iGnome Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 hei, har tenkt til å kjøpe nytt hjemekino anlegg hadde tenkt til å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333653 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230 men ville vite hva andre mener pris er ingen faktor (så lenge det er under 30k er det aktuelt) det skal brukes til spilling, filmer og vanlig tv titting slik jeg har forstått det er lcd best for sånt har vært svært fornøyd med samsung og sony før så vil helst ha deres "merke" på.er litt usikker om jeg skal ha 5.1 eller 7.1 men trur jeg kommer til å gå for 5.1. takk på forhånd iGnome. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Gammel teknologi? Kun DVD-avspilling, ingen støtte for nye lydstandarder. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Punktum og orden i tråden er første steget i å få hjelp Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 La oss si du kjøper TV til 10 000,- Da sitter du igjen med 20 000,- til anlegget. Så er jo spørsmålet hvor viktig lyd er for deg, og hvor stor plass du har til det. Ser du har llinket til et komplett system, har selv aldri vært noe fan av disse. Største grunnen til det er at det er null mulighet for oppgradering i senere tid. Kjøper du derimot forsterker, dvd, og høytalere for seg selv så har du mye mer fleksibilitet senere når tiden kommer for å bytte ut noe. Setter sammen en alternativ pakke her kjapt, bestående av enkelt komponenter. Tatt fra Soundgarden.no Forsterker: Harman/kardon AVR255 Høyttalere: JBL ES80 DVD-Spiller: Harman/Kardon DVD39 Er nedsatt pris på Høyttalerene og DVD-Spiller. Et annet alternativ, tatt fra HiFiKlubben Forsterker: Denon AVR1909 Høyttalere: Front/Bak: Argon 7240 Center: Argon 7250C HiFiKlubben har egentlig et litt dårlig utvalg for den vanlige mannen på gata, for lite utvalg for for mye fokus på dyre produkter. Et annet alternativ er å handle brukt. Du kan få tak i mye bra til en god pris disse dager. Men her gjelder det å vite hvor du finner det. AVForum.no er en portal for lyd&bilde folk i alle alder, og her finner du mange seriøse folk. De har en egen kjøp&salg side der som er verdt å snoke gjennom Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Har ikke så mye erfaring med HIFI produkter men kjøpte meg tidligere i dag et 5.1 sett bestående av JBL ES80 og en Harman/Kardon avr 255, akkurat det Sjokkoladekake viser til. Fikk alt sammen til 15.000kr på Electroworld messa på Lillestrøm. Soundgarden har en stor og fin utstilling/Butikk der med messepriser på mange produkter. Prøvelytta på messa( var riktignok med en kraftigere sub og med masse støy og lyder fra messa) og må si jeg ble imponert. Kraftig og god lyd med et godt trykk. Ut i fra det jeg har lest egner Jbl pakka seg for hjemmekino og til mer rocka musikk. Skal du i hovedsak lytte til musikk ville jeg valgt et annet anlegg. Ellers så skal Dette setter fra Svenske XTZ være veldig bra. Selv kunne jeg ikke velge dette pga jeg var nødt til å velge relativt flate bakhøytalere. Endret 13. november 2008 av Nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå