Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, og forblir i "opening screen".

Anbefalte innlegg

Seneste igår startet jeg den stasjonære pcen min, og oppdaget at noe var virkelig gale:

Jeg trykker på startknappen og pcen begynner å dure, deretter popper som vanlig "Diamond!" med stor skrift på skjermen, som det alltid gjør når jeg starter igang pcen min. (Diamond er hovedkortet mitt). Deretter stopper den totalt. Den blir værende med "Diamond!" bakgrunnen, og fortsetter ingen steder. Jeg prøver å reboote, og det samme skjer gang på gang på gang! Jeg tenker at jeg bør trykke "delete" for å kjøre bios, og med det kommer det opp en skjerm som ser over hva jeg har i pcen min el.

"MSI Project A7220ONMS V1.00 12/14/05

CPU : AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+

Speed : 2.02 GHz Count : 2

DRAM Clocking = 333 MHz

[

1 AMD Norte Bridge, Rev E4

Entering SETUP...

Initializing USB Controllers .. Done.

2048MB OK

USB Device(s) : 1 Keyboard, 1 Mouse, 1 Hub, 5 Storage Devices.

Auto-Detecting Pri Master.. ATAPI CDROM:DVD DC DW1780 101

Auto-Detecting 3rd Master.. IDE Hard Disk:WDC WD4000YS-01MPBO 07.02E07

Auto-Detecting 4th Master.. IDE Hard Disk:WDC WD740ADFD-60NLR1 20.07P20

Auto-detecting USB Mass Storage Devices ..

Device #01 :

STOPP.

]

Det samme skjer hvis jeg trykker TAB, når jeg starter maskinen. (Når "Diamond!" står på skjermen.

Hva er muligens problemet? Hadde virkelig sotte pris på svar! Har mye arbeid jeg må bli ferdig med, som ligger lagret på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det litt rart at det står "USB Device(s) : 1 Keyboard, 1 Mouse, 1 Hub, 5 Storage Devices."

Har du kortleser med minnekort? Minnepinne?

Har kortleser ja, men står ikke noe i den.. Har heller ingen minnepenn koblet til =/

..

Vet honen ikke hva problemet kan være! =(

Lenke til kommentar

vel, siden det virker vanskelig hadde jeg nok begynt å ta ut det som er av komponenter; alle pci-kort foruten skjermkortet. Sørg for at du kun har en ram brikke i. Fjern også den ene hard disken.

Om mulig, bruk usb til ps/2 omformer til tastatur/mus. I det minste sørg for at de står skikkelig i.

Hvis ikke dette hjelper, prøv å resette bios ved å ta ut batteriet på hovedkortet.

Hadde også vært fint om du kunne liste opp hva du har av hardware som feks. type ram, strømforsyning.

Hva slags OS kjører du? XP, Vista?

Sørg for at du ikke har cd/dvd i, eller floppy disk (hvis du har dette).

Håper noe hjelper.

Endret av THx1138
Lenke til kommentar

Ville forsøkt å fjerne kortleseren.

Maskinen kan finne på å henge ved defekte USB enheter som er koblet til.

Erfarte det selv her for et par uker siden med en usb-> ext.HD sak. Og det var ikke noe hjelp i å kun ta ut harddisken, usb enheten måtte også kobles helt fra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har træla litt med en gammel rigg jeg solgte til noen som ville oppgradere.

Nokså like symptomer.

Første feilkilde var en PSU som tilsynelatende fungerte, men som var såpass "sliten i knea" at den klarte boot.. og så stopp.

Neste feil var HD (IDE) master/slave (jumper settings).

I ditt tilfelle kan det være greit å koble fra (som andre foreslår), USB-enheter, HD'er, optisk drev..etc.

*KUN* CPU, RAM og skjermkort..

Booter det da, kan du begynne å koble til en for en enhet og se hva som skjer.

Dersom det *ikke* booter, så er det å ta en og en RAM-brikke.. ta ut/montere tilbake CPU.

"All fail".. så har du høyst sannsynlig ett defekt hk...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...