Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Aksjemegler. Etrade, Netfonds eller Nordnet? hvilke?

Vifteron

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en aksjemegler og lurer på om noen har erfaring med enn av disse 3?

Foreløpig første alternativet er etrade på grunn av prisene sine. (Vurderer bare normalpriser og ikke de kr.9.00 lokketilbud):

investeringssum: mellom kr.0,00 - 50.000,00 (alle newbies :-) )

Priser:

Kurtasje

29 (etrade)

39 (nordnet)

49 (netfonds)

Handelsplattform med realtidskurser

50mnd ( men GRATIS via websiden) (etrade)

99mnd (nordnet)

20mnd (netfonds)

dyreste blir Nordnet

Billigste blir etrade og netfonds.

Om man handler å selger ofte blir etrade billigere. Derfor kan jeg tenke meg etrade.

Fint om noen kan legge til erfaringer

Takk 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor ofte du skal trade, men rente på depotkontoen kan også spille en rolle, jeg har generelt mye penger stående på depotkontoen, og har derfor valgt Skandiabanken, som har 7% rente på depotkonto (ved beløp over 100.000, 5,7% ved lavere beløp) Har du 10.000 stående der i gjennomsnitt vil renteinntektene være på 570,- i året. Så må du veie dette opp mot kurtasje i forhold til hvor ofte du handler.

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke helt finne ut hvilke garantiordninger etrade hadde, så da valgte jeg selv å gå for Netfonds. Sikkerheten spiller jo en viss rolle i disse dager.

Sakset fra Etrades egen hjemmeside:

"Som kunde hos E*TRADE Bank A/S i Norge er dine midler sikret gjennom Indskydergarantifonden i Danmark. Dette betyr at du er sikret på følgende måte:

Alminnelige frie midler:

- Kontanter er dekket i henhold til Indskydergarantifonden i Danmark.

- Norske verdipapirer er registreret på et VPS-depot som står i kundens navn, og er dermed 100% dekket.

- Utenlandske verdipapirer er registrert på et samledepot som lever opp til kravene som er satt av det danske Finanstilsyn.".

Personlig har jeg bare gode erfaringer med Etrade, syns de har et brukervennlig og kjapt system for trading. Valgte de primært p.g.a. den lave kurtasjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...