halvardm Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, jeg har problemer med et bildegalleri på siden min. Det er et galleri der jeg bare lager en ny mappe og legger inn bilder i denne så ordner php-scriptet resten. Og det funket fint første gangen, jeg la inn noen bilder og det funket med en gang. Nå la jeg inn ganske mange bilder, i en mappe. Men jeg fikk bare opp en feilmelding og skjønner ingenting av den. Håper noen av dere skjønner den og kan hjelpe meg! : ) http://mosserussen.net/multimedia.php Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 3888 bytes) in /customers/mosserussen.net/mosserussen.net/httpd.www/inc/bildegalleri.php on line 182 Her er linje 182: $source = imagecreatefromjpeg("$directory/$filename"); Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det betyr at scriptet ditt bruker for mye minne. Det skjer relativt lett, da bildedata lagres som bitmap. Hvorfor åpner du bilde for manipulasjon ved hver sidevisning? Og dersom du åpner flere må du huske å rydde opp med imagedestroy(). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det betyr at du forsøker å åpne et bilde som er såpass stort at PHP ikke får allokert nok minne til å faktisk kunne åpne det (les: pakke det ut). Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Så jeg må rett og slett ha bilder som ikke har like stor filstørrelse? Hvorfor åpner du bilde for manipulasjon ved hver sidevisning? Og dersom du åpner flere må du huske å rydde opp med imagedestroy(). Hva mener du med dette? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 24 MB er som regel nok for ganske fine bilder, men ikke dersom du åpner flere stykker uten å rydde opp i minne. Hva mener du med dette? Med det mener jeg at det er svært lite effektivt å åpne bildene på den måten, med mindre du faktisk er ute etter dynamikk i bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå