Gå til innhold

Hjelp til Nytt PC Kjøp ca 20000kr tilgjengelig

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg skal bygge meg en ny PC, tilsammen har jeg 20000kr tilgjengelig. 3år siden sist og har ikke fulgt med så veldig nøye siden da :-)

Men har sett for meg følgende:

- Samsung 26" LCD Syncmaster T260 kr 4290

- Logitech Z-5500 5.1 THX kr 2795

- Nec DVD-brenner (trenger ikke blueray) kr 245

- CPU Intel Core 2Quad Q9550 2.83Ghz 1333mhz 12MB kr 2995

Fra den "gamle" PCen min tar jeg med 2stk Raptor disker 150GB, har vurdert å kjøre disse i Raid 0 på den nye PC-en også slik som på den gamle og kutte ut å kjøpe nye hardisker.

Det jeg lurer på er:

- Hvilken disk skal jeg gå for, SSD eller VelociRaptor eventuelt beholde 2stk Raptor disker?

- Hvilken type Minne (DDR2 eller DDR3)?

- Har sett for meg Socket 775 men hvilket hovedkort ?

- Hvilket skjermkort ca 1700-2500kr?

- Kabinett og strømforsyning? (Er ikke så kresen på lyd, gidder værtfall ikke betale mye mer for å få en stillegående).

Håper det er noen der som har døds peiling på hardware og kan komme med innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4870x2 er det beste GPU valget..

Angående CPU ville jeg tatt en titt på i7 siden du har et budsjet på 20k ..

Takk for alle innspill :-)

Er det noen som har noen innspill på lagringsmedia?

Har som sagt 2x RaptorX 150GB som jeg kjører i Raid 0 på min nåværende PC. Er det noe å hente på å bytte disse ut til feks SSD eller V-Raptor disker?

Lenke til kommentar

Egentlig er det ikke så mye å hente rent ytelsesmessig på å gå fra en RaptorX til en Veloci-Raptor. SSD disker er vel veien å gå dersom man skal få skikkelig ytelse. Men disse er enda på et tidlig stadium og heller ikke disse yter så nevnværdig mye bedre enn en vanlig harddisk. :)

Gå for en god TB disk. Seagate Barracuda 7200.11 1 TB eller 1.5 TB versjonen. :)

4870 X2 er vel det eneste valget du har av skjermkort. Et alternativ er jo to stk. GTX 260 som yter litt bedre. 4870 X2 i Crossfire er også et alternativ, men atm. sliter disse med microstuttering.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...