Askeland Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei. Når jeg prøver å koble meg til Itunes store får jeg følgende feilmelding: iTunes could not connect to the iTunes Store:Make sure your network connections is active and try again. Vel, jeg har en teori om at dette er sperret i ytre brannmur, men såvidt jeg vet kreves det ikke spesielle porter for å få dette til å virke. Noe som da gjør at jeg tipper det er websense som sperrer dette... Spørsmålet blir da, om noen vet hvilke URL og/eller IP adresser som må åpnes for, jeg finner ikke dette noen plass... Takk. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 prøvd å deaktivere din egen brannmur? alle, hvis det er flere..? og så prøve da.. Lenke til kommentar
Askeland Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 prøvd å deaktivere din egen brannmur? alle, hvis det er flere..? og så prøve da.. Ja, det har jeg testet. Dette er nettverket på jobb, og gjelder alle maskiner i nettet. Vi kjører WebSense, og jeg tipper at problemet ligger der, en eller annen plass... jeg bare vet ikke helt hvor... Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 hvis det er nettverket på jobb, så er det godt mulig at de har blokkert porter ut også.. iTunes trenger å komme ut gjennom brannmuren.. Mener det er TCP/80 & TCP/443 som må åpnes.. står mer her.. Lenke til kommentar
Askeland Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Det stemmer det, men de portene har jeg sjekket. Det er jo standard porter for HTTP og HTTPS :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå