storm2 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har funnet disse tre projektorene som jeg synes ser bra ut. Kan noen hjelpe meg med valget? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Har funnet disse tre projektorene som jeg synes ser bra ut. Kan noen hjelpe meg med valget? Hvilken pris har du fått på Mitsubishi HC 4900? Det er en utgående modell og blir erstattet som av HC 5500 som da er den lavest prisede av Mitsubishi's 1080p projektorer. HC 5500 koster i dag 14.995 og er allerede i salg, og får omtale som en bra oppgradering billedkavlitetmessig fra HC 4900. http://www.projectorreviews.com/mitsubishi/hc5500/index.php En omfattende test av HC 5500 som bør leses hvis du ikke allerede har gjort det. En annen test finnes her (http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hc5500_review.htm) og oppsumerer fordeler mot utgående HC 4900 slik: Though the HC5500 will replace the HC4900 as Mitsubishi's least expensive 1080p model, it offers a variety of features found on more expensive home theater projectors. Key improvements in the HC5500 over the HC4900 are the following: • Higher contrast. The HC4900 was rated at 7500:1, and the HC5500 is rated at 14,000:1. In viewing this two units side by side, the HC5500 has an obvious edge in contrast, and an even more obvious advantage in black levels. • Higher brightness. The HC4900 was rated at 1000 ANSI lumens maximum, and the HC5500 is rated at 1200. • Much faster auto iris. On the HC4900, with a shift in scenes from bright to dark it would take the auto iris a second or two to adjust to the maximum black level. On the HC5500, the iris adjustment happens so quickly that it is invisible. • HDMI inputs. The DVI port on the HC4900 has been converted to a second HDMI input. Thus, there are two HDMI 1.3 inputs on the HC5500, whereas there was just one HDMI 1.2 input on the HC4900. • Improved video processing. The Pixelworks processor on the HC4900 has been upgraded to the Silicon Optics HQV chip. • 1080p/24. The 4900 did not have 1080p/24 capability, and the HC5500 does. • Anamorphic lens compatibility. The HC5500 has a versatile scaling package that allows the user to install an anamorphic lens and leave it permanently in place no matter what aspect ratio the subject matter is in. This saves the cost of a motorized track, which can be substantial, or it eliminates the need to manually move the lens when one switches from 2.35 to non-2.35 material. Either way, it provides a friendlier solution for those interested in super-widescreen 2.35 installations. • Digital keystone correction. A +/- 15 degrees vertical keystone correction capability has been added to the HC5500 that did not exist on the HC4900. • Fan noise. The HC5500 is purported to be a bit quieter than the HC4900. It might be--we can't tell because the HC4900 was already stone quiet, so we don't notice any difference. These are two of the quietest home theater projectors on the market. Jeg er forøvrig på min andre Mitsubishiprojektor nå, og de yter god og rask service. Felles for alle Mitsuprojektorer er lite feil, utrolig skarphet i billedene, lang levetid på lampen, og de mest stille projektorene som finnes. Hvis du velger Mitsu, så vurder i alle fall HC5500 framfor HC 4900. De andre modellene kjenner jeg ikke så godt. Epsonen fåes billigere nå i alle fall. Endret 10. november 2008 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Er litt usikker på HC5500. Hvis jeg skjønner det riktig, er den ikke like plasseringsvennlig. Jeg skal ha den i underkant av 3 meter fra lerretet. Hvor bredt blir bildet da? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Er litt usikker på HC5500. Hvis jeg skjønner det riktig, er den ikke like plasseringsvennlig. Jeg skal ha den i underkant av 3 meter fra lerretet. Hvor bredt blir bildet da? Godt poeng, den har noe dårligere zoom (og også lensshift) en 4900'n. Med nøyaktig 3 meter blir det maks bredde skulle bli ca 209 cm. Men i praksis vil si et lerrett med 200 cm bredde(92 tommer diagonal som er en standardstørrelse hos flere fabrikanter). Går du en størrelse opp til 106 tommer diagonal - så blir det 230 cm i bredden - hvilket blir for stort lerret. Jeg tror minimumsavstand blir 2.88 meter fra linsa (ikke der projektorfestet er, linsa henger jo litt foran - har dummet meg selv ut på det før. hehe) for å få 2 meter bredt bilde. Med forbehold selvsagt, du får prøve selv ved å teste ut denne kalkulatoren her for å se kasteavstand og størrelser på HC 5500: http://www.projectorcentral.com/Mitsubishi...culator-pro.htm Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Har funnet ut at det må stå mellom Mitsubishi HC5500 og Sanyo PLV-Z200. Er fortsatt usikker på hvilken jeg skal velge. Et slående argument ville vært fint Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har funnet ut at det må stå mellom Mitsubishi HC5500 og Sanyo PLV-Z200. Er fortsatt usikker på hvilken jeg skal velge. Et slående argument ville vært fint Finner ikke noe informasjon om PLV-Z200 sånn umiddelbart. Eller er det PLV-Z2000 du mener? PLV Z2000 er en ett år gammel modell, mens HC 5500 er av høstens helt nye modeller. Kanskje ikke all verden å si, men alikvel så er HC 5500 priset billigere de stedene jeg har sett de. Du må jo nesten se de selv, men det er ikke alltid like lett å få gjort med projektorer. Ellers så blir det å lese anmeldelser. Og da tror jeg kanskje HC 5500 går seirende ut, ut fra de jeg har lest. Men det er kanskje ikke så rart i og med at verden går framover -også på et år. All considered, the HC5500, forgetting for the moment the reduced zoom and lens shift, is closer to the more expensive HC6000 in performance than the HC4900. That also means it is a much more formidable projector compared to similarly priced competition in the form of the Panasonic PT-AE2000U and Sanyo PLV-Z2000..... The HC5500 crushes the Sanyo when it comes to brightness, and it also has a slight advantage in image processing. Both home cinema projectors produce extremely sharp images, although the Mitsubishi may have a slight edge there. Both look really good after calibration, although the Sanyo is slightly better (Pure Cinema Mode) when comparing out of the box color accuracy. Two very good, lower cost projectors, but the primary battle here, between these two 1080p 3LCD projectors is price vs. lumens. If you need bright - the HC5500, if you need a real bargain, the Sanyo. Sanyo also offers an extra year warranty. Merk at i statene så er PLV -2000 priset en del lavere i enn HC5500. Så ikke her på berget tror jeg. Men disse testene sier ikke alt. Det er messe på Lillestrøm til helgen, kanskje det er mulig å få sett noen av de der. Men høyst sannsynlig vil Mitsubishi vise fram toppmodellen. Sanyo projektorene kjenner jeg ikke så godt, så jeg kan verken si noe positivt eller dårlig om dem. Men så langt jeg forstår er den mer plasseringsvennelig enn Mitsu'n. Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Hei igjen. Ja, jeg mener selvfølgelig Z2000. Sanyoen er veldig støysvak. Har lest litt ulikt om Mitsubishien når det gjelder dette. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei igjen. Ja, jeg mener selvfølgelig Z2000. Sanyoen er veldig støysvak. Har lest litt ulikt om Mitsubishien når det gjelder dette. Mitsubishi'ne har vært/er de mest støysvake der ute. Det er merkelig om du har lest ulikt om det da det er virkelig et av salgsarguementene for Mitsubishi. Har sjekket specs på Sanyoen nå, og ser at de har oppgitt samme tall som Mitsubishi sine, 19dB med lampen på svakeste lysstyrke. Det er virkelig bra, både for Sanyo og Mitsubishi Jeg hadde Mitsu HC 5000 i to år, rimelig rett over hodet. Stille stille. Samme med HC 7000 som jeg har nå. Du trenger ikke bekymre deg for støy fra noen fra hverken Sanyo eller Mitsu tror jeg, de kjemper på andre områder egentlig da enn støy. Men tenk nøye igjennom et med plasseringsvennelighet. Der har jo Sanyoen et fortrinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå