Iceman22 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, "pappa" har et problem som har foregått 1 uke nå. Han får ikke sende epost fra sin [email protected] konto, men han kan motta epost. Jeg tenkte at det var normalt siden det var nevnt at telenor sliter med spam, men herregud det får være grenser hvor lenge de kan stenge eposten til kundene sine? Noen som vet noe om dette? Har testa eposten på egen pc også men samme problem. Lenke til kommentar
IQM Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, "pappa" har et problem som har foregått 1 uke nå. Han får ikke sende epost fra sin [email protected] konto, men han kan motta epost. Jeg tenkte at det var normalt siden det var nevnt at telenor sliter med spam, men herregud det får være grenser hvor lenge de kan stenge eposten til kundene sine? Noen som vet noe om dette?Har testa eposten på egen pc også men samme problem. Får han sendt fra http://epost.telenor.no? eller gjelder dette kun Outlook (eller ett annet epost program)? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Hei, det funket å sende epost fra den linken, men epostprogram (incredimail og outlook express) funker fremdeles ikke. Får ikke kontakt med outgoing server SMTP: smtp.online.no Endret 10. november 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
IQM Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, det funket å sende epost fra den linken, men epostprogram (incredimail og outlook express) funker fremdeles ikke.Får ikke kontakt med outgoing server SMTP: smtp.online.no Sitter du i telenor sitt nett når du sender epost? hvis ikke så må utgående server endres til den leverandøren du er koblet til. F.eks. hvis du nextgentel må utgående server endres til smtp.broadpark.no. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Utgående e-post skal sendes ut igjennom din linjeleverandørs egen SMTP server. Leverandører av bredbånd har for vane å sperre port 25(SMTP, utgående e-post) mot andre servere enn sin egen. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Å ja! Så man må bruke den serveren man har som leverandør når man skal sende epost fra telenor konto.. da prøver jeg det når jeg kommer hjem (har lyse). Rart at det har funket sånn med smpt online.no rundt 3år. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er ikke alle som gjør alt likt samtidig vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå