wewwen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei! Som sagt så leter jeg etter et program som kan få fullscreen programmer, feks spill til å kjøre i windows mode. Finnes slike programmer? Finnes det som freeware? Hvis noe var uklart bare spørr. Ps: Prøvte virutalPC av Micsoft, det var udugelig. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Hvis du ikke vil ha et program som gjør det, så kan du -> høyreklikk på snarveien->egenskaper->mål-> legg til " -windowed 1" uten "" Da blir det ca sånn(merk deg at dette er mIRC, ikke nødvendigvis det programmet du skal gjøre det på): "C:\Program Files (x86)\mIRC\mirc.exe" -windowed 1 (husker ikke om der er "-window" eller "-windowed", men det er da bare å sjekke Endret 10. november 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Fikk det ikke til, prøvte med sid meier's pirates! Skjedde ingenting. Skal dette virke i spill også? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 ingen som har peiling på dette? Poenget er at jeg vil kunne spille å se film samtidig. Finnes det ikke noen løsning? Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Tipset som HLSolbjorg ga deg er korrekt nok, (-window) men det kan vera skjèr i sjøen. Det har fyst og fremst med programkoden for programmet du forsøker å ikkje få i fullskjerm. Den kan gjere det vanskeleg. To andre alternativ; 1. Prøv ei spesifikk oppløysing, også fargedybde, med "CustomResolution:enabled" i staden for -windowed 1 Erstatt dette siste leddet med til dømes -CustomResolution:enabled -r1440x900x16 Altso "C:\Program Files (x86)\mIRC\mirc.exe" -CustomResolution:enabled -r1440x900x16 Oppløysinga kan du prøve deg fram med. Høgreklikk skrivebordet, velg >Egenskaper og >Innstillinger og du vil sjå kva oppløysing du har på skjermen idag. Prøv eit av standard-alternativa lågare enn det du bruker idag, a la 800x600, 1024x768, 1280x1024, osv... Og tilsvarande prøv å gå ned til ei fargedybde på 16 (om du har 32 som standard - som dei fleste har). Dette siste er ofte nøkkelen som skal til. 2. Eit anna alternativ er å stille inn ei spesifikk oppløysing for programmet via skjermdriveren. Eg bruker NVIDIA skjermkort, og i kontrollpanelet kan eg starte opp "NVIDIA Desktop Manager". Etter å ha aktivert den er det mogeleg å skalere det enkelte programmet m.m. Dette siste er avhengig av ditt skjermkort og kva driver du har. Endret 12. november 2008 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå