Gå til innhold

Kjøp av bærbar til gaming, [<--, 20k] (kjøpt)

Anbefalte innlegg

Heisan!

Driver for tiden å leter etter en bærbar pc til gaming. Ja, jeg vet, kjøp en stasjonær i stedet, men problemet er at jeg flytter mye rundt, og vil gjerne ha en bærbar som jeg kan ta med meg. Note at det tyngden ikke betyr all verden, greia er at jeg skal slippe å drasse med kabinett og kabler osv, men ser helst at vekten ikke går over 6 kg, noe som burde gå greit for de aller fleste.

Leter etter forslag til en god bærbar. Driver for tiden å gamer WoW, nå som WOTLK snart kommer, ikke at det er et spill som krever all verdens av ytelse, men liker å ha god FPS, og det kommer jo selvfølgelig noen nye spill, i ny å ne som krever bedre ytelse, og er greit å komme prepared ;)

Har sett litt på Qosmio X300

( http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107098 )

Og den ser ut som en bra pc, relativt billig i tillegg. Utseende litt diskutabelt, men det er ikke det store issuet.

Stusser litt på skjermkortet 9700m GTS 512mb. Lurer på om det hadde vært lurt med 1gig minne på det, eventuelt å ha en versjon med 9800 GTX med en bedre shader. Problemet er at da må jeg fort gå opp 7k i pris for å få med dette kortet. Får selvfølgelig jevnt over bedre generelle specs og.

Leter etter noe mellom 13-18k. Ser selvfølgelig helst den billigste, men føler at +20k er i drøyeste for det jeg trenger

Noen som har erfaringer med 9700 versjonen? Hvor stor ytelses forskjell ville dette gi. Note at det er mest gaming det går på, og ikke behandling av 3d filer etc som krever de sykeste kortene.

Takk på forhånd for svar og forslag =)

Endret av Sondremac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen bærbar å anbefale, men jeg vil bare skyte inn at du bør revurdere både en og to ganger det å gå til anskaffelse av en bærbar for gaming. Jeg kjøpte en bærbar til 15 høvdinger for et år siden, laptopen hardcoregamer93 linket til koster 4 mindre og er *mye* bedre kun et år etter. Jeg driver og ser på stasjonær nå, kan jo ikke oppgradere en bærbar, og kjølingen er mildt sagt elendig.

Husk at det også finnes kabinetter som er litt mindre enn vanlige sånn at man kan flytte dem rundt enklere. :)

Skjønner at dette er OT, men har bare ikke lyst til at andre skal gå i samme fella som jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Aye, takker for replies, hyggelig.

Er fullstendig klar over at en stasjonær vil kunne gi vanvittig mye mer for pengene, men har rett og slett ikke mulighet til det. Har allerede en laptop jeg kan bruke til skolebruk, men flytter jevnlig mellom 3 forskjellige steder. (Er 3 froskjellige steder i løpet av 2 uker hele tiden) Så er litt surt å sitte med en råtten laptop 2/3 av tiden ;)

Likte forøvrig pcen du linket Steamed, men vet du hva slags ram det er? 18k for den, hadde jeg slengt på 2k til ville Toshiba kunne gitt meg en med 3,06 GHz CPU og 9800 GTX 1gig, men er veldig usikker her altså. Er ingen ekspert, men driver å setter meg inn i ting :)

Forresten samme pc som jeg og Hardcore linket Henrik, og vet jeg kan få tak i den billigere, men måtte bare vise at jeg hadde tenkt litt på den. 11k er jo veldig overkommelig, men ser veldig poenget med at laptoppene faller fortere i ytelse proposjonalt med prisen.

Håper på flere forslag.

BTW. Lurer fremdeles på 9700 GTS kortet. Leste et review av det som sa at det burde klare alle 2008 spill på med-high gphx. Virker jo ganske decent, men er fullt klar over at det finnes en del bedre, men noen som kan dra en sammenligning på det og for eksempel 9800 GTX 1 gig? Lurte litt på en PC med ATI Mobility Radeon™ HD 3870 - CrossFireX, så Alienware hadde en ny på lager.

Jeez, jeg spør mye :-/

EDIT: Har en venn med den Multicom pcen, han var ganske fornøyd, men hadde noen små klager. Den blir levert med disse RAM typene

TRANSCEND 4GB DDR2 800MHZ SO-DIMM 200pin (2x2GB)

G.SKILL 4GB DDR2 800MHZ SO-DIMM 200 pin (2x2GB)

Ville det ikke være fordel å ha DDR3 og høyere hastighet på RAM?

Har ikke så sykt mye peiling, så må gjerne forklare :)

Wall of text crits you

Endret av Sondremac
Lenke til kommentar
Jeg har ingen bærbar å anbefale, men jeg vil bare skyte inn at du bør revurdere både en og to ganger det å gå til anskaffelse av en bærbar for gaming. Jeg kjøpte en bærbar til 15 høvdinger for et år siden, laptopen hardcoregamer93 linket til koster 4 mindre og er *mye* bedre kun et år etter. Jeg driver og ser på stasjonær nå, kan jo ikke oppgradere en bærbar, og kjølingen er mildt sagt elendig.

Husk at det også finnes kabinetter som er litt mindre enn vanlige sånn at man kan flytte dem rundt enklere. :)

Skjønner at dette er OT, men har bare ikke lyst til at andre skal gå i samme fella som jeg gjorde.

Så enig som jeg kan bli. Det er lite eller i det hele tatt inget poeng å kjøpe en bærbar PC for spilling. Broren min kjøpte seg en m1730 fra Dell og den er veldig god, ikke misforstå meg, men den koster også litt. 26000 uten avslag kostet den. Men ved hjelp av rabattkoder fikk vi presset prisen ned i omtrent 21000.

Det er ikke noe stort poeng i å kjøpe bærbar til gaming. Kjøp deg heller en billig bærbar som duger til det meste og så kjøper du en stasjonær til de virkelig tunge oppgavene slik som spilling. :)

Beklager for OT. :)

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så er det få (eller ingen) bærbare PC'er som har DDR3 minne enda :).

Correct me if i'm wrong.

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...series/1056665/

Noen av disse jeg så på, og så vidt jeg kan se kjører alle i DDR3?

Anyways, takk for tid og replies.

Sitter igjen med valget om enten Multicommen eller X300 series fra Toshiba, men må snakke litt med sparegrisen å høre hvor mye jeg egentlig er kin på å betale.

Lenke til kommentar

la lit merke til denne tråden her .. var i samme båt 1 uke siden men fant ut at acer aspire 8930g var mest for mine sparepenger, når det gjelder Geforce 9700m GT skjermkorte er jeg ikke helt opp i skyene men funker helt ok med 2008 spill på medium, angående ddr3 minnet ser jeg at det ikke er helt klart for bærbar markeded helt ennå er veldig lite og få tak i eks: Komplett DDR3

men lykke til med kjøp av bærbar ;)

Edit la til en link av aspire 8930g opps opps stor skjerm

Endret av John Andre Johnsen
Lenke til kommentar

Ser at 9700m GT blir nevnt. Jeg har 8700m GT på min laptop, ikke installert Vista SP1 (#"%¤&"& skiten fungerer ikke), 2ghz c2d og 2GB treig ram. Kjører Far Cry på det meste på high i 1440x900 helt greit. Litt lag av og til midt på dagen i spillet.

Allikevel, stikkordet er KJØLING og jeg kan ikke bruke store nok bokstaver på det ordet. KJØLING. Laptopen overopphetes regelmessig av overnevnte bruk, og hadde det ikke vært for at jeg nå vurderer å skaffe meg en stasjonær, ville en kjølematte vært øverst på prioriteringslista. Kort og godt: kjøp kjølematte!

EDIT: Mener selvsagt Far Cry 2, sorry.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Ser at 9700m GT blir nevnt. Jeg har 8700m GT på min laptop, ikke installert Vista SP1 (#"%¤&"& skiten fungerer ikke), 2ghz c2d og 2GB treig ram. Kjører Far Cry på det meste på high i 1440x900 helt greit. Litt lag av og til midt på dagen i spillet.

Allikevel, stikkordet er KJØLING og jeg kan ikke bruke store nok bokstaver på det ordet. KJØLING. Laptopen overopphetes regelmessig av overnevnte bruk, og hadde det ikke vært for at jeg nå vurderer å skaffe meg en stasjonær, ville en kjølematte vært øverst på prioriteringslista. Kort og godt: kjøp kjølematte!

Aight, kjølematte it is! Takker mucho màs for replies.

Noen spesielle kjølematter som duger bedre enn andre, eller er det ganske random? Pcen jeg tenkte på mest har forresten 9700mGTS og ikke GT, men alikevel nyttig å vite =)

Tenker jeg skal bestille X300 i morgen. Herlig med hjelp! Takker og bukker!

Lenke til kommentar

Har ikke noe særlig erfaring med det selv ettersom jeg altså bestemte meg for ikke å kjøpe, men etter det jeg kunne se finnes det veldig lite info om kjølematter her på forumet. Fant ikke noe særlig i prisguiden heller, så det lønner seg nok å finne produkter på f.eks newegg.com, og så titte etter dem i norske nettbutikker.

Bare husk størrelsen, er sikkert fint om laptopen ikke er veldig mye større enn kjølematta. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...