Gå til innhold

Knekker WPA på 15 minutter

Anbefalte innlegg

Man havner da fort i kategori sammen med de som kjører Win98 eller XP uten en eneste sikkerhetspatch, der maskinen er i ett eller flere botnet som pumper ut spam, og som i tillegg klager over at maskinen går "så mye tregere enn den burde".

Det er forskjell på å låse døra og det å sette den på vid gap og rope "kom å få kake"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Littegranne off-topic, men:

Hjemme hos foreldrene mine har jeg satt opp trådløsnettet med mac-filtrering og WEP-kryptering.

Grunnen til dette er en gammel pc som ikke støtter WPA på det integrerte kortet.

Hvor sikkert er dette? Usentralt strøk, så egentlig kunne jeg nesten kjørt åpent nett, men..

Har du prøvd en firmware-upgrade på kortet? Ofte ikke mer som skal til.

Man havner da fort i kategori sammen med de som kjører Win98 eller XP uten en eneste sikkerhetspatch, der maskinen er i ett eller flere botnet som pumper ut spam, og som i tillegg klager over at maskinen går "så mye tregere enn den burde".

Det er forskjell på å låse døra og det å sette den på vid gap og rope "kom å få kake"...

Jeg vil heller si at det er som å ha lukket vs. låst dør. Hvis du har en gammeldags lås som er lett å dirke opp vet du bare at de som kommer seg inn er garantert å stjele alt du eier+bikkja di, om du ikke låser er det vel fordi du ikke har noe mer som kan stjeles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...