Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved åpning av spill

Anbefalte innlegg

Okej, starte med litt forhistorie så kommer vi inn på mitt nåværende problem etterhvert.

Har kjøpt meg ny bygge pc fra komplett som forsovet var "dead on arrival". Første gang jeg startet PCen skrev jeg inn 'CD-Key' og brukernavn til konto etc. og når den skulle konfigurere innstillingene så ble skjermen bare svart og det skjedde ikke noe mer. Restartet maskinen og måtte gjøre det samme igjen, men den første opprettede bruker kontoen var opprettet så måtte velge et nytt brukernavn og nanvn til PCen. Jeg kommer inn på maskinen, og prøver å starte opp et simpelt program som wmp og IE, og skjermen blir bare svart igjen. Blir rimelig sur og prøver og reinstallere vista etter flere forsøk på å åpne div. programmer, men dette ga ikke noe resultat. sendte PCen inn til komplett og de fant ut at det var en defekt strømførsyning, og at det var feil drivere i BIOS, så 3 uker etterpå får jeg PCen tilbake, men samme problemet skjer igjen. Denne gangen er fikk jeg svart skjerm ved oppretting av konto og skrive inn 'CD-key' som tidligere, men nå fungerer IE, WMP etc.

Så over til mitt virkelige problem. PCen fungerer forsovet greit nå, men jeg kjøpte ikke en PC til XX tusen kroner for å surfe på nettet. Jeg skal selvfølgelig bruke råskinnet til å spille. Så nå har jeg problemet med at PCen fryser(? lyden henger seg av og til opp idet jeg starter et spill, men syntes å huske at det varer litt så slutter det) og skjermen blir svart med en gang jeg prøver og åpne et spill. Eneste jeg kan gjøre er å starte maskinen på nytt.

Håper noen har noen løsninger til problemet, har prøvd og oppdatere skjermkort drivere og kjøre "mem test", men hjalp ikke med nye drivere og memtest fant ikke noe galt. Har ikke mulighet til å låne noe skjermkort, og har lite lyst til å sende inn PCen til komplett igjen, ettersom det snart har gått 3mnd og jeg enda ikke har fått brukt PCen til spilling...

Oppsette er som følger:

EVGA GeForce GTX 280 1GB SSC GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

Intel Core? 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz, BOXED w/fan

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...