Krispetine Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei! Jeg har en 3com office manager router som jeg bruker til å koble meg på internett. Jeg har hittil hatt en laptop koblet på trådløst og en stasjonær koblet på med kabel. Nå har jeg prøvd å bruke den trådløse tilkoblingen på den stajonære maskinen, og det virker ikke. Laptopen er ikke lenger i hus, så jeg kan ikke se om den virker, men Wiien er i hvertfall koblet til nettverket, og jeg kan koble til ved bruk av kabel. Jeg kan koble til nettverket trådløst også, men får bare lokal tilkobling, ikke adgang til internett. Jeg har Windows Vista 64 (laptopen hadde xp hvis det har noe å si), og nettverket er helt åpent (ingen kryptering eller passord eller noe) Er det noen som har en løsning? Jeg har lastet ned de nyeste driverne til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 vel, det var vel ikke akkurat det smarteste å ikke ha kryptering da.. hvem vet, kanskje noen har kødda nettet ditt til? Prøv å reset routeren til fabrikatinstillinger.. Lenke til kommentar
Krispetine Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Jeg bor på landet, så tror ikke det er noen som har rota med nettet! Men jeg har iallefall reset'et routern og har samme problemet. Tror det må være noe med maskinen siden Wii'en kobler til uten problemer, og jeg kan også koble til med kabel fra routeren til maskinen (det er ikke signalet, det fungerer bra) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Det er som regel driver til trådløskortet som er problemet. Last ned SIW og se hvilket chipset det er på trådløskortet. Last så ned driver fra chipsetprodusent. Atheros, RAlink eller andre. Du kan også google etter navnet på trådløskortet ditt og driver problem ... Endret 10. november 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Krispetine Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Det er som regel driver til trådløskortet som er problemet.Last ned SIW og se hvilket chipset det er på trådløskortet. Last så ned driver fra chipsetprodusent. Atheros, RAlink eller andre. Du kan også google etter navnet på trådløskortet ditt og driver problem ... Tusen takk! Jeg hadde oppdatert driveren fra enhetsbehandling-vinduet i windows, men når jeg søkte manuelt var det en nyere driver, og nå funker det som bare det! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå