madifax Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, jeg lurer på hva jeg må ta slags kurs o.l. for å utdanne meg til IKT-servicelærer. jeg lurer på dette siden jeg vet man ikke MÅ ha generell lærerutdanning. Min lærer, når jeg gikk IKT-Driftsfag hadde bare en utdannelse i ELEKTRO, og 6mnd med pedagogikk når han fikk lærerjobben, men i tillegg til dette hadde han jobbet som elektrikker i noen år. i motsetning til dette så var han ikke læreren vår i programmvare eller noen av de vanslige studefagene som norsk, matte, engelsk o.l. Jeg vil heller ikke ha di fagene, men jeg vil ha Programmvare også. altså, jeg vil bli en IKT-Servicelærer med alle IKT timene. håper jeg har forklart meg godt nokk nå. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 De kreves nok ikke no spesiell utdanning annet enn at man må ta pedagogikk innen en viss tid etter at man startet. Det er opp til skolen om de vil ansette deg eller ikke, så det er vel egentlig bare å spørre den aktuelle skolen du vil jobbe ved. Lenke til kommentar
madifax Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 De kreves nok ikke no spesiell utdanning annet enn at man må ta pedagogikk innen en viss tid etter at man startet. Det er opp til skolen om de vil ansette deg eller ikke, så det er vel egentlig bare å spørre den aktuelle skolen du vil jobbe ved. virket usannsynlig enkelt, men regner ikke med at noen vil ansette meg uten noe arbeidserfaring. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er i utgangspunktet veldig enkelt å bli lærer innen fagfelt. Svigermor fikk jobb som gartnerlærer på en vgs med det utgangspunktet at hu har jobba som det i x år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå