Gå til innhold

Nytt gaming hovedkort

moskito

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For den summen får du highend kort.

Du må fortelle litt mer, vil du ha ddr3 ram , skal du kjøre SLI

osv. Har bygget 100 pcer snart og er mest fornøyd med gigabyte med intel chip og minst fornøyd med nForce av alle slag.

Endret av War
Lenke til kommentar

Da her du ikke annet valg en å kjøre med nForce hovedkort.

Fra denne listen

Sammen med en 45nm cpu Quad eller mest for pengene E8400 E8500 E8600 fra denne listen

Her

Velger du nForce må du bruke litt tid på å finne erfaringer med ram.

4GB random ram og du har 90% bluescreen og må klokke Northbridge osv.

Dette er ikke nyeste på markedet, det er

Corei7 og tilsvarende plattform som begrenser utvalget da det er i startfasen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvis man vil ha et litt mere budsjettkort, så er Asus p5q serien å anbefale. Dette er p45 kort som klokker veldig bra.

Tester akkurat nå et Asus p5q-e med en e8600 cpu. Prime stabilt på 4500 mhz :thumbup:

Dette kortet klokker minst like bra som mitt Asus x48 Evolution. Det beste er at p5q-e koster ca 1000 kr mindre :D

Lenke til kommentar

Men isåfal hvordan ram trenger jeg til et x58 kort. Jeg vet jeg må ha ett DDR3 RAM. Men hvor mange MHz trenger jeg hvis jeg skal overklokke litt? Å har noen noe erfaring eller hørt noe om noen x58 HK som er bra eller dårlig.=?

Takker for all hjelp og Svar.

Endret av moskito
Lenke til kommentar
Her er utvalget

Trur ikke du finner mange erfaringer med dette brikkesettet enda.

Du må kjøpe DDR3 x 3 eller 6 kit så 3 eller 6 GB ram osv.

Man MÅ ikkeje kjøpe kit av 3 brikker. Man kan kjøre single channel eller dualchannel om man vil. Eneste da er at minnebåndbredden går litte granne ned i applikasjoner. Altså svært små forskjeller. Forskjellene mellom dual og single channel har vel et gjennomsnitt på 1% i forskjellige applikasjoner.

For å få best utnyttelse av x58, så er tri channel tingen.

Lenke til kommentar
Her er utvalget

Trur ikke du finner mange erfaringer med dette brikkesettet enda.

Du må kjøpe DDR3 x 3 eller 6 kit så 3 eller 6 GB ram osv.

Man MÅ ikkeje kjøpe kit av 3 brikker. Man kan kjøre single channel eller dualchannel om man vil. Eneste da er at minnebåndbredden går litte granne ned i applikasjoner. Altså svært små forskjeller. Forskjellene mellom dual og single channel har vel et gjennomsnitt på 1% i forskjellige applikasjoner.

For å få best utnyttelse av x58, så er tri channel tingen.

Men var det ikke ett bug med X58 og minnekanalene for å få minnet gjenkjent? Husker ikke akkurat detaljene i farten men det er diskutert i Nehalem tråden på CPU forumet.

Litt OT: Men Nizzen, når skal du handle X58 og Core i7 da? Du bytter jo ganske ofte hovedkort så er litt overrasket over at du ikke har hoppet over på den nye bandvogna enda.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Hehe, hvem sier at jeg ikkje har x58 på vei :p

Da synes jeg nesten at du skal poste mer detaljer :p

Ellers må jeg si at jeg liker den nye Rampage'n til ASUS, dyr men for ett utseende!

ASUS kan design, det skal de ha... Undrer om ABIT kommer etter eller om de har gitt opp? De snakket i allefall om å teste vannet for enda en runde med den neste serien med brikkesett fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...