Raqid Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Her på skolen har vi noe som heter Citrix klient. Via dette programmet kan vi koble oss opp på Internett. Det er den eneste porten som er åpen. Det er masse begrensinger i Citrix og det irriterer. Det f.eks. ikke mulig å laste ned til harddisk, bare til diskettstasjon og et 5 MB personlig område. Noen kamerater har med Ntsubst.exe til Win2000 "manipulert" datamaskinen til å tro at diskettstasjonen er en del av hardisken, slik at det er mulig å laste ned til hardisken fra Citrix via diskettstasjonen. Enkelt og greit genialt. Er det mulig å gjøre dette med Windows 98 som jeg har innstallert på "min" data på skolen? Jeg får ikke innstallert win200 på min data (helst ikke spør hvorfor) Noen som har peiling på hvordan man gjør dette? Vi får se om HW nerdene hjelper meg da Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Med kommandoen "subst" i DOS skulle du kunne gjøre det. Jeg klarte nettopp å få A: til å lede til C: Åpne en DOS-prompt (Start > Run > "command") og skriv: subst A: C: Denne kan du f.eks. legge i autoexec.bat hvis du vil ha den til å endre A: hver gang du starter maskinen. Det er forresten mulig du må gå inn i Enhetsbehandling og deaktivere diskettstasjonen først Lenke til kommentar
Raqid Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Tusen takk Papirpose Nå kan jeg laste ned fra Citrix med 10 Mbits linje! Jeg lagde en .bat fil der kommandoen blir kjørt når jeg trykker på ikonet inne i Windows. Nok en gang, tusen takk! Emne = Stengt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå