Gå til innhold

[Løst]Hva er E.P.P. RAM?

Algathir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156924

jeg har 6400 ram brikker, når jeg puttet i to stykk og gikk i bios fikk jeg noe som het auto E.P.P så satt jeg på den og plutslig var crucial brikkene mine slik de skulle være. fra 5-5-5-18 1.8v til 4-4-4-12 2.0v!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
Var dette et nForce hovedkort??? (f.eks. 680i)

Nei det var et 790Fx kort, Ga-Ma790fx-Ds5 (gigabyte) (veldig bra kort)

det kommer helt ann på om hovedkortet ditt har det eller ikke, mitt var nå litt inteligent så det hadde det, men se inne på Bios, på ramconfigurations let rundt litt inne der!! bare ikke trykk save når du går ut så kan du gjøre hva du vil faktisk!

Men i hvertfall. på mitt kort så måtte de stå i Samme ram port (samme farge) for at jeg skulle få de valgene. hvis jeg som jeg har gjort nå, satt inn 4x1024Mb Ram så ble det borte.

Men jeg stilte Ram,en etter 4-4-4-12 som jeg ville ha de i selv. manuelt! + Volt. veldig enkelt når man har lært det.

Yes.

Endret av medlem-156924
Lenke til kommentar

hadde egentlig ikke lyst på EPP, men fant ut at 2x2GB Corsair dominator PC8500 (som har EPP) var billigere enn kingston hyperX med samme specs (uten EPP)

Så jeg kommer nok til å kjøpe dominator til tross for EPP, i og med at minnet kan stilles manuelt (trenger litt opplæring i overclocking først though)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...