Werlin Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Heisann Jeg har en liten diskusjon gående. Lurte på om det var noen medisinsk kvalifiserte personer her som kunne svare meg på hva de "kulene" på hver side av halsen under kinnbenet heter? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Om jeg ikke tar feil, er det en av MANGE lymfeknuter du har rundt halsen din. Hvis det ikke er en av klumpene på spise/pusterøret? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Jeg gjetter også på lymfeknuter. Jeg hadde mange av de som liten (14-15 år), men de gikk vekk etterhvert. Gjør de vondt, er hovne lenge, eller du har ubehag med dem, bør du gå til lege. Edit: Btw: Lymfeknutene er en viktig del av kroppens forsvarssystem, og er ufarlige. Om de er hovne er et tegn på at de gjør jobben sin, men de skal ikke være hovne over lang tid. Endret 10. november 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Noen ganger kan de bli hovne. Man har også to store på hver sin side av skrittet, rett nedenfor festet til lårbeinet. Lymfeknuter kan som sagt bli opphovnet når man f.eks. blir syk eller lignende. Men man bør være glad for at de er der! Lenke til kommentar
Korka Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Visst de er vonde å ta på kan det også være mandlene? Dog de er ikke synlige, men du kjenner de visst du tar på de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå