Dagsbergs Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Hallo! Noen som vet om dette er et bra tilbud? Toshiba A300 Eller finnes det noen bedre bærbare i ca samme prisklasse? Endret 10. november 2008 av Dagsbergs Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Pleier å foreslå Acer Aspire 5930G - mye for pengene, men her hadde jeg klart tatt Toshibaen Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Okei Noen som har dårlige erfaringer med Toshiba maskinene? Vil helst slippe å sende den inn med en gang Endret 11. november 2008 av Dagsbergs Lenke til kommentar
Canto Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har også planer med å kjøpe ny bærbar og har ingen erfaring med bruk av dette. Jeg har tenkt å bruke min bærbar på en plasma skjerm, hvilken burde jeg velge? Pris skal ikke være høyere enn 8000,- Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hva tror dere om forskjellen på disse to grafikkortene? ATI Mobility Radeon HD 3650 - 512 MB vs. Nvidia Geforce 9600M-GT - 512 MB Lenke til kommentar
Canto Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Noen som vet om denne er OK? HP Pavilion dv4-1080eo Har ikke funnet noen tester på denne. Fant den på Komplett til 7495,- Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Etter litt research tror jeg at svaret er funnet Hp'en faller litt av, med dårligere grafikkkort, sløvere prosessor og mindre skjerm. Toshibaen har vel kraftigst prosessor og mest RAM, men grafikkortet blir hakket dårligere enn Acer's 9600m GT. Acer'en har mindre RAM og litt dårligere prosessor, men til gjengjeld bedre grafikkort. http://www.eggxpert.com/forums/thread/378568.aspx her konkluderer de med at 9600m GT er hakket bedre enn ATI HD 3650. Er ingen ekspert på området, men tror det er slik Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Takk for hjelpen Så utifra det du skriver så er Toshibaen være best egnet til Internett, se på film, og litt eldre spill? Endret 12. november 2008 av Dagsbergs Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Takk for hjelpen Så utifra det du skriver så er Toshibaen være best egnet til Internett, se på film, og litt eldre spill? Ja, den skulle vel funke glimrende til slik bruk Den hadde vel Blu-Ray spiller også, tror jeg... Eller kanskje ikke... Husker ikke i farta Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Et par innspill: På lista du finner her er 9600 GT opptil 50 % raskere enn 3650 (hvis vi ser bort fra 3D Mark 2001). Toshibaen har for øvrig ikke Blu-Ray (Acer 5930 fås med Blu-Ray (modell # LX.AQ40X.046), men da er prisen 8000,- og oppover). Aceren har etter sigende et meget bra 8-cellers batteri som gir batteritid opp mot fire timer. Jeg ville undersøkt hva slags batteri Toshibaen har dersom batteritid er viktig for deg. Med mindre du skal bedrive mye tallknusing, er det nok ikke store forskjellen på P8400 og P7350 i praksis. Den Acer A5930G vi snakker om (LX.AQ40X.045) er vanskelig å oppdrive nå om dagen. Lykke til. A. Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Takk for innspillet Men til den bruken maskien er ment for så tror jeg ikke skjermkortet er noen særlig flaskehals. Iallefall ikke hvis det holder til spill som er et par år? Derfor spiller kvaliteten på maskinene en større rolle, og der har jeg fått et inntrykk av at Acer ikke er blant de beste. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil her Det bedre batteriet på Aceren er derimot en liten fordel. Bare synd at jeg ikke finner den på lager til under 7000 Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Iallefall ikke hvis det holder til spill som er et par år? Vanskelig å vite om det vil holde til hva du eventuelt vil spille om et par år.. Hvis det er pacman du sikter til, kan jeg nesten garantere at det holder! .. og der har jeg fått et inntrykk av at Acer ikke er blant de beste. Jeg vet ikke hva du baserer det på, men selv er jeg svært skeptisk til folk som sier "jeg har hørt at XXX er av dårlig kvalitet". Selv har jeg hørt at Asus er dårlig, at HP er dårlig, at Acer er dårlig og at Dell er dårlig... men jeg har ennå ikke sett noen tall som beviser det. Men de finnes kanskje. Du kan jo sjekke ut Samletråd for Acer 5930G og evt. spørre de som har den om kvaliteten. Vet ikke om det finnes en tilsvarende tråd for Toshiba, men det er jo bare å lete. Men herregud, hvis magefølelsen din sier Toshibaen er det vel ikke noe å lure på. Sååå stor forskjell er det jo ikke, og bedre med PC enn uten PC! A. Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Den er egentlig ikke til meg selv, men til besteforeldrene mine, og vil derfor sannsynligvis ikke bli spilt på noe mer enn når det er yngre på besøk Sitter på en Acer nå, og det var f.eks. noen av knappene som plutselig sluttet å virke etter få mnd. Men regner med at dette er noe som kan skje alle datamaskiner Virker som både Acer 5930G og Toshibaen er et godt kjøp, men siden sistnevnte er den eneste som er på lager blir det nok denne. Takk for alle innspill, det har vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå