Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil(Kult design) for under 40.000kr som kjører bra?

Ola92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lett etter en bil som passer til min økonomi leeenge. :p

Jeg fant ut at det jeg burde å kjøpe var en liten bil (ca. like stor som en Golf).

Så derfor lurer jeg på om det er noen som vet om biler som ser kule/dyre ut OG samtildig er billig? :dribble:

Har sett litt på :

Audi A4 (selv om den ikke er sååå kul :p Men det ser ut som det er bra kvalitet på bilen :D)

Og i tillegg lurer jeg på om det er noen som vet hvor gammel en bil maksimum bør være og hvor langt den maksimum burde ha kjørt? Jeg pleier å holde meg til nyere enn 1990 og mindre en 200 000km. :p

Takker for svar ! :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så litt på BMW, men så ikke hvilke serie det var, alle så passe kule ut :p

Hvis Audi A4 er større en Golf er jeg ganske usikker, tror nok det blir en golf med litt styling eller no :D

Men den Mazdaen ser også ganske bra og fin ut! :wallbash:

Men vet noen om det er en liste eller en eller annen måte å finne ut hvor mye bensin en bil bruker, fordi det er viktig for meg at den bruker lite bensin :blush:

Takk for svarene! :D :D

Endret av Ola92
Lenke til kommentar

Vel, golf er vel ganske små biler, ihvertfall de fleste av dem, selv om jeg til min store overraskelse fant ut at det fantes Golf stasjonsvogn som jeg hadde tadd for å være Passat en stund.

Mazda 323 er jo små biler, og det virker som om det er ganske mange av dem ute å går. De er jo også japanere, som mange mener er en god ting.

Hvor langt en bil kan være kjørt, og hvor gammel den er kommer helt ann på fra bil til bil. Hvis eieren ikke har tatt vare på den så kan en relativt ny bil være dårligere enn en ganske gammel bil som er blitt skikkelig tatt vare på.

Lenke til kommentar

Siden du spør kan jeg si at en Mazda 323F BA 1.8 bruker ca 0.7-0.8 på blandet kjøring, dvs litt agressiv kjøring. Hvis du syns 115 hester er for lite i en slik bil kan du også få tak i en 2.0 V6 med 140 hester.

Edit: På langkjøring får du den ned i 0.6, kanskje 0.5 ;)

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Tuusen takk :D 0.8liter pr. mil er vel ikke altfor mye :p

Den bilen jeg har tenkt å kjøpe har 1,5i, er fra 1997 og har kjørt 167 250 km.

Det går vel greit å kjøre den, eller kommer bilen til å fungere dårligere/bruke mer bensin pga. dette? :p

Lenke til kommentar
Faen har du det fra Joachim? Du har et større dreimoment i en større motor, noe som vil si at du vil få samme fart, bare med å gi på mindre, noe som resulterer i at du bruker mindre drivstoff.

Men igjen har man større sylindre med større stempler som skal flyttes på, og igjen så kreves det da en større eksplosjon, noe som igjen fører til høyere bensinforbruk.

Husk på at oppgitte verdier ofte kun er mulig å oppnå ved tilnærmet eco-driving, så om du syns du kjører passe rolig må du ikke bli forundra over at den bruker mer enn oppgitt.

Jeg kan jo si det slik at jeg har en Kangoo med 1,6 liters motor på 95 hk, og jeg har absolutt ikke noe problem med å følge trafikken, ta forbikjøringer etc. Gevinsten med å ikke ha så stor motor er jo at man sparer en del i forsikring.

Dersom valget ditt står mellom Golf og 323, er ihvertfall ikke jeg i tvil om hva jeg ville valgt. Jeg har nok erfaring med dårlige VAG-produkter, men kun gode med Mazda (og japanske generelt).

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Ojaa, så det er ikke sååå stor forskjell på 1,5 og 1,8? :p

I tillegg sier Jonas at Mazda er generelt bra kvalitet! :grin: JEg var litt redd for om Mazda var litt dårlig kvalitet, men nå fikk jeg MYE mer lyst på den! :dribble:

Tuuusen hjertelig takk for svarenee!! :w00t:

Lenke til kommentar
Tja, 1,5liter bruker til vanlig mindre bensin enn en noe større motor.

Tjaaaa.... De må jo presses mer for å få opp i fart, da?? ;)

Selv skal jeg kjøpe samme bil selv, neste år. Med 1.8 DOCH 115 hk. 2.0 V6 er selvsagt fineste motoren til denne bilen, men den er for dyr i drift. I forhold til bensinforbruk og ikke minst service. Men nå er jo jeg student... Jeg snakker av erfaring, min bror hadde en Mazda 626 2.5 V6.

Endret av Frankis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...