Jimmarn Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har sett etter noen guider for å få satt ps3'n i Nat 2 siden jeg har litt problemer med LBP. Så har jeg sett komentarer som skal forklare hvordan men stortsett annen ruter, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre i PS3'n, eksperimenterte littegranne men fikk bare DNS feil når jeg prøvde å sette opp egen IP for ps3. Har åpnet porter på ruteren, og finner heller ikke noe på den som heter DMZ. Har en Thomson SpeedTouch 585. Her er noen bilder fra der jeg har drivi å suset... Kan noen si meg hva jeg skal gjøre i ps3 ut fra dem bildene og evt hva mer som skal gjøres i ruteren? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 jeg har samme problem med PS3, og har samme ruter fra Nextgentel. Har ennå ikke funnet noen løsning, og har akkurat samme problemer som deg. Alle forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Stresset veldig eg også..har Linskys router...men eg fikk det til ved at eg fant en side som hadde ramset opp hvilke porter som skulle åpnes, saken var at de andre sidene eg hadde sett på hadde glemt ÈN port,men den siste eg siden eg så på hadde tatt med denne porten og DA funket det Husker ikke siden dessverre.. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 jeg har samme problem med PS3, og har samme ruter fra Nextgentel. Har ennå ikke funnet noen løsning, og har akkurat samme problemer som deg. Alle forslag mottas med takk. NextGentel deler bare ut dynamisk IP, men du kan hvist søke om å få statisk https://www.broadpark.no/produkter/alle/fastip/ Selv om det skal gå an å få NAT 2 uten det. Jeg har det, men har telenor Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 jeg har samme problem med PS3, og har samme ruter fra Nextgentel. Har ennå ikke funnet noen løsning, og har akkurat samme problemer som deg. Alle forslag mottas med takk. NextGentel deler bare ut dynamisk IP, men du kan hvist søke om å få statisk https://www.broadpark.no/produkter/alle/fastip/ Selv om det skal gå an å få NAT 2 uten det. Jeg har det, men har telenor Håper noen kan si hvordan man kna få det uten.... Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Menyene dine ser veldig like ut som telenor sitt modem (st780), og der kan du sette opp dmz (dmz bør være siste utvei, kan man fikse det med nat så er det bedre). Legger ved en pdf ang dmz på st780. Jeg synes også du hadde få porter på nat oppsettet ditt. På mitt gamle modem måtte jeg sette opp nat til ps3, men jeg finner ikke igjen hvilke porter det var men jeg tror det var fler. Untitled.pdf Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Menyene dine ser veldig like ut som telenor sitt modem (st780), og der kan du sette opp dmz (dmz bør være siste utvei, kan man fikse det med nat så er det bedre). Legger ved en pdf ang dmz på st780. Jeg synes også du hadde få porter på nat oppsettet ditt. På mitt gamle modem måtte jeg sette opp nat til ps3, men jeg finner ikke igjen hvilke porter det var men jeg tror det var fler. Oki, tusen takk, håper det hjelper. Ville vert fint om noen fant ut om det faktisk var flere porter, jeg har ikke funnet noen fler. Fulgte denne guiden http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/6777...N.html#readmore Vet ikke om jeg gjorde heeelt riktig men, her er et bilde. Jeg lurer åsså på hva jeg gjør på ps3 etter det her, jeg prøvde å sette opp manuelt men fikk bare DNS feil. Endret 11. november 2008 av Jimmarn Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei sann.. Kan jo prøve å hjelpe, fungerte ihvertfall for meg.. Ta å resett hele routeren, så alt blir tilbakestilt, så åpner du disse portene.. Portene som må være åpne for at PS3 skal fungere optimalt er som følger; TCP80, TCP443, TCP5223, UDP3478, UDP3479, UDP3658 Det er flere porter enn de jeg ser du har åpnet... Alle må være åpne hvir alt skal funke optimalt.. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Hei sann.. Kan jo prøve å hjelpe, fungerte ihvertfall for meg.. Ta å resett hele routeren, så alt blir tilbakestilt, så åpner du disse portene.. Portene som må være åpne for at PS3 skal fungere optimalt er som følger; TCP80, TCP443, TCP5223, UDP3478, UDP3479, UDP3658 Det er flere porter enn de jeg ser du har åpnet... Alle må være åpne hvir alt skal funke optimalt.. Det er ikke flere det der, jeg har bare satt på 3478-3658, siden alle ligger så tett. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Tror du må ta èn og èn..altså akuratt de som han skriver. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 skulle ikke tro det hadde noe å si men, javel. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Eg VET ikke, men eg gjorde det og det funket da så... Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 jeg har samme problem med PS3, og har samme ruter fra Nextgentel. Har ennå ikke funnet noen løsning, og har akkurat samme problemer som deg. Alle forslag mottas med takk. Eg ringte Nextgentel og snakket noen minutter me de, også hadde eg nat 2 på ps3'en min. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 jeg har samme problem med PS3, og har samme ruter fra Nextgentel. Har ennå ikke funnet noen løsning, og har akkurat samme problemer som deg. Alle forslag mottas med takk. Eg ringte Nextgentel og snakket noen minutter me de, også hadde eg nat 2 på ps3'en min. bare sånn helt uten videre? Da skal jeg ringe dem også Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Menyene dine ser veldig like ut som telenor sitt modem (st780), og der kan du sette opp dmz (dmz bør være siste utvei, kan man fikse det med nat så er det bedre). Legger ved en pdf ang dmz på st780. Jeg synes også du hadde få porter på nat oppsettet ditt. På mitt gamle modem måtte jeg sette opp nat til ps3, men jeg finner ikke igjen hvilke porter det var men jeg tror det var fler. Oki, tusen takk, håper det hjelper. Ville vert fint om noen fant ut om det faktisk var flere porter, jeg har ikke funnet noen fler. Fulgte denne guiden http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/6777...N.html#readmore Vet ikke om jeg gjorde heeelt riktig men, her er et bilde. Jeg lurer åsså på hva jeg gjør på ps3 etter det her, jeg prøvde å sette opp manuelt men fikk bare DNS feil. Jeg så heller ikke at du hadde "range" på portene dine, da kan det hende at du har alle sammen, men du bør ikke åpne flere porter en nødvendig pga sikkerhet. Jeg finner desverre ikke igjen hvilke porter jeg åpnet, men da jeg leser tilbake i mine innlegg så ser det ut som at jeg ikke ble kvitt nat3 men cod4 fikk jeg til å virke (det var der problemet mitt var). Du kan prøve å åpne fra port 22 til 10000 både for udp og tcp for å se om du får nat2, du BØR ikke bruke det slik men da ser man om det er andre porter man ikke har fått med seg. Ang vidre dmz oppsett så kan jeg ikke hjelpe deg, jeg har alldrig prøvd det før. Lenke til kommentar
drarreg Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har åpnet alle porter og d fungerer helt optimalt. Hvert spill krever forskjellige åpne porter så til dundas med sikkerheten. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har åpnet alle porter og d fungerer helt optimalt. Hvert spill krever forskjellige åpne porter så til dundas med sikkerheten. Mulig det,men du trenge bare åpne de som er beskrevet på ulike sider rundtom Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg vil anbefale på det STERKESTE å ikke kjøre med alle portene åpne, let rundt på nett etter hvilke porter som må åpnes, det er vel litt info og finne på portforward.com Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg vil anbefale på det STERKESTE å ikke kjøre med alle portene åpne, let rundt på nett etter hvilke porter som må åpnes, det er vel litt info og finne på portforward.com Lenke til kommentar
Coney Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Hei Jeg har NAT2 på min PS3 uten å ha åpnet noen porter (tro det eller ei). Kjører kun UPnP Ved en tilfeldighet fant jeg ut at noe var ganske rart med min NGT Speedtouch 585i For å gjøre en sinnsyk lang historie utrolig kort. Etter mye om og men resettelse av router, inn med porter osv... Jeg endte til slutt opp med å legge inn ny firmware. Og uten at jeg har gjort noen ting med å åpne porter på speedtouch'n så har jeg nå NAT2 på PS3'n min Samt at den også sa at UPnP var vellykket. Må også legge til at IP telefon fungerer uten at jeg har satt opp noen porter nå [NYTTIG INFO] For at du skal ha mest mulig informasjon klart ved en eventuel oppgradering så tar jeg det med her: Firmwaren jeg bruker er version 7.4.3.2 og ble hentet fra http://www.speedtouchforum.de/Daten/FW/585...ZZQIAA7.432.zip PVC Info (VPI.VCI): 1.33 du ser denne når du har oppgradert. (Hvis du klikker configuration eller configuration wizard så skal du kunne se din egen verdi før oppgraderingen) Uten at jeg vet hva dette er, så er det slik hos meg, tror du får problemer med nettet hvis verdien er noe annet enn du har før oppgradering (men her vet kanskje noen andre mer enn meg) er vel det eneste du må velge Husk at du mister ALT av innstillinger, så for å komme deg på nett må du ha NGT brukernavn og passord. Samt at du også får intern IP på 192.168.x.x etter en slik oppgradering. Så du må bruke 192.168.1.254 for å komme inn på routeren igjen. Men det er en smal sak å få den tilbake til normalen som vel er 10.x.x.x hos de fleste. [/NYTTIG INFO] Lykke til! PS! Jeg tar selvfølgelig ikke noe ansvar, men det funker i hvertfall hos meg. Endret 14. november 2008 av Coney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå