SRD Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Takk hjelpen. Da tror jeg at jeg bare beholder det. Må forresten si at K-7 er et herlig kamera, og en god oppgradering fra GX-10. Skal få skrevet en brukererfaring i Prisguiden og etter jeg har brukt kameraet en stund. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen her som har vært borti A 400mm f 5.6 ? Betraktinger ? http://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-A-400mm-F5.6-Lens.html Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 jeg har akkuratt fått et K-x. Lurer på hva som er forskjellen på raw og raw+, og om dere anbefaler å bruke PEF eller DNG? Og på "color space" kan jeg velge mellom sRGB og Adobe, noen tips her? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 RAW+ er RAW+JPG DNG, grunnet at det er et åpent og mer brukt format som kommer til å være standard i lang fremtid. sRGB hvis du kommer til å ha bildene mest på PCen AdobeRGB hvis du tar utskrifter. Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Det var det jeg trodde det skulle bety. Men når jeg velger Raw+ så taes det IKKE et jpg bilde i tillegg. Hva gjør jeg galt? Edit: Æsj, der dreit jeg på draget! De lagrer raw+jpg men bare en av dem vises på kameraet. Må ha det over på pv for å se begge. Men det er en ting til jeg lurer på. Da jeg fikk kameraet pakket jeg inn et gammel minnekort. Så bildene mine blir nummerert med nummer 7000++++ mens det egentlig skulle vært bare noen få hundre. Har prøvd å formatere kortet, men det hjalp ikke. (betyr jo ingenting, men synes det var greiere når nummeret reflekterte antall eksponeringer.) Endret 9. mars 2010 av wobbe Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Mener å huske at løsninga på telleverkproblemet er: Sett kortet i PC. Slett alle bilder, unntatt ett. Endre navn på den fila til f.eks. IMG0001.jpg. Når du så setter inn kortet og slår på kamera, så skal telleverket starte på 0001. Endret 9. mars 2010 av fototim Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Da er 645D lansert http://www.akam.no/artikler/endelig_er_den_her_nesten/75358 Endret 10. mars 2010 av SRD Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har antagelig fått solgt pistolen , og da blir kapitalen dirigert over på ett blits anlegg... Visico 2x 400 .... Elinchrome 2/4 Lite.. eller ETT gromhode og utvide saaakte... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvordan gikk det med det nye fokusglasset mundus? Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvordan gikk det med det nye fokusglasset mundus? Litt ambivalent i forhold til den plastikkbiten .. Kjøpte en manuell 200 mm f.4.0 nesten samtidig, og har prøvd litt sammen med den. Den rasterringen rundt splittprisma har enkelte ganger vist seg litt merkelig. I området fra kl 9 til 12 så kan jeg se rasteret hele tiden , men resten av ringen endrer seg i forhold til om jeg har fokus eller ikke. Men så plutselig er det normalt igjen.. Har sjekka monteringa, mistenkte at mattskiva kunne sitte skjevt i ramma, men det ser ikke slik ut heller.. Splittprisma med raster er ganske stor, og dekker mye av det jeg ser i søkeren. Men det er lett å finne fokuset, selve mattskiva virker også bedre. Jeg kan ikke bruke spotmåling, da overeksp jeg med 2-3 trinn, så jeg bruker sentrumsveid som funker bra. Alt i alt er jeg vel fornøyd Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Artig nattbilde fra i kveld K20D iso 100 f4 30sek 100% crop reparerte for dette for ett år siden ca. første gangen jeg ser det igjen nå. Men mye værre enn jeg har sett tidligere. Håper det ikke blir flere Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Da er Visico 300 pakke bestilt...stativer og softbokser og hele pakka.. Med fjernkontroll til og med og ett par reflektorer Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Føler at du at det var verdt de ekstra kronene du la i for å få katz eye istedet for focusscreen.com? @phaser Sensoren som har tatt kvelden sånn plutselig? Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Føler at du at det var verdt de ekstra kronene du la i for å få katz eye istedet for focusscreen.com? @phaser Sensoren som har tatt kvelden sånn plutselig? Det kan være vanskelig å vite, i og med at jeg ikke har sett eller prøvet noe fra Focusscreen . Men jeg har ett godt inntrykk av produktet , svært godt innpakket, og innerst en plasteske med mitt navn på , og plastbiten liggende i en tett plastfolie på mykt underlag. Jeg valgte nok dette pga inntrykket jeg fikk på netttsidene til de forskjellige leverandørene , og at hos min leverandør var det opplyst om problemene med punktmåling. Det gir inntrykk av seriøsitet i mine øyne. De prøver ikke skjule noe lissom.. Om jeg da betaler 500 eller 800 kr for en plastbit spiller egentlig ingen stor rolle. Synes jeg Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Skulle komt meg på det treffet. Så kunne vi sett forskjellen. Men min økonomiske situasjon gjør nok det litt vanskelig. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Skulle komt meg på det treffet. Så kunne vi sett forskjellen. Men min økonomiske situasjon gjør nok det litt vanskelig. Er du så jævli langt unna da? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hehe nei bor i bergen. Men regnskapsføreren min (dvs meg) er dessverre ganske nazi når det gjelder pengebruk denne våren. Og gratis er det ikke å reise opp i gokk, eller møre og romsdal som enkelte kaller det. ^^ Er det egentlig noe frist for å melde seg på? Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Nei , ikke egentlig .Men må vel vite i løpet av uka før da.. Mat og transport og slikt vettu.. Direktefly til Molde med Wideroe er nå 1100 tur /retur. Litt kokko tider men likevel. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Og gratis er det ikke å reise opp i gokk, eller møre og romsdal som enkelte kaller det. ^^ gokk har noe av den fineste naturen landet har å by på. ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå