Bjorniis Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei Jeg lurer på hvilken mobiltelefon jeg skal ha. Det er to det står mellom og det er HTC touch diamond og LG kc910. Hvilken telefon tåler mest, riper etc? Morsomst og bruke? teknologi? Batteri leve tid? Takk Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Lg kc910 uten tvil Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jupp. Riper og batterilevetid er vel noe av det Diamond har fått pepper for, og på kamerafronten er LGen overlegen. Øvrige teknologier så tror jeg ikke det er den alt for store forskjellen, men jeg antar at HTCen kommer til å føles mer som en teknobombe enn LGen. Når det kommer til underholdning så ville jeg kanskje holde en knapp på Diamond med tanke på at den har den definitivt beste skjermen og windows-mobile som direkte oversatt blir noe i retning av "gjør-hva-faen-du-vil-med-mobilen". Men på en annen side kommer LGen med ferdiginstallert DivX og mulighet for minnekort (som følger med i pakken?). Akkurat hva ser du for deg at en brukssituasjon blir? Er det snakk om kamera så gå for LG, ellers så ville jeg tatt HTCen Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Andynator har hatt én dårlig erfaring med en HTC-telefon, og svartmaler alle HTC-telefoner (eller, som her, anbefaler det motsatte uten noen begrunnelse) ved enhver anledning. Se blant annet signaturen hans. Mange er fornøyd med HTC, mange er fornøyd med LG. Jeg ville ha ventet til det kommer mer nøytrale og reflekterte innlegg enn det første du fikk. Jeg skulle gjerne ha bidratt, men jeg har kun testet Diamond, og kan derfor ikke svare skikkelig på spørsmålene dine. Spesifikasjoner (teknologi, batteritid) kan du imidlertid sammenligne her: http://tinyurl.com/5gsokm. De største forskjellene er at Diamond har 4GB internminne uten mulighet for utvidelse. LG-en kommer ikke med noe integrert minne å snakke om (100MB), men den støtter MicroSDHC-kort opptil 8 GB. Videre er Diamond en smarttelefon, slik at du kan utvide funksjonaliteten gjennom ekstraprogrammer. Diamond har best batteri. KC910 vinner på kameradelen. KC910 har størst skjerm, men vesentlig dårligere oppløsning enn Diamond. Den er også en del fysisk større, som kan være negativt - men samtidig er nok dette medvirkende til den har plass til bedre optikk. De andre spørsmålene må noen andre besvare. Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Steike! Det burde man være klar over hvis man vurderer LGen ja, selv om batteriet på LGen faktisk er større, så bruker LGen tydeligvis mer strøm. Som jeg nevnte i sted så har HTC fått mye pepper for at batteriet på Diamond ikke varer og stortsett må lades minst en gang for dagen, dersom LG er dårligere enn dette igjen så må man tenke seg om. Ellers kan man jo også lure på hvordan LG greier å presse ut flere tale-timer på 3G- enn GSM nettet Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Ja, dårlig batteri er i alle fall turnoff for meg, uansett hvor bra telefonen ellers er. Det hjelper lite om den har 5G, 10 megapikselkamera med bra nok optikk til det osv, hvis batteriet varer 5 sekunder. Diamond (og HTC generelt) for mye kritikk for lite fokus på kamera, og dermed så-som-så kvalitet på denne delen. Jeg synes likevel at Diamond absolutt tar godkjente bilder i de aller fleste situasjoner hvor det ikke er behov for kameralys eller blits, som den mangler. Se denne delen av Amobils test: http://www.amobil.no/artikler/htc_touch_diamond/54006/3 For øvrig har heldigvis programvaren på Diamond blitt forbedret siden den kom ut, og det meste av tregheter som ble klaget på i starten er enten borte eller redusert. Hvordan den er i forhold til KC910 kan jeg imidlertid ikke si noe om, da jeg som sagt ikke har prøvd den. Endret 10. november 2008 av Peppep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå