-lurking-tidbits-pro-model.html Noen som kjenner noe mer til dette? No FF plans until 2012 as 645D is filling this, Pentax may review this decision Mid - 2011. Three new models will be announced at Photokina. 1. K7 Super - a. Upgraded AF sensor 2. manual video with 720p60. 3. Same 14mp sensor with major improvements for noise and banding. 2. K5 - Will be model between k-x & k-7. K-x with focus points, top lcd, will replace k-x next year. K-x was a "testing the waters" model it was rushed and suprised everyone for good reason! 3. Pro Model this has finally been pushed towards productions thankyou to early success of 645D. I am salivating at this model. Jeg tror nok at det her er SimonsMyth som er på ferde. Fetter'n til SimonsAys. Endret 5. juli 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Om en ukes tid har jeg hatt K-7 i et år. I dag brukte jeg serietaking på høy hastighet for første gang. Bortsett fra at minnekortet fylles fort opp ble jeg litt imponert. Fem bilder pr. sek. er jo faktisk ..... imponerende. Men jeg lar vel meg imponere kun fordi jeg fortsatt husker 36 bilders film og hva en slik rull koster i innkjøp, fremkalling og montering :-) K-7 er jeg utrolig fornøyd med og det har ikke sviktet meg en eneste gang. Og det er jo direkte rart med tanke på hvor ubrukelig kameraet er i flg. Akam - spesielt til fotografering av bruder. I dag gjorde jeg forresten noe annet, jeg tok av nakkeremmen fra kameraet og satte på en liten håndleddrem av typen en vanligvis har på kompaktkamera. Sammen med DA21, DA40 eller de andre små så er jo K-7 nettopp det - kompakt. Jeg har lurt litt på disse Y-remmene som f.eks. Black Rapids eller Luma Loop, men det byr meg i mot å betale opp mot 1.000,- kroner for en remse med stoff og en krok. Får vel kjøpe en jekkestropp til 50,- kroner og finne fram symaskinen :-) Her er bilde tatt i dag. Ikke med serietaking på 5 b. pr. sek, men nøye planlagt med solen bak syklisten. Tatt med DA15/4 som imponerer på bilder med solen midt i mot. Bildet er beskåret. Ikke spesielt bra slik det er nå. Kunne gjort syklisten mørkere, funnet en litt lavere vinkel for å rydde opp i bakgrunn og fått med mindre av banen. Og fått litt mer smell i himmelen. Spørs om jeg slipper inn på banen i morgen slik som jeg gjorde i dag..... Det er forresten fra EM i BMX som går i Sandnes til helgen. Kanskje svart-hvitt er bedre.... Endret 6. juli 2010 av FOTORALF Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Så du er Sandnesmann? Stilig! Bor selv i Stavanger og venter spent på mitt første Limitedobjektiv, DA15/4! Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Vil denne også virke på k200d.. Må være sikker før jeg kjøper. Jeg vil jo tro det, for så vidt jeg vet er det jo samme inngangpå k100/k200 og jeg regner med også k10 og k20? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå